جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

سیروس گرجستانی، ازخط دفاع شاهین تا هاشم اگزوزسینما، درگذشت

Manchester City vs Liverpool

نازک بین: اوایل در امجدیه روبروی جایگاه می نشست و در بین تماشاگران سفیدپوش مزه می پراند و آرزو می کرد که داخل زمین باشد. سال سوم دبیرستان بود که به تیم شاهین پیوست. در آن زمان زنده یاد دکتر اکرامی به این نتیجه رسیده بود که معدل سنی تعدادی از بازیکنان شاهین زیاد است و باید نیروی جوان به تیم تزریق کرد. شاهین را باشگاه پزشکان، مهندسان، قضات و هنرمندان می دانستند. باشگاه شاهین مکتب و مدرسه­ ای بود که در آن فضایل اخلاقی، علمی، ادبی و اجتماعی در کنار ورزش مورد نظر اعضای آن بود. باشگاه شاهین علاوه بر کسب پیروزی در میدان ­های ورزشی در زمینه­ های اجتماعی نیز در نوع خود کم­ نظیر بود و جمعی از بازیکنان این باشگاه به مناصب عالی، نظیر وزارت، وکالت، استانداری، استادی، قضاوت، وکالت، امیری ارتش، شهربانی و هنر رسیدند و در این مناصب نیز مثل فوتبال صاحبنام و معروف شدند.

شاهین در عالم هنر و سینما نیز هنرپیشه ها و بازیگران زیادی داشت که در صحنه های بازی ایفای نقشهای مردمی، اجتماعی و پای بند بودن به مرام انسانی و اخلاق اجتماعی، همان اصل -اول درس و بعد اخلاق -مکتب شاهین را سرمشق خود قرار دادند. ناصر ملک مطیعی، مرتضی احمدی، عبدالعلی همایون، ساموئل خاچیکیان، حمید قنبری، تابش، محمدعلی همایون، بوتیمار، قدکچیان و… از جمله شاهینی های معروفی هستند که در عالم هنر سینما و تلویزیون و تئاتر معروف شدند.

امجدیه پاتوق هنرمندان بود و اگر هم در تیم شاهین بازی نمی کردند نمی توانستند تعلق خاطر خود را به تیم سفید پوشان پنهان کنند. از آن جایی که پول در شاهین جایگاهی نداشت و هیچ پرداختی صورت نمی گرفت پس کسانی که محتاج و نیازمند بودند برای بازی معمولا به تیم هایی می رفتند که در زمان خودشان حاتم بخشی می کردند. تیم هایی مثل شعاع و دارایی و دوچرخه سواران.

یکی از جوانانی که در بحبوبه زندگی فقیرانه و نداری به آرزوی خود رسید و پیراهن شاهین را پوشید و به جمع یازیکنانی چون هادی طاوسی، همایون بهزادی، حمید شیرزادگان، امیر دبیر سیاقی، فریدون ممبینی، رضا وطنخواه و… پیوست، سیروس گرجستانی بود. جوانی شهرستانی که غم زندگی اش در غربت نشینی تهران دو چندان نشان می داد ولی در پی آرزوهای  خود برای رسیدن به لباس تیم ملی، همه سختی های زندگی را تحمل می کرد. وی در توصیف بازی فوتبال اش گفته است:

“آن موقع که دبیرستان بودم چهار سال تیم فوتبال شاهین سابق بودم. خیلی کوبیدم بروم تیم ملی. رفقای من مثل همایون بهزادی و حمید شیرزادگان رفتند تیم ملی و من خیلی ناراحت بودم چرا نرفتم، ولی دیپلم که گرفتم حساب کردم باید کار کنم. ما زیاد دارا نبودیم. پدرم ندار بود. باید از پس مخارج زندگی برمی‌آمدم. آن موقع باشگاه‌ها پول نمی‌دادند. مجبور شدم در آن دورانی که می‌کوبیدم بروم تیم ملی برم، پی کار باشم تا پول درآورم. این شد که ورزش را کنار گذاشتم و در اداره تئاتر استخدام شدم.”

