جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

سگ های ولگرد یک کودک کار را خوردند

صبح روز گذشته جنازه یک کودک کار در میبد که بر اثر حمله سگ های ولگرد جان خود را از دست داده بود، در خرابه های حاشیه ی شهر میبد پیدا شد. اوایل امسال نیز یک پسر بچه افغانی به نام نسیم در نزدیکی یکی از مرغداری‌های میبد توسط سگ‌های ولگرد جان خود را از دست داد
جولان سگ‌های ولگرد در میبد و بی‌توجهی مسئولان/ مردم: امنیت نداریم؛ تا کی باید منتظر اتفاقات ناگوار باشیم؟

فجایع پی در پی و تلخ در جمهوری اسلامی تمامی ندارد. فجایعی که هیچ کدام «طبیعی» نیستند و با کمترین توجه و مدیریت می توان جلوی وفوع آن ها را گرفت. اما در کشور ما اصول کشورداری از هم گسیخته شده و مسئولانش فقط به فکر تقویت نیروی نظامی و از این طریق حفظ قدرت خود و چپاول آن چه از ثروت های ملی باقی مانده هستند. حکومت مدت هاست مسئولیت خود در تامین حداقل شرایط زندگی برای ایرانیان را رها کرده است و در چنین زمینه ای است که فجایع تلخ یکی پس از دیگری روی می دهند.

یکی از آخرین این فجایع خورده شدن یک کودک کار توسط سگان ولگرد در شهرستان میبد است که خبر آن در سر و صدای تبلیغات انتخاباتی و سخنرانی های پرزرق و برق خامنه ای رهبر حکومت اسلامی، در این جا و آن جا منتشر شده است.

صبح روز گذشته جنازه یک کودک کار در میبد که بر اثر حمله سگ های ولگرد جان خود را از دست داده بود، در خرابه های حاشیه ی شهر میبد پیدا شد. بر اساس این خبر، کودکی ۸ ساله با برادر ۱۱ ساله خود برای جمع آوری ضایعات به محل تخلیه نخاله های میبد در سعیدآباد رفته بودند که در هنگام غروب آفتاب به علت ترس از سگ‌ها به کنار خیابان فرار می کنند.

هنگام رسیدن به خیابان برادر بزرگ متوجه می شود که برادر کوچکش نیست، نیروی انتظامی به همراه سپاه و بسیج و هلال احمر پس از ساعت‌ها جستجو در منطقه سرانجام ساعت ۷ صبح جسد این کودک ۸ ساله را در گود ضایعات درحالی که بخشی از بدنش را سگ‌ها خورده بودند، پیدا کردند.

این اتفاق برای دومین با در سال جاری در این شهرستان رخ داده است و به نظر می رسد مسئله “سگ‌های ولگرد میبد” در حال تبدیل به یک بحران جدی باشد که مسئولان شهرستان به آن بی توجه و از حل آن عاجزند.

فرماندار شهرستان میبد در برابر موج انتقادات و ابراز ناراحتی ها که بعد از خبر این حادثه در میان مردم ایجاد شده، می گوید: موضوع ساماندهی سگ های ولگرد نیازمند یک «تصمیم کلان کشوری» است و باید به طور شفاف در خصوص معدوم ساختن یا ساماندهی دادن سگ های ولگرد در سطح کلان کشور تصمیم گیری شده و به دهیاری ها و شهرداری ها ابلاغ شود.

به گزارش ایلنا، اوایل امسال نیز یک پسر بچه افغانی به نام نسیم در نزدیکی یکی از مرغداری‌های میبد توسط سگ‌های ولگرد جان خود را از دست داد. اما مرگ کودک ۹ ساله در شهرستان میبد اعتراض های مردمی بسیاری در پی داشته است،

https://akhbar-rooz.com/?p=20364 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x