جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

سیر صعودی شیوع کرونا در آمریکا؛ اعمال محدودیت‌های جدید

سیر صعودی شیوع کرونا در آمریکا؛ اعمال محدودیت‌های جدید

موارد تائید شده ابتلا به کووید – ۱۹ در آمریکا از ۱۱ میلیون نفر گذشته و به منظور جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا، محدودیت‌هایی در برخی ایالت‌های این کشور اعمال شده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از این ایالت ها، واشنگتن است و «جی اینسلی» فرماندار این ایالت اعلام کرده که سخت گیری های جدیدی در ارتباط با تجمعات و کسب و کارها اعمال شده است که شامل منع خدمات رستوران ها در فضای باز می شود.

این محدودیت ها که اکثرشان از امروز (دوشنبه) آغاز می شود و به مدت یک ماه ادامه دارد، در حالی وضع شده که متوسط موارد ابتلای روزانه به کرونا در آمریکا در دو هفته گذشته دو برابر شده است.

فرماندار ایالت واشنگتن گفت: افزایش موارد ابتلا به منزله آن است که باید محدودیت ها برای حفظ سلامت مردم و نجات جان انسان ها ازسرگرفته شود.

طبق محدودیت های جدید اعمال شده در ایالت واشنگتن، تجمعات در فضای باز به پنج نفر محدود می شود.

همچنین سالن های بدنسازی باید ارائه خدمات داخل سالن را متوقف کنند و ورزش های مخصوص جوانان و سالمندان نیز به فعالیت در محیط باز محدود می شود.

براساس محاسبات دانشگاه جانز هاپکینز، آمریکا در هفته گذشته شاهد افزایش یک میلیونی موارد ابتلا به کرونا بوده است.

به گزارش تارنمای خبری نشریه هیل، در حالی که جهان به رقم ۵۵ میلیون موارد ابتلا به کرونا از زمان آغاز شیوع این ویروس نزدیک می شود، ایالات متحده با موجی از افزایش ابتلا در بسیاری از ایالت هایی روبه روست که از شمار موارد ابتلا که این کشور در موج نخست شیوع بیماری در اوایل سال جاری شاهد آن بود، پیشی گرفته است.

مقام های شهر شیکاگو با افزایش موارد ابتلا به کرونا در این شهر، روز پنجشنبه دستور ماندن در خانه به مدت ۳۰ روز را صادر کردند.

همچنین ایالت های واشنگتن و میشیگان محدودیت های تازه ای در ارتباط با تجمعات در فضای بسته، سالن های ورزشی، رستوران ها و سالن های تئاتر وضع کردند.

در حالی که موارد ابتلا به کووید – ۱۹ در آمریکا رو به افزایش است، شکست دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در انتخابات ۲۰۲۰، تمهیدات کرونایی دولت را تحت الشعاع قرار داده است.

آنتونی فائوچی یکی از مقام های ارشد تیم واکنش به کرونای کاخ سفید هفته گذشته اعلام کرد بیش از یک ماه است که شخصا با ترامپ صحبت نکرده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=93368 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x