وی از شادروان هادى اسلامى بازیگر معروف تئاتر و سینما به عنوان فردی یاد می کند که زندگی هنری وی را ساخته و پرداخته کرد ه و گفته است: هرچه در این کار دارم، از او دارم، ایشان مرا وارد این کار کرد. من پس از دیپلم، انباردار کارخانه اى بودم. سوله بزرگى بود و لوازم خانگى در آنجا تولید مى شد. روزى برادر هادى (مهدى) که مهندس آن کارخانه بود و ما رابطه دوستانه اى با هم داشتیم، به من گفت که برادرم مى آید اینجا و با هم کار کنید. پس از یک هفته، جوان خوش تیپ و خوش قیافه اى آمد و او هادى بود. دوستى ما شکل گرفت و یک سالى در آن سوله با هم زندگى کردیم. فوق العاده بود، با استعداد و هنرمند، هر شب شعرى مى گفت و آن را دکلمه مى کرد. بالاخره مرا هم بر سر ذوق آورد. من هم شعر مى گفتم و برایش با لحن و آواز قشنگى خواندم. خیلى خوشش آمد و گفت که تو استعداد هنرى دارى و هر دو مدت ها راجع به این موضوع صحبت مى کردیم و اسباب شادى مان بود. آن یک سال. همه اش خاطره است. روز و شب اش.

حمید جاسمیان مدافع سال های طلایی تیم ملی و شاهین درباره اینکه سیروس گرجستانی گفته بود به خاطر مسایل و مشکلات مالی نتوانستم فوتبال را ادامه بدهم گفت: “راست می گوید، خیلی ها مشکل داشتند. من خودم با زحمت زیاد و در حالی که نه پولی در میان بود و نه حتی کفشی داشتیم به تمرین می رفتم. ما مجانی بازی می کردیم و خیلی از بچه ها مشکل مالی داشتند. مثل الان نبود که اینهمه پول به بازیکن بدهند.” او افزود: “بازیکنان و دست اندرکاران تیم شاهین مظهر اخلاق و انسانیت بودند. کسانی مثل حمیدشیرزادگان، همایون بهزادی، صفرایرانپاک بدون هیچ چشمداشتی برای فوتبال این مملکت زحمت کشیدند. انسان های بزرگی مثل دکتر اکرامی و برومند که این تیم را شکل دادند.”

گرجستانی

او در باره خود و نقش های اش که بیشتر پائینی ها را به تصویر می کشید، گفته بود: این موضوع به شخصیت خود من بازمى گردد. من این آدم ها را در سطح جامعه دیده بودم. امثال عزیزآقا، اشترخانى و حتى هاشم اگزوز را! گاه، ساعت ها در خیابان راه مى روم و زندگى و شخصیت و تیپ اجتماعى این آدم  ها را مى بینم و آنها را حلاجى مى کنم. همیشه دوست داشته ام و دارم که این شخصیت ها را بازى کنم. دلیل اصلى به همین خاطر بود و بعد، موضوع مخاطب به وجود آمد. من نمى دانستم که این کار قرار است از طرف مردم پذیرفته شود، اما شد و این که من با یک یا دو نفر روبه رو نبودم، بلکه با یک ملت روبه رو بودم.

شاهینی متعصب شب گذشته به دلیل بیماری قلبی در بیمارستانی در تهران بستری شده بود،‌ صبح امروز بر اثر سکته قلبی با زندگی وداع کرد.  علی اکبر محمودزاده گرجستانی با نام هنری سیروس گرجستانی زاده ۲۵ اسفند ۱۳۲۳ در بندر انزلی بود و فعالیت خود را در عرصه تئاتر از سال ۱۳۴۹ آغاز کرد و در سال ۱۳۵۶ وارد تلویزیون و سینما شد.

