چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

سیلویو برلوسکونی در ۲۰ کیلومتری میلان؛ نتایج بازی های لیگ ملت های اروپا

نازک بین: در سال ۱۹۸۶، سیلویو برلوسکونی، باشگاه آ ث میلان را خریداری کرد و یک سال بعد با به خدمت‌گیری آریگو ساکی به عنوان سرمربی، و بازیکنانی همچون مارکو فان باستن، رود گولیت و فرانک ریکارد دوران شکوفایی مجدد میلان آغاز شد. اما در اواخر سال ۲۰۱۷با عقد قراردادی به حجم مالی بالغ بر ۷۴۰ میلیون یورو، باشگاه پرآوازه، سنتی و پر‌طرفدار آ.ث. میلان ایتالیا از مالکیت شرکت “فین اینوست” به ترکیبی از سرمایه گذاران چینی که شرکت “روسونری اسپرت اینوستمنت لوکس” را تشکیل می‌دهند، فروخته شد. انتقال مالکیت میلان، امید هواداران این باشگاه را برای بازگشت دوباره به دوران طلایی آ.ث. میلان زنده کرده است. سیلویو برلوسکونی ضمن اشاره به این نکته که میلان را دیگر نمی‌شود در “قالب یک شرکت خانواده‌ای” اداره کرد گفت که وی “همیشه بزرگترین طرفدار میلان” خواهد ماند. نخست وزیر سابق ایتالیا و مالک قبلی آ.ث میلان  نتوانسته خود را از بازار فوتبال و گردش سرمایه در آن به دور باشد، بدین علت  همراه با آدریانو گالیانی، رفیق قدیمی او در باشگاه آث میلان، باشگاه مونتسا  را خریداری و در تدارک خریدن بازیکنان معروفی هستند. با این بیش درآمد در ادامه مطلبی به قلم خبرنگار ایتالیائی که نزدیک به باشگاه آث میلان است و در بی بی سی انگلیسی منتشر شده را می خوانیم:

دنیله ورری -.خبرنگار فوتبال ایتالیا

سیلویو برلوسکونی، نخست‌وزیر سابق ایتالیا و آدریانو گالیانی، رفیق قدیمی او در باشگاه آث میلان در تیم آث مونتسا به دنبال چه می‌گردند؟

شهر مونتسا در ۲۰ کیلومتری شمال شرق میلان که به خاطر میزبانی یکی از مسابقه‌های فرمول یک شناخته می‌شود، حالا صاحب یک باشگاه فوتبال قابل توجه هم شده است. باشگاهی با یک مالک بلندپرواز که می‌تواند میلیون‌ها یورو خرج تیم کند و با بازیکنانی مانند کاکا و زلاتان ابراهیموویچ در ارتباط است.میلان از سال ۱۹۸۶ تا ۲۰۱۷، که برلوسکونی مالکش بود چهار بار در لیگ قهرمانان اروپا و هشت بار در سری‌آ فوتبال ایتالیا قهرمان شد. آدریانو گالیانی که مدیر اجرایی برلوسکونی در میلان بود توانسته باشگاه جدید را پس از ۱۹ سال از دسته سوم به دسته دوم فوتبال ایتالیا برساند.معلوم نبود برلوسکونی در سال ۲۰۱۸ و تنها هجده ماه پس از ترک میلان با چه انگیزه‌ای باشگاه مونتسا را خرید، اما حالا هدفش مشخص شده است: رساندن مونتسا به سری‌آ فوتبال ایتالیا برای نخستین بار در تاریخ این باشگاه.اولین گام برای رسیدن به این هدف برداشته شده است. به دلیل شیوع کرونا، سری سی فوتبال ایتالیا تعطیل و مونتسا مستقیم راهی سری‌ بی شد، دسته‌ای که آخرین بار در سال ۲۰۰۱ در آن حضور داشت.برلوسکونی ۸۳ ساله به یک روزنامه محلی گفت: “چطور موفقیتمان را جشن گرفتم؟ از آنجایی که الان نمی‌توانیم در جای عمومی جشن بگیریم، در خانه با دخترم به سلامتی آن نوشیدیم. اعتبار این کار به بازیکنان، مربیان و مدیران می‌رسد و البته کمی هم به من.”من همیشه با این پسرها حرف می‌زنم و به آن‌ها می‌گویم که در زمین چه کاری باید انجام دهند. در مورد مسابقه احتمالی میلان و مونتسا؟ احتمالا شال باشگاه را به گردنم نمی‌بندم… قلب من برای هر دو تیم می‌تپد.”برلوسکونی برای اولین بار در سال ۱۹۹۴ نخست‌وزیر ایتالیا انتخاب شد و دو دوره دیگر هم در این منصب قرار گرفت.

