جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

سپیده قلیان به دادگاه دزفول احضار شد

Bildergebnis für ‫تصاویر سپیده قلیان‬‎

امروز سه شنبه ۱۰ دی ماه ۱۳۹۸، زمان و شعبه جلسه رسیدگی به اتهامات سپیده قلیان، فعال مدنی تعیین شد.

سپیده قلیان با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشته است: “طبق ابلاغیه‌ای که امروز به دستم رسید در تاریخ ۱۶ دی ماه ۹۸ به اتهام اخلال در نظم عمومی (به علت حضور در اعتراضات آبان ماه) در شعبه ۱۰۷ دادگاه دزفول محاکمه خواهم شد”.

سپیده قلیان پیشتر در تاریخ ۲۵ آبان ماه ۹۸، در جریان اعتراضات سراسری آبان در واکنش به افزایش قیمت بنزین توسط نیروهای امنیتی در منزل بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بود. وی در تاریخ ۱۲ آذرماه با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بود.

سپیده قلیان در تجمعات اعتراضی نسبت به سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین در دزفول در میان معترضان حضور داشته و به سخنرانی دست زده بود. پس از بازگشت به خانه، چهار ماشین نیروهای امنیتی به منزل وی رفته و با ضرب و شتم او را بازداشت کردند.”

سپیده قلیان پیشتر نیز در تاریخ ۳۰ دی ماه ۹۷، در خصوص پرونده اعتراضات هفت تپه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و روز شنبه ۴ آبان‌ماه ۹۸ با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت از زندان قرچک ورامین آزاد شده بود. خانم قلیان از بابت این پرونده به همراه دیگر متهمین این پرونده محاکمه و توسط دادگاه انقلاب تهران به ۱۸ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در مرحله تجدیدنظر توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی احمد زرگر به ۵ سال حبس قطعی تقلیل یافت.

https://akhbar-rooz.com/?p=16683 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x