اعترافات روماریو

اعترافات/ روماریو

مهاجم برزیلی که در دوران ورزشی‌اش به رکورد ۱۰۰۰ گل دست یافت همیشه با حواشی روبرو بوده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از مارکا، روماریو سوزا در اواخر دهه ۸۰ و اوایل ۹۰ در جهان فوتبال درخشید. بازیکن برزیلی در اسپانیا درخشید و با تیم ملی کشورش موفقیت‌های زیادی به دست آورد تا یکی از بهترین مهاجم‌های برزیلی به حساب آید. رفتارش در زمین و چه بیرون از آن برجسته بود.

زندگی شخصی

داستان روماریو نشان می‌دهد که زندگی‌های عاشقانه‌ای داشته است! او در ۵۴ سالگی شش فرزند (از چهار زن مختلف) دارد. همسر کنونی‌اش ۳۱ سال از او کوچک‌تر است.

چالش هزار گل

مهاجم بازنشسته در ۲۲ سالگی زمانی که هنوز در لیگ برزیل بازی می کرد تصمیم گرفت به رکورد هزار گل برسد. چند دهه بعد یعنی در سال ۲۰۰۷ به این رکورد رسید. در آن زمان پیراهن واسکو دو گاما را بر تن می کرد. با وجود ثبت چنین رکوردی فیفا آن را به رسمیت نشناخت.

“۲۲ ساله هستم و مطمئنم فوتبال خود را پس از به ثمر رساندن ۱۰۰۰ گل به پایان می رسانم.”

حضور در اروپا

روماریو با آیندهوون قرارداد امضا کرد و پنج فصل برای این تیم بازی کرد. او سپس متوجه شد هلند کشور مناسبی برایش نیست.

“در هلند برای دعوت یک دوست به نوشیدنی باید سه روز قبل تماس می‌گرفتید و درخواست ملاقات می کردید.”

“آیندهوون به من وابسته بود و همه می دانستند که تیم بدون من شانسی ندارد.”

تیم رویایی

بازیکن برزیلی زمانی که یوهان کرویف در بارسلونا حضور داشت به این تیم پیوست. رابطه عشق و تنفر  میان آن دو وجود داشت. سرمربی هلندی یک سال بعد درباره روماریو صحبت کرد.

“یک بار روماریو از من پرسید آیا می توانم در دو تمرین تیم غیبت کنم تا به برزیل بروم و در کارناوال ریودوژانیرو شرکت کنم. من (کرویف) در پاسخ به او گفتم: اگر فردا دو گل به ثمر برسانی دو روز بیشتر از دیگر بازیکنان استراحت خواهی کرد.”

کاراگاه خصوصی

همه می دانستند که روماریو شب‌ها را دوست دارد و بارسلونا شهری بود که می توانست نیازش را برطرف کند. به همین خاطر باشگاه محدودیتی برای این بازیکن گذاشته بود و برای کنترل او از کاراگاه خصوصی بهره برد.

“اگر شب ها بیرون نروم گلزنی نمی کنم.”

بازیکن انیمیشنی

خورخه والدانو زمانی که سرمربی تنریف بود یک جمله بر زبان آورد که در تاریخ فوتبال ماندگار شد.

“روماریو یک بازیکن کارتونی است.”

دویدن

روماریو بازیکن مستعدی بود و گلزن قهاری به حساب می آمد اما انجام برخی کارها را نیاز نمی دید و نمی خواست مانند دیگر هم تیمی‌هایش در زمین باشد. کیکه استبارانس از آن خاطره ای دارد.

“رومی (روماریو) کمی بیشتر بدو.” مهاجم برزیلی به بازیکن مادریدی نزدیک شد و گفت: “تو بدو چون به همین خاطر به تو پول می دهند. من به خاطر گلزنی‌ام پول می گیریم نه به دلیل دویدن.”