وی در اوت ۲۰۱۳ به جرم فرار مالیاتی به چهار سال زندان محکوم شد اما به دلیل سن و سالش قرار شد بجای حبس، خدمات اجتماعی انجام دهد.صعود به دسته اول فوتبال ایتالیا می‌تواند فقط سه سال پس از این رخ دهد که برلوسکونی باشگاه را خرید اما اگر هم این‌طور نشود همه چیز در مورد برلوسکونی و مونتسا خیلی سریع اتفاق افتاده است.گالیانی که خودش متولد مونتسا است، می‌گوید: “یک بار که مشغول خوردن صبحانه بودیم، زیر گوش او زمزمه کردم که خانواده کلمبو می‌خواهد باشگاه را بفروشد. هنگام ناهار او نظر مهمانان را در مورد باشگاه پرسید. من چیزی نگفتم و در نتیجه او به طرف من چرخید و گفت، آدریانو برو و کار را تمام کن. تا آخر آن روز من باشگاه را برایش خریده بودم.”گفته شده که ارزش آن معامله حدود سه میلیون یورو بوده است اما موننسا تا همین حالا از ۱۰ میلیون سرمایه‌گذاری (عمدتا در نوسازی امکانات) سود برده است.برای صعود به دسته بالاتر ظاهرا قرار است ۳۰ میلیون یورو دیگر هم در مونتسا سرمایه‌گذاری شود. گالیانی گفت: “ما اینجا نیامده‌ایم که مخفی شویم بلکه می‌خواهیم مونتسا را به سری‌آ برسانیم.”تیم بدون شک خیلی خوب برای حضور در دسته سوم آماده شده بود.کریستین بروچی، بازیکن و مربی پیشین میلان سرمربی تیم است و علاوه بر او، یوجینو لامانا (دروازه‌بان)، ماریو سامپیریچی، جوزپه بلوچی و گابریل پالتا، مدافعان تیم همراه با نیکولا ریونی، بازیکن خط میانی، همگی تجربه حضور در سری‌آ فوتبال ایتالیا را دارند. برلوسکونی می‌گوید که قصد دارد بهترین بازیکنان جوان را جذب کند و با گسترش توانایی‌شان، آن‌ها را به بازیکنانی در سطح اول فوتبال تبدیل کند. البته طبیعی است که از بازیکنان گرانقیمت هم غافل نخواهد شد.

در حالی که قرار است دسته دوم فوتبال ایتالیا از اواخر این ماه (سپتامبر) آغاز شود، برلوسکونی قراردادی به ارزش حدود چهار میلیون پوند با میرکو ماریچ، آقای گل لیگ کرواسی از تیم اوسییک امضا کرده است. او همچنین کریستین گوتکه‌یار، آقای گل دانمارکی لیگ لهستان را هم از تیم لخ‌پوزنان به خدمت گرفته است.در کنار آن‌ها جیلیو دوناتی از لچه به مونتسا آمده است و آنتونیو باریلا از پارما هم در راه پیوستن هست و البته بلندپروازی‌های باشگاه هم ادامه دارد.اوایل سال ۲۰۲۰ گالیانی گفت می‌خواهد کاکا، ستاره برزیلی بازنشسته میلان را وسوسه کند دوباره به دنیای فوتبال بازگردد.

