شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

«سید» دیگر راست نمی گوید!

هزاران کاربر اینترنتی که در مراجعات خود به سایت های خبری – سیاسی با فیلترینگ مواجه می شوند، می توانند شهادت بدهند که محمد خاتمی حقیقت را کتمان می کند

در همان دقایقی که آقای خاتمی رئیس جمهور اسلامی ایران در مورد مزیت های مردم سالاری دینی و حمایت دولت ایران از آزادی بیان سخن می گفت صدها شکایت در مورد سانسور اینترنت توسط دولت ایران بر روی سایت سازمان ملل متحد، قرار داشت. شکایاتی که به گفته منابع خبری، موضوع سانسور اینترنت و سرکوب آزادی عقیده در ایران را به یک موضوع جنجالی و مورد توجه در کنفرانس جامعه اطلاعاتی تبدیل کرد. رئیس جمهور ایران، از معدود کسانی بود که به همین دلیل در برابر پرسش های متعدد خبرنگاران و شرکت کنندگان در این کنفرانس قرار گرفت.
محمد خاتمی در برابر این انتقادات، از طرح حقایق خودداری کرد و اطلاعات کاملا غلط و وارونه ای را در اختیار خبرنگاران گذاشت. او در کنفرانسی و در برابر خبرنگاران و شاهدینی به تحریف حقیقت پرداخت که به لطف «جامعه اطلاعاتی» از همه حقایق مطلع هستند. در ایران سایت های اینترنتی مخالفین دولت به طور گسترده ای سانسور شده اند و حکومت اسلامی مانند تمامی موارد دیگر برای خود این حق را قایل شده که تشخیص دهد مردم ایران چه بخوانند و ببینند و چه نخوانند و نه بینند. با این حال رئیس جمهور ایران مدعی شد سایت های سیاسی و خبررسانی سانسور نمی شوند.
ده ها سایت خبری مخالف و غیروابسته به حکومت ایران که به دلیل سیاست های دولت محمد خاتمی در ایران سانسور شده اند و امکان دسترسی آزادانه به آن ها از مراجعین و علاقمندانشان سلب گردیده است، می توانند شهادت دهند که محمد خاتمی حقیقت را کتمان می کند. هزاران کاربر اینترنتی که در مراجعات روزانه خود به سایت های خبری – سیاسی مورد علاقه خود با این جمله مشهور «دسترسی به این سایت امکان پذیر نمی باشد» مواجه می شوند، می توانند شهادت بدهند که محمد خاتمی رئیس جمهور اسلامی ایران حقیقت روشن را کتمان می کند.
محمد خاتمی زمانی به این شهره بود که هر نقطه ضعفی هم که دارد، اما صادق است و صداقت دارد و سخنی خلاف حقیقت نمی گوید، اکنون او مدت هاست با چنین صفتی وداع کرده است، از همان وقتی که با آرمان مردم سالاری وداع کرد. هیچ قدرتمداری که قصد کرده باشد حقیقت تلخ استبداد را وارونه جلوه داده و به نام «دموکراسی» و «آزادی بیان» به جامعه جهانی معرفی کند، نمی تواند با مردم خود و با جامعه بین المللی صادق باشد.

https://akhbar-rooz.com/?p=33067 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x