مشکلات دادگاهی

با وجود این که روماریو بازنشسته شده بود باز هم درباره‌اش صحبت می شد. او در سال ۲۰۰۹ یک شب را در زندان سپری کرد چون مستمری غذای دو فرزندش را پرداخت نکرده بود. چند ماه بعد به خاطر فرار مالیاتی به سه سال زندان محکوم شد.

بهترین مهاجم تاریخ؟

برای خیلی از عاشقان فوتبال روماریو از همه لحاظ بهترین مهاجم بود. قهرمان جهان با برزیل همیشه هدفش پیشی گرفتن از پله بود. او درباره این که چه کسی بهترین مهاجم تاریخ است شکی ندارد.

“مهاجم؟ هرگز در تاریخ بهترین وجود نخواهد داشت.”

منچسترسیتی‌؛ در تونل افتخار لیورپول


«هفته سی‌ودوم لیگ برتر انگلیس, به شیوه‌ای باورنکردنی به لیورپول خوشامد و تبریک خواهیم گفت، چون لیورپول شایسته قهرمانی است.» پپ گواردیولا نه به لیورپولی‌ها حسادت کرد و نه با کنایه قهرمانی تیم کلوپ را زیر سؤال برد. او می‌داند در فصل جاری هیچ تیمی جز لیورپول شایسته قهرمانی نبوده. نوار قهرمانی‌های منچسترسیتی بعد از کسب ۲ جام متوالی پاره شد و گواردیولا هم می‌دانست احتمال کم‌انگیزه شدن بازیکنانش بعد از قهرمانی دوم وجود دارد. حالا دوران خاص و متفاوتی برای گواردیولا در باشگاه منچسترسیتی شروع شده. اول اینکه نمی‌خواهند مقابل لیورپول دبل شوند و بعد از تونل افتخار می‌خواهند برای رقیب تونل وحشت ایجاد کنند! دوم اینکه لیگ قهرمانان در پیش است و می‌شد حدس زد برای پپ در فصل جاری رقابت‌های اروپایی مهم‌تر خواهد بود. البته از صحبت‌های این مربی اهل کاتالونیا هم مشخص است که هنوز از لغو محرومیت تیمش برای فصل آینده لیگ قهرمانان ناامید نیست. آینده منچسترسیتی با این فصل و ۲ فصل قبلی متفاوت خواهد بود و باید ببینیم گواردیولا به اتفاق‌های پیش ‌روی خودش و تیمش چه واکنشی نشان خواهد داد.

لیورپول‌؛ حال ما خوبه!
تمام شد! حالا حال لیورپولی‌ها خوب است. حتی شیوع ویروس کرونا هم جلوی طلسم‌شکنی قرمزهای مرسی‌ساید بعد از ۳۰ سال را نگرفت. تیم یورگن کلوپ شایسته این قهرمانی بود و آنقدر هواداران‌شان منتظر این روز بودند که دیگر یادشان نیست از لیگ قهرمانان اروپا کنار رفته‌اند و حتی نه در جام‌حذفی هستند و نه در جام ‌اتحادیه موفق بوده‌اند. فقط و فقط قهرمانی لیگ برتر حال لیورپولی‌ها را خوب می‌کرد. کار لیورپول از این هفته سخت‌تر هم خواهد شد. بلافاصله بعد از این قهرمانی کلوپ و شاگردانش از حفظ عنوان و قهرمانی بعدی گفته‌اند. مشخصاً می‌دانند همین جا کارشان تمام نشده و نباید پسرفت کنند. از اتفاق نزدیک‌ترین رقیب‌شان اولین تیمی است که پس از قهرمان شدن به مصافش خواهند رفت. کلوپ دوست ندارد شیرینی قهرمانی بعد از چند روز کمی تلخ شود. از طرفی همه می‌دانند لیورپولی‌ها چقدر مشتاق به زدن رکوردهای مختلف هستند، از ۱۰۰ امتیاز تا بیشترین امتیاز خانگی و خارج ‌از ‌خانه و رکورد برد و خیلی رکوردهای دیگر. در واقع اولین بازی بعد از قهرمانی برای لیورپول حیثیتی است.

