شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

سیل در ۱۳ استان، یازده نفر کشته شدند

بار دیگر سیل در ۱۳ استان کشور جاری شده و خسارات و تلفاتی به بار آورده است. بنابر گزارش سازمان های مسئول، بر اثر سیلاب های اخیر ۲۳ شهر و روستا آسیب دیده اند. مطابق آخرین گزارش ها یازده نفر در این حوادث جان خود را از دت داده اند و هفده نفر هم مصدوم شده اند

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به متاثر شدن ۱۳ استان از حوادث جوی و بروز سیلاب در کشور گفت: امدادگران در ۲۳ شهر و روستا در حال نجات و امدادرسانی هستند.

حامد سجادی به اعلام آخرین گزارش از حوادث جوی رخ داده و بروز سیل در چند استان کشور پرداخت و به ایسنا گفت: ۱۳ استان آذربایجان شرقی، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی و هرمزگان از این حوادث جوی متاثر شده‌اند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور هم از مرگ ۱۱ نفر بر اثر حوادث جوی در استان های هرمزگان، بوشهر، فارس، سیستان و بلوچستان، قم، گیلان، خراسان جنوبی، مازندران، سمنان و کرمان خبر داده است.

مجتبی خالدی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با ارائه آخرین گزارش تجمیعی حوادث جوی تا در  ۲۴ساعت گذشته تا ساعت ۱۲:۳۰ روز چهارم فروردین ۹۹ افزود: کل مصدومان ۱۷ نفر بود و مصدوم اعزامی هم شامل ۱۲ نفر و درمان در محل پنج نفر  بودند.
وی  گفت : ۱۱ نفر فوتی ها شامل بندرعباس ۲ نفر – خانم ۳۲ ساله – دختر ۵ ساله – گرفتار شدن خودرو در مسیر سیلاب – لارستان: ۱ نفر  – مرد ۵۸ ساله – گرفتار شدن خودرو مسیر سیلاب – بندرکنگان: ۱ نفر – قم، ۳ نفر یک خانم، یک آقا و کودک ۶ ماهه – ریزش تونل بر اثر بارش باران – مهر ۴ نفر بودند.

خالدی ادامه داد: طبق آخرین اطلاعات ارزیابی شده دریافتی میدانی از سوی امدادگران اورژانس ۱۱۵ این حوادث جوی ۲ نفر مفقودی در (رودان) بر اثر انسداد موقت محور های فرعی در ریگان، کهنوج و فنوج به همراه داشته است

وی همچنین گفت:‌ هشت واحد مسکونی در روستای تیس شهرستان چابهار تخریب شده و دهستان زهکلوت در شهرستان رودبار جنوب در محاصره آب است.
سخنگوی سازمان اورژانس کشور افزود: محورهای اصلی رودبار جنوب به ایرانشهر، کهنوج، قلعه گنج و کهنوج به قلعه گنج، جیرفت و بندرعباس مسدود است و محورهای فرعی در شهرستان های رودبارجنوب، کهنوج و فنوج مسدود است که خدمات رسانی حوزه سلامت به آسیب دیدگان را دچار اختلال کرده است.
وی تصریح کرد: محور طبس به تپه طاق و دیهوک – زنوخان در خراسان جنوبی مسدود است و سه دستگاه آمبولانس اورژانس به دلیل بارش برف در مازندران و سمنان گرفتار شده اند و هماهنگی با راهداری جهت بازگشایی محور در حال انجام است.

https://akhbar-rooz.com/?p=23848 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x