از ماریو بالوتلی، بازیکن سابق منچستر سیتی، اینتر میلان و آث میلان چه خبر؟ گالیانی اخیرا گفته: “دوست نزدیک من است اما انتقالش غیرممکن است.”شایعاتی نیز در مورد یک ستاره دیگر منتشر شده است: زلاتان ابراهیموویچ که در ۳۸ سالگی برای دومین بار به میلان ملحق شده و هنوز در بالاترین سطح فوتبال بازی می‌کند.زلاتان به روزنامه گازتا دلو اسپرت گفت: “گالیانی به من تلفن زد و گفت، تو می‌گویی این آث میلانی نیست که می‌شناختی. خب، آث میلانی که تو می‌شناختی ۲۰ کیلومتر آن طرف‌تر است.”این شیوه را دوست دارم. این مدلی است که یک مدیر ورزشی باید کار کند. اولین باری که او من را به میلان آورد، به خانه‌ام در سوئد آمد و گفت تا وقتی همراهم نیایی، از اینجا بیرون نمی‌روم.”همسرم هلنا با نگرانی من را نگاه کرد و گفت او دیوانه است، چه می‌خواهد؟ من در جواب گفتم اگر می‌خواهی از اینجا بیرون برود باید همراهش برویم وگرنه اینجا را ترک نخواهد کرد. این یعنی شما چیزی را واقعا می‌خواهید نه فقط در حرف.”با توجه به تمدید قرارداد زلاتان با میلان و البته با در نظر گرفتن بودجه مونتسا تصورش سخت است که مهاجم سوئدی راهی این تیم شود اما با برلوسکونی و گالیانی هر چیزی ممکن است.

تجمع اعتراضی مشتریان شهرخودرو مقابل فدراسیون فوتبال و شعار علیه حمیداوی

تعدادی از مشتریان مجموعه شهرخودرو ایرانیان فردا، با تجمع مقابل ساختمان فدراسیون فوتبال در خیابان سئول، علیه مالک این شرکت و همینطور تیم شهرخودرو اعتراض کردند. تعدادی از مشتریان و خریداران مجموعه شهرخودرو ایرانیان فردا که مالک تیم شهرخودرو مشهد محسوب می‌شود، در اعتراض به عملکرد این شرکت در تحویل خودروهای پیش خرید شده، نسبت به سیاست فرهاد حمیداوی، مالک تیم شهرخودرو اعتراض کردند. معترضان ، در شعارهای خود خواستار تحویل خودروهای پیش خرید شدند و اعتراض خود را نسبت به این موضوع نشان دادند. ظاهرا معترضان به علت خریدهای اخیر این باشگاه در نقل و انتقالات فوتبال ایران ناراضی هستند.

ثبت دومین پرتاب بلند تاریخ پرتاب نیزه

یوهانس وتر آلمانی موفق شد دومین پرتاب بلند تاریخ و بهترین نتیجه سال در ماده پرتاب نیزه را به ثبت برساند. به گزارش ایسنا، در مسابقات تور قاره‌ای سطح طلایی لهستان که در سیلسیا در حال برگزاری است، یوهانس وتر آلمانی در حالی‌که با شکستن رکورد جهانی این ماده ۷۲ سانتی متر فاصله داشت موفق شد با پرتاب ۹۷.۷۶ متری ضمن دستیابی به عنوان قهرمانی، دومین پرتاب بلند این ماده در تاریخ و بهترین نتیجه سال این ماده را به نام خود ثبت کند. در حال حاضر رکورد جهانی این ماده با ۹۸.۴۸ متر در اختیار یان زلزنی از جمهوری چک است.پس از وتر، مارسین کروکوفسکی از لهستان با ۸۴.۶۲ متر نایب قهرمان شد و هموطنش با ۷۷.۱۱ متر در جایگاه سوم رقابت‌ها ایستاد. 