آخرین جدال
در هفته دوازدهم این فصل لیگ برتر، لیورپول ۳ بر یک منچسترسیتی را برد. فابینیو، صلاح و مانه برای تیم کلوپ گل زدند و برناردو تنها گل تیم گواردیولا را به ثمر رساند.

آمار بازی
۱۹) لیورپول پس از ۳۰ سال به نوزدهمین قهرمانی‌اش در لیگ انگلیس دست پیدا کرد. این نخستین بازی آنها تحت عنوان قهرمان است که مقابل مدافع عنوان قهرمانی برگزار می‌شود. سیتی هم ۶ قهرمانی در لیگ انگلیس دارد که ۴ قهرمانی‌اش در لیگ برتر به دست آمده.
۱۸۲) منچسترسیتی و لیورپول ۱۸۲ مرتبه در تاریخ به مصاف هم رفته‌اند. برنده ۸۸ بازی لیورپولی‌ها بوده‌اند و در ۴۸ بازی منچستری‌ها پیروز شده‌اند. ۴۶ بازی هم با تساوی خاتمه یافته.
۴۵) در ۴۵ نبرد لیگ برتری بین منچسترسیتی و لیورپول، سیتیزن‌ها ۹ برد و قرمزها ۲۰ برد کسب کرده‌اند. ۱۶ بازی هم مساوی شده است.
۲) در ۵ نبرد آخر سیتی و لیورپول در لیگ برتر هر تیم ۲ برد کسب کرده و یک بازی هم مساوی شده است.
۲) سیتیزن‌ها ۲ بازی آخر خانگی‌شان مقابل لیورپول را برده‌اند. آخرین مرتبه‌ای که ۳ بازی خانگی متوالی را از لیورپول بردند به سال ۱۹۳۷ برمی‌گردد.
۳) لیورپول می‌خواهد برای سومین مرتبه مقابل سیتی دبل کند. در فصل‌های ۲۰۱۶-۲۰۱۵ و ۲۰۰۶-۲۰۰۵ هم مقابل این رقیب دبل کرده بودند.
۷) سیتی در ۷ بازی آخرش در اتحاد نباخته. آخرین باخت آنها به شکست مقابل منچستریونایتد در ماه دسامبر سال گذشته برمی‌گردد.
۱۲) لیورپول در ۱۲ بازی از ۱۵ بازی خارج‌ از ‌خانه خودش در این فصل پیروز شده. تیم کلوپ فصل قبل فقط یک باخت خارج ‌از ‌خانه داشت که مقابل سیتی بود.
۷۷) با وجود اینکه سیتی نبرد قهرمانی را به لیورپول باخت، با ۷۷ گل زده بهترین خط حمله لیگ برتر را در اختیار دارد.
۸) پپ گواردیولا بیش از هر مربی دیگری از یورگن کلوپ باخته. مربی آلمانی، پپ را ۸ مرتبه مغلوب کرده.
۱۰۰) اگر محمد صلاح گل بزند، دومین بازیکنی خواهد بود که سریع‌تر از دیگران به رکورد ۱۰۰ گل لیگ برتری می‌رسد. رده اول متعلق به آلن شیرر است.
۱۰۰) منچسترسیتی امیدوار است جلوی ثبت برخی رکوردها برای لیورپول را بگیرد. مهم‌ترین آنها گذر از مرز ۱۰۰ امتیاز خواهد بود که متعلق به سیتیزن‌هاست.
۵۰) رکورد بیشترین امتیاز خارج‌ از ‌خانه هم در اختیار سیتی است و اگر لیورپول را متوقف کنند، قرمزها به این رکورد نخواهند رسید.
۲۳) فاصله لیورپول با سیتی ۲۳ امتیاز است. رکورد فاصله امتیازی بین قهرمان و تیم دوم ۱۸ امتیاز بوده که لیورپول شانس زیادی دارد آن را بشکند.

