پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

سون بهترین بازیکن ۲۰۱۹ آسیا، قهرمانی زمستانی بارسلونا

سون هیونگ مین برای پنجمین بار عنوان بهترین بازیکن سال آسیا را به خود اختصاص داد

نازک بین: سون هیونگ مین برای پنجمین بار عنوان بهترین بازیکن سال آسیا را به خود اختصاص داد. به نقل از فاکس اسپورت، تیتان اسپورتس با همکاری فاکس اسپورت فهرست ۲۴ نفره بهترین بازیکنان سال قاره آسیا را معرفی کرده بود و در نهایت بار دیگر سون هیونگ مین مهاجم تاتنهام را به عنوان بهترین بازیکن آسیا در سال ۲۰۱۹ میلادی معرفی کرد. سون با ۲۵۸ امتیاز توانست مقتدرانه عنوان بهترین بازیکن سال آسیا را برای پنجمین بار در ۶ سال به دست بیاورد. او ۱۴۴ امتیاز بالاتر از اکرم عفیف قطری به دست آورد که توانسته بود چندی پیش مرد سال آسیا شود. هم‌چنین تاکومی مینامینو که اخیرا به تیم لیورپول پیوست در رده سوم و المعز علی قطری که گفته می‌شود به زودی لژیونر می‌شود و راهی لاسک اتریش می‌شود در رده چهارم قرار گرفت.

قهرمانی تلخ زمستانی بارسلونا در لالیگا

بارسلونا با توقف ۲-۲ مقابل اسپانیول توانست قهرمان زمستانی لالیگا شود اما این مهم را تنها با تفاضل گل به دست آورد.

به گزارش “ورزش سه”، بارسلونا  در حالی به مصاف اسپانیول رفت که برای بازگشت به صدر نیاز به یک امتیاز مقابل حریف قعرنشین خود داشت اما طبعا برای کسب پیروزی در دربی حاضر شده بود. بارسا تا دقیقه ۸۷ نیز از اسپانیول با نتیجه ۲-۱ پیش بود ولی “وو لی”، ستاره چینی توانست کار را برابر کند. بارسا با اخراج فرانکی دی یونگ ده نفره نیز شده بود. به این ترتیب بارسا دو امتیاز از دست داد و با توجه به پیروزی امروز عصر رئال در زمین ختافه، دو تیم در امتیار ۴۰ برابر شدند ولی بارسا با تفاضل گل ۲۶+ بالاتر از رئال با تفاضل گل ۲۴+ قرار گرفت.

این نزدیک ترین رقابت لالیگا در پایان نیم فصل از فصل ۹۸-۱۹۹۷ است. در آن مقطع بارسا با ۳۴ امتیاز و تفاضل گل بهتر از سلتا توانسته بود قهرمان زمستانی شود. بارسا حالا باید خود را برای بازی با اتلتیکو در سوپرکاپ اسپانیا مهیا کند.

 برتری پرگل رئال مادرید در خانه ختافه با درخشش واران

رئال مادرید موفق شد در روز فوق العاده تیبو کورتوا، عملکرد درخشان رافائل واران در بخش هجومی و گل دقایق پایانی لوکا مودریچ، با سه گل ختافه را مغلوب کند.

در دقایق ابتدایی اتفاق خاصی روی دروازه ها رخ نداد و بازی بیشتر در میانه میدان دنبال شد. اولین فرصت در دقیقه ۲۳ برای ختافه ایجاد شد، اما ضربه محکم آرامباری با عکس العمی خیره کننده تیبو کورتوا دفع شد و دروازه رئال مادرید بسته ماند.

اما در دقیقه ۳۳ رئال مادرید به گل اول دست یافت. ارسال مندی از سمت چپ باعث شد سوریا، دروازه بان ختافه با اشتباهی عجیب دروازه خودی را باز کند. البته حضور واران در به ثمر رسیدن این گل بی تاثیر نبود. لحطاتی بعد فیصل فجر بهترین فرصت را برای زدن گل تساوی ختافه داشت، اما ضربه محکم او با کمترین اختلاف از کنار دروازه کورتوا به بیرون رفت.

در دقیقه ۴۳ و روی پاس کارواخال، کریم بنزما در سمت راست محوطه ختافه صاحب موقعیت شد، اما ضربه او از زاویه ای تقریبا بسته با مهار سوریا همراه شد. یک دقیقه بعد باز هم فیصل فجر تا آستانه باز کردن دروازه رئال مادرید پیش رفت، اما ضربه والی باز هم با عکس العمل کورتوا راهی کرنر شد. روی همان کرنر ختافه فاصله ای تا زدن گل اول نداشت، اما این بار ضربه سر کابررا از فاصله ای نزدیک با مهار فوق العاده کورتوا همراه شد تا نیمه نخست با درخشش دروازه بان بلژیکی رئال مادرید با یک گل به نفع این تیم به پایان برسد.

