پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

سیزدهمین روز اعتصاب غذای زرتشت احمدی راغب

سازمان حقوق بشر ایران؛ ۷ تیر ماه ۱۳۹۹: زرتشت احمدی‌راغب، فعال مدنی زندانی در تیپ پنج زندان تهران بزرگ وارد سیزدهمین روز اعتصاب غذای خود شد. وی در طی یک پیام صوتی در خصوص بازداشت و دلایل خود توضیح داد.

آقای راغب که روز دوشنبه ۲۶ خرداد ماه، پس از دریافت ابلاغیه به شعبه ۴ اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهریار مراجعه کرده بود، جهت اجرای محکومیت بازداشت شد. وی از روز بازداشت اعلام اعتصاب غذا کرد و تا امروز در اعتصاب بسر میبرد.

این فعال مدنی در طی یک فایل صوتی توضیحاتی در خصوص علت بازداشت و اعتصاب غذای خود ارائه داد.

زرتشت (اسماعیل) احمدی راغب اولین بار در تاریخ ۵ شهریور ماه ۱۳۹۸ در منزل شخصی‌اش توسط مامورین امنیتی بازداشت و به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات در زندان اوین منتقل شد. در اواسط مهر ماه سال ۱۳۹۸ آقای راغب با پایان مراحل بازجویی به اندرزگاه ۸ زندان اوین منتقل شد. اتهامات مطروحه علیه وی «تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبری، توهین به روسای قوای سه گانه» عنوان شده بود. آقای راغب نهایتا پس از ۵ ماه بازداشت موقت در تاریخ ۲۳ دی ماه با تودیع قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شد.

این فعال مدنی که از امضاء کنندگان بیانیه موسوم به ١۴ امضا نیز به حساب میاید، خرداد ماه سال ۱۳۹۸ نیز، در ارتباط با امضاء این نامه بازداشت و پس از مدتی با قید وثیقه از زندان آزاد شده بود. 

وی درنهایت روز شنبه ۱۰ خرداد ماه ۱۳۹۹ پس از دریافت دو ابلاغیه و مراجعه به دادسرای اوین بازداشت و به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

https://akhbar-rooz.com/?p=38258 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x