مصدومان و محرومان
سرخیو آگوئرو مصدوم شد و به اریک گارسیا پیوست. فرنادینیو هم محروم سیتیزن‌ها در دیدار مقابل لیورپول است. لیورپول هم ژردان شکیری، جیمز میلنر و جوئل ماتیپ را به‌دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت.ترکیب احتمالی دو تیم
منچسترسیتی: ادرسون، واکر، اوتامندی، لاپورت، مندی، دبروینه، گوندغان، سیلوا، محرز، برناردو و استرلینگ
لیورپول: آلیسون، آرنولد، گومز، فان‌دایک، رابرتسون، هندرسون، فابینیو، واینالدوم، صلاح، مانه و فیرمینو.

منبع.خبر ورزشی

اقدام متفاوت بازیکنان بایرن

اقدام جالب بازیکنان بایرن

بازیکنان بایرن مونیخ با در دست داشتن پیراهن‌های تیم برای هواداران پیام‌هایی نوشتند و به تشکر از آنها پرداختند. به نقل از کیکر، بایرن مونیخ در غیاب هواداران  خود توانست با اقتدار قهرمانی در بوندسلیگا را به دست آورد. بازی های پایانی بوندسلیگا بدون حضور تماشاگران برگزار شد اما این باعث نشد که بایرن پیروزی‌های پیاپی خود را ادامه ندهد. تیم فلیک بعد از تعطیلی طولانی مدت بوندسلیگا به خاطر کرونا بازگشتی مقتدرانه به بوندسلیگا داشت و در همه دیدارهای خود به پیروزی دست پیدا کرد تا روزهای خاصی را برای هواداران رقم زند.بازیکنان بایرن مونیخ با در دست داشتن پیراهن های باشگاه پیام هایی را برای قدردانی از هواداران خود نوشتند تا ثابت کنند که در این موفقیت نقش داشته‌اند.مانوئل نویر روی پیراهنی که در دست داشت، نوشت: با هم می توانیم هر موفقیتی را به دست آوریم.گنابری نوشت: با هم نیستیم اما همچنان متحدیم. با وجود آنکه در ورزشگاه حضور ندارید اما تیم همچنان به حمایت شما نیاز دارد.آلفونسو دیوس، بازیکن جوان بایرن که به عنوان بهترین بازیکن جوان بوندسلیگا انتخاب شد، این پیام را نوشت: دلتنگ شما شده ایم.بایرن به فینال جام حذفی هم راه پیدا کرده است و شنبه هفته آینده باید به مصاف لورکوزن برود. این تیم در لیگ قهرمانان اروپا هم از شانس های اصلی قهرمانی است.

اعلام شرط اولیه میزبانی از جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷؛ داشتن ۸ تا ۱۰ ورزشگاه مدرن

کنفدراسیون فوتبال آسیا روز گذشته به صورت رسمی اعلام کرد ایران، عربستان، قطر، هند و ازبکستان کاندیداهای میزبانی از جام ملت های آسیا ۲۰۲۷ هستند.به نقل از نشریه استاد الدوحه قطر، شیخ سلمان، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره اعلام زودهنگام نامزدها و انتخاب میزبان برای سال آینده (۲۰۲۱) یعنی ۶ سال مانده به این مسابقات گفت: به این خاطر می خواهیم میزبان جام ملت های آسیا ۲۰۲۷ را زود انتخاب کنیم تا میزبان به بهترین شکل ممکن برای این رقابت ها آماده شود.

وی درباره زیرساخت های لازم برای میزبانی از این تورنمنت آسیایی اظهار داشت: بعد از اینکه تعداد تیم های شرکت کننده به ۲۴ تیم افزایش یافت، ۵۱ بازی در این رقابت ها انجام می شود. کشور میزبان باید ۸ تا ۱۰ ورزشگاه مدرن داشته باشد تا بتواند از این دیدارها میزبانی کند.

