جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

سی و سومین روز اعتصابات کارگران صنایع نفت وپتروشیمی و سایر اخبار کارگری طی هفته جاری

سی و سومین روز اعتراضات کارگران صنایع نفت وپتروشیمی ونیروگاه های برق

روز چهارشنبه ۱۲ شهریور،کانال رسمی سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران طی گزارشی ضمن یادآوری ادامه اعتراض سراسری برای افزایش دستمزدهابرای سی وسومین روز،از افزایش حقوق در پتروشیمی سبلان خبر داد وبه کارگران پالایشگاه آبادان که تا همین امروز اعتصابشان ادامه دارد هشدار داد که بعضی از شرکت ها طبق دستمزدهای اعلامی کمپین با نیروها قرارداد می بندند ولی یکی دوتا از پیمانکارها میخواهند با گول زدن کارگران یک میلیون تا دومیلیون زیر حقوق کمپین و حقوقی که بقیه شرکت ها قرارداد بسته اند با عیدی و مزایا کارگر را وادار به امضای قرارداد کنند.

تجمع کارگران هفت تپه؛ ۸۱ روز پس از آغاز دور جدید اعتراضات

امروز پنجشنبه ۱۳ شهریورماه ۱۳۹۹، شماری از کارگران مجتمع هفت تپه با تجمع در مقابل فرمانداری شهرستان شوش، خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

اعتصاب وتجمع کارگران شهرداری آغاجاری دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق

روز سه شنبه ۱۱ شهریوربرای دومین روز متوالی، کارگران شهرداری آغاجاری دراعتراض به عدم پرداخت حقوق ماه های تیر و مرداد سال جاری وچند ماه حقوق سال ۹۷ دست از کارکشییده ومقابل ساختمان این شهرداری در استان خوزستان زدند.

به گزارش ۱۱ شهریور یک منبع خبری محلی،سطل های مکانیزه که جهت جمع آوری زباله های خانگی در محلات مورد استفاده قرار میگیرد دیگر ظرفیت نداشته و گاها زباله در خیابان و کوچه رها شده است.

اعتصاب وتجمع کارگران شهرداری حمیدیه درمیدان ورودی شهردراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه

صبح روز چهارشنبه ۱۲ شهریور، کارگران شهرداری حمیدیه برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه دست از کارکشیده ودرمیدان ورودی این شهرستان دراستان خوزستان تجمع کردند.

یکی از کارگران حاضردرتجمع به خبرنگار رسانه ای گفت: حدود ۱۵۰ کارگر هستیم که مطالبات حقوق و بیمه دریافت نکرده‌ایم.

وی افزود: در این شرایط سخت اقتصادی و کرونایی، با حقوق اندکی که می‌گیریم، ۱۵ ماه طلبکار هستیم و حق بیمه هم تنها از فروردین تا خرداد پرداخت شده و ماه‌ های قبل از آن بلاتکلیف مانده است و هیچ‌کسی پیگیر حق‌وحقوق قانونی ما نیست.

این کارگر معترض درادامه گفت: عیدی و سنوات سال ۹۷ و ۹۸ هم به ما ندادند و بعضی از کارگران بعد از ساعت کاری، برای گذران زندگی و درآمد بیشتر، ضایعات جمع می‌کنند و آن‌ها را می‌فروشند.

اعتراضات کارگران آب و فاضلاب روستایی خوزستان نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق،حق بیمه ومطالبات دیگر بابرپایی تجمع مقابل شرکت واستانداری

روز چهارشنبه ۱۲ شهریور، کارگران آب و فاضلاب روستایی خوزستان بابرپایی تجمع مقابل شرکت واستانداری شماره ای دیگر از سریال اعتراضاتشان را نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق،حق بیمه ومطالبات دیگربنمایش گذاشتند.

یکی ازکارگران حاضر درتجمع به خبرنگار رسانه ای گفت: ما نیروهای پیمانکار و طرحی هفت ماه حقوق شرکت آب و فاضلاب روستایی طلبکار هستیم ضمن آنکه حق بیمه تامین اجتماعی ما از اردیبهشت سال ۹۷ تاکنون پرداخت نشده است.

وی افزود: پوشش بیمه تکمیلی نیز از سال گذشته قطع شده و با وجود عدم پرداخت حقوق، عملاً برای درمان بیماری نیز باید مبالغ را به صورت آزاد پرداخت کنیم.

وی همچنین گفت: تفاوت فاحش نوع پرداخت حقوق نیروهای رسمی، کار معین و پیمانکاری توسط مسئولان شرکت آب و فاضلاب روستایی سبب نوعی چنددستگی بین کارکنان شده است زیرا با وجود عدم پرداخت هفت ماهه حقوق به ما،کارگران رسمی و کارمعین هر ماه به صورت منظم حقوق خود را دریافت می کنند.