انتقاد تند علی کریمی از رسول پناه

علی کریمی در پیامی اینستاگرامی موضع تندی علیه سرپرست مدیرعاملی پرسپولیس گرفت.پس از حواشی روزهای اخیر باشگاه پرسپولیس که حتی منجر به استعفای یحیی گل محمدی شد و وی اعلام کرد که پس از بازی‌های آسیایی دیگر حاضر به ادامه همکاری با سرخ‌پوشان نیست، علی کریمی اسطوره فوتبال ایران و پرسپولیس در پیامی اینستاگرامی علیه مهدی رسول پناه سرپرست مدیرعاملی پرسپولیس موضع گیری تندی داشت.علی کریمی در پایا پست اش یک جمله کوتاه طنز را که بر علیه آقازاده ها و رانت خواران در نزد مردم رایج شده به کار برده است.

لیگ ملتهای اروپا

هلند میزبان ایتالیا بود. ایتالیا در دومین دیدار خود مثل هلند بازی کرد و هر دو تیم به خصوص در نیمه نخست سرگردان بودند تا این که در دقیقه ۴۵ بدنبال یک ضد حمله، مهاجمان ایتالیائی خود را به روی دروازه رساند و سانتر جناح چپ هافبک تهاجمی ایتالیا موجب شد تا گل اول بازی با ضربه سر دیدنی وارد دروازه هلند شود.ایرلند شمالی میزبان نروژ بود. شاگردان لارش بک سوئدی،تا توانستند گل زدند و یک بازی تهاجمی را به میزبان خود تحمل کردند.نروژ این بازی را پنج بر یک برد. شکست اطریش از رومانی و هم چنین شکست جمهوری چک در برابر اسکاتلند از نتایج عجیب بازیهای دیشب بود.

نتایج بازیها:

بازی‌های شب دوم از هفته دوم مرحله گروهی دومین دوره از رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا، دوشنبه شب پیگیری شد که در مهمترین آنها در گروه یک از لیگ A، در ورزشگاه یوهان کرایف شهر آمستردام، تیم ملی ایتالیا با نتیجه یک بر صفر مقابل میزبانش هلند به برتری رسید. تک گل این بازی را نیکلا بارلا در دقیقه نخست وقت‌های تلف شده نیمه اول به ثمر رساند. به این ترتیب اولین پیروزی ایتالیا و اولین شکست هلندی‌ها در این رقابت‌ها ثبت شد.

در دیگر بازی مهم از گروه یکم لیگ B‌ تیم ملی نروژ در خانه ایرلندشمالی با نتیجه ۵ بر یک به برتری رسید. ال‌یونسی در دقیقه ۲ گل نخست بازی را برای نروژی‌ها به ثمر رساند. سپس مهاجم سرشناس این تیم ارلینگ هالند که در باشگاه بوروسیا دورتموند توپ می‌زند در دقایق ۷ و ۵۸ گلزنی کرد. سورلوث دیگر بازیکن دو گله نروژی‌ها بود که در دقایق ۱۹ و ۴۷ گلزنی کرد. مک‌نایر هم در دقیقه هفت تنها گل ایرلند شمالی را به ثمر رساند.

در سایر بازی‌های امشب لیگ ملت‌های اروپا نتایج زیر رقم خورد:

لیگ A
گروه یک
بوسنی و هرز‌گوین یک – لهستان ۲

لیگ B
گروه یک
اتریش ۲ – رومانی ۳

گروه ۲
اسرائیل یک – اسلواکی یک
جمهوری چک یک – اسکاتلند ۲

لیگ C
گروه ۴
قزاقستان یک – بلاروس ۲
آلبانی صفر – لیتوانی یک

https://akhbar-rooz.com/?p=45790 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x