شیخ سلمان گفت:” جام ملت های آسیا یک ایستگاه اصلی برای برجسته ترین تیم و ستارگان قاره آسیا است. ما به توانایی های چین اعتماد داریم تا دوره بعدی مسابقات در سال ۲۰۲۳ را با موفقیت برگزار کند.

وی افزود:” تصمیم AFC برای انتخاب کشور میزبان جام ملت های  ۲۰۲۷ در سال ۲۰۲۱، با هدف دادن فرصت بیشتر به کشور میزبان است چرا که با بالارفتن تعداد تیم های شرکت کننده به ۲۴ تیم که به معنای برگزاری ۵۱ بازی است باید ۸ تا ۱۰ ورزشگاه با استانداردهای بین المللی برای این مسابقات تجهیز شود. “

نتایج چند بازی در لیگهای اروپائی

پیروزی خارج از خانه ویارئال/مصاف وایادولید با لوانته برنده نداشت

تیم فوتبال ویارئال در هفته سی و دوم لالیگا میهمان رئال بتیس بود که با نتیجه ۲ بر صفر برنده بازی شد.هر دو گل ویارئال در این بازی را جرارد مورنو در دقایق ۷ (پنالتی) و ۳۰ به ثمر رساند. البته در این بازی بتیس در دقیقه ۴۵ با اخراج نبیل فکیر ۱۰ نفره شده بود.ویارئال با این پیروزی ۵۴ امتیازی شد و رده پنجم رسید. بتیس هم با ۳۷ امتیاز در رده سیزدهم ماند.در دیگر بازی همزمان در لالیگا وایادولید به مصاف لوانته رفته بود که این دیدار در پایان با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید. لوانته با این تساوی ۴۲ امتیازی شد و در رده یازدهم ماند. وایادولید ۳۶ امتیازی هم در جایگاه چهاردهم جدول قرار دارد.

میلان با گل به خودی اسپال از شکست فرار کرد.

تیم فوتبال میلان در هفته بیست و نهم سری آ ایتالیا میهمان اسپال بود که در دقایق پایانی موفق شد  از شکست فرار کند و بازی را با نتیجه تساوی ۲ بر ۲ به اتمام برساند.روسونری در حالی به تساوی رضایت داد که اسپال در دقیقه ۴۳ با اخراج سرجیو فلوکاری ۱۰ نفره شده بود. گل های میزبان در این بازی را ماتیا ولتی (۱۳) و فلوکاری(۳۰) به ثمر رساندند و گل‌های میلان توسط رافائل لئائو (۷۹) و فرانچسکو ویکاری (۹۰ گل به ‌خودی) رقم خورد.با این تساوی میلان ۴۳ امتیازی شد و در رده هفتم جدول ماند. در مقابل اسپال ۱۹ امتیازی شد و در رده نوزدهم باقی ماند.

نتایج سایر بازی‌های همزمان سری آ به شرح زیر است:

لچه یک – سامپدوریا ۲
فیورنتینا یک – ساسولو ۳
هلاس ورونا ۳ – پارما ۲

چلسی در دقایق پایانی تسلیم وستهام شد

تیم فوتبال چلسی شب گذشته در هفته سی و دوم لیگ برتر انگلیس میهمان وستهام بود که با نتیجه ۳ بر ۲ تن به شکست داد.گل های وستهام در این بازی را به ترتیب سوکک(۴۸)، آنتونیو(۵۲) و مولنکو(۹۰) به ثمر رساندند. هر دو گل شاگردان لمپارد در این بازی را ویلیان در دقایق ۴۲ و ۷۱ به ثمر رساند.چلسی با این شکست با ۵۴ امتیاز در رده چهارم ماند. در مقابل وستهام با کسب هشتمین بردش در این فصل ۳۰ امتیازی شد و با صعود به رده شانزدهم از منطقه سقوط دور شد.

https://akhbar-rooz.com/?p=38765 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x