اما در همان دقایق ابتدایی نیمه دوم بود که رئال مادرید به گل رسید. ارسال بی نقص تونی کروس با ضربه سر دقیق واران در محوطه همراه شد و این بار دیگر گل به نام مدافع فرانسوی ثبت شد. در دقیقه ۶۳ و روی ارسال کابررا، ختافه می توانست اختلاف را به حداقل برساند اما ضربه سر سوارز از کنار دروازه به بیرون رفت. دقایقی بعد و روی پاس بلند واران، گرت بیل تقریبا با دروازه ختافه تک به تک شد، اما ضربه چیپ او این بار در اختیار سوریانو قرار گرفت.

در دقیقه ۸۸ و روی پاس یوویچ، وینیسیوس تقریبا در موقعیتی تک به تک قرار گرفت اما ضربه چیپ او با اختلاف کمی به بیرون رفت. در لحظات پایانی سوریا دو بار به شکلی فوق العاده مقابل ضربات گرت بیل ایستادگی کرد. در دقیقه ۹۵ فده والورده در موقعیتی تک به تک لوکا مودریچ را در مقابل دروازه خالی صاحب موقعت کرد تا او نیز موفق به گلزنی شود و رئال با سه گل ختافه را شکست دهد.

صعود دو پله‌ای والنسیا در جدول با پیروزی خانگی مقابل ایبار

تیم فوتبال والنسیا در ورزشگاه مستایا میزبان ایبار بود و میهمان خود را با نتیجه یک بر صفر شکست داد. تنها گل این بازی را ماکسیمیلیانو گومس در دقیقه ۲۷ بازی به ثمر رساند تا خفاش‌ها ضمن کسب هشتمین پیروزی این فصل خود، ۳۱ امتیازی شوند و با دو پله صعود در جدول، به رده ششم صعود کنند. همچنین پابلو اولیویرا در دقیقه ۹۰ این بازی از ایبار اخراج شد. اتلتیکو مادرید در ورزشگاه متروپولیتانو به مصاف لوانته رفت. این دیدار نزدیک و سخت در نهایت با نتیجه ۲ بر یک به سود شاگردان سیمئونه خاتمه یافت. برای اتلتیکو مادرید کوره‌آ ۱۳ و فلیپه ۱۸ و برای لوانته راجر ۱۶ گلزنی کردند. اتلتیکو با برد سال جدید را با کسب ۳ امتیاز آغاز کرد. در جدول لالیگا اتلتیکو مادرید با ۳۵ امتیاز سوم و لوانته ۲۶ امتیاز نهم است.

برد آبی ها و تساوی سرخ ها

در دور سوم رقابت‌های جام حذفی انگلیس، منچستر سیتی در اتحاد میزبان پورت ویل بود و به پیروزی ۴ بر یک رسید.در این بازی زینچنکو ۲۰، آگوئرو ۴۲، بلیس ۴۸ و فودن ۷۶ برای من سیتی گل زدند و تک گل حریف توسط پوپه در دقیقه ۳۵ زده شد.

در دیگر دیدار همزمان برگزار شده منچستر یونایتد در خانه ولورهمپتون به میدان رفت و این بازی با تساوی بدون گل پایان یافت تا دیداری تکراری در اولدترافورد برگزار شود. لستر سیتی هم با دو گل مقابل ویگان پیروز شد و راهی مرحله بعد شد.

لغو اردوی تیم ملی آمریکا در قطر

سایت فدراسیون فوتبال آمریکا اعلام کرد برخلاف برنامه قبلی اردوی تیم ملی این کشور در قطر به خاطر بالا گرفتن تنش‌ها پس از کشته شدن قاسم سلیمانی لغو شده است. مقامات فدراسیون فوتبال آمریکا لغو این اردوی تدارکاتی را بخاطر رعایت مسایل امنیتی و احتمال حملات تروریستی  و انتقامی علیه کاروان فوتبال این کشور اعلام کردند.

قرار بود از یک‌شنبه ۱۵ دی اردوی ۲۰ روزه تیم ملی فوتبال آمریکا در قطر برگزار شود که با لغو این اردو تصمیم گرفته شده جای دیگری اردو تدارک دیده شود تا تیم ملی فوتبال آمریکا برای بازیهای پیش رو  خود را آماده کند. 

https://akhbar-rooz.com/?p=17034 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x