اوادامه داد: قرارداد نیروهای طرحی از نوع کارگری است به همین دلیل باید در زمان پرداخت عیدی سال ۹۹ معادل دو پایه حقوق به آنها پرداخت می‌کردند اما مسئولان در زمان پرداخت عیدی ما را کارمند حساب میکنند و در زمان پرداخت حقوق به ما عنوان کارگری میدهند.

وی افزود: مطابق نامه صادر شده از سوی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور نیروهای موقت کارگری باید تحت عنوان تامین نیرو جذب شوند اما تمام این کارکنان تحت عنوان نیروهای حجمی پیمانکار به کار گرفته شده اند که در واقع پایین ترین نوع قرارداد به لحاظ پرداخت مزایا است.

این کارگر معترض درخاتمه گفت:شرکت آبفا روستایی خوزستان یکهزارو ۸۰۰ نفر نیرو را با قراردادهای مختلف تحت پوشش دارد که به تناسب نوع قرارداد حقوق و مزایای خود را دریافت می کنند، از این تعداد ۶۳۲ نفر قرارداد طرحی، ۳۵۰ نفر نیروی قرارداد معین، پیمانی و رسمی در این شرکت هستند همچنین ۸۰۰ نفر نیروی آبدار زیر نظر پیمانکاران قرار دارند و شرکت باید چک صورت وضعیت پیمانکاران را صادر کند تا آنها حقوق و بیمه آبداران را پرداخت کنند.

ادامه اعتراضات کارگران شهرداری‌سی‌سخت نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق وبی تفاوتی مسئولان

روز سه شنبه ۱۱ شهریور برای باری دیگر،صدای اعتراض کارگران شهرداری‌سی‌سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق بلندشد.

جمعی از کارگران شهرداری‌ سی سخت ازشرایط دشوار زندگی خود در نتیجه عدم دریافت هشت ماه حقوق خبر دادند و به خبرنگار رسانه ای گفتند: در این اوضاع اقتصادی و علیرغم وجود تهدید کرونا، حقوق کارگران شهرداری‌ سی سخت هشت ماه به تاخیر افتاده و ما علیرغم همه سختی‌ها مجبوریم بدون دریافت حقوق کار کنیم.

کارگران شهرداری سی سخت که در سال جاری یک ماه از مطالبات مربوط به آذر ماه سال ۹۸ خود را دریافت کرده‌اند، باتوجه به اوضاع معیشتی خود در این شرایط کرونایی گفتند: ما باید برای دریافت معوقات مزدی خود دوندگی کنیم؛ شهرداری‌ سی سخت ادعا می‌کند بودجه ندارد و نهادهای بالادستی نیز همانند شورای شهر هیچ نظارتی بر اوضاع ندارند و به فکر پرداخت مطالبات مزدی کارگران نیستند.

این کارگران با بیان اینکه سخت‌ترین کار را در این شرایط نامناسب انجام می‌دهیم و کار ما برای حفظ آرامش و نظافت شهرها بسیار مهم است، افزودند: باید شوراهای شهر، استانداری‌ها و حتی مقامات استانی با نظارت بر عملکرد شهرداری‌ها به فکر کارگران باشند و بودجه خاص برای پرداخت مطالبات مزدی آنها اختصاص دهند.

آنها با انتقاد از اوضاع نامناسب معیشتی خود اظهار داشتند: علاوه بر دیرکرد در پرداخت دستمزدها، کارگران در زمینه پرداخت حق بیمه‌ها نیز با مشکل روبرو هستند. اخیرا شهرداری با توافق تامین اجتماعی، مشکل بیمه‌ای کارگران را مرتفع کرده است.

فراخوان کارگران راه آهن به تجمع درتهران

فراخوان تجمع همه پرسنل نواحی نگهداری خط و ابنیه فنی و کارخانجات تراورس بتونی و منطقه خراسان , شاهرود, تهران, زاگرس, لرستان , اصفهان , شمال شرق آذربایجان , کاشان , سرخس , کارخانجات کرج و کارخانجات تراورس بتونی اندیمشک در تهران جلوی مجلس و قوه قضاییه

علت: حقوق و لیست بیمه ها و لباس کار که وارد چهارمین سال شده نداشتن بیمه مکمل پرداخت نکردن سبد بن رمضان بی توجهی مسئولین و وعده های دروغین.

تجمع اعضای تعاونی مسکن کارگران پاکدشت

روز سه شنبه ۱۱ شهریور، گروهی از اعضای تعاونی مسکن کارگران شهرک امیرالمؤمنین شهرستان پاکدشت در اعتراض به ۱۸ سال بلاتکلیفی زمین‌های پروژه امیرالمومنین در یکی از خیابان های نزدیک به این پروژه، دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، ۱۸ سال پیش کارگران شهرستان پاکدشت به امید صاحبخانه شدن هرآنچه را سرمایه داشتند به همراه گرفتن قرض و وام به حساب تعاونی مسکن کارگران واریز کردند تا بلکه بتوانند زمینی را خریداری کرده و سهمی در این تعاونی داشته باشند و امیدوار به خانه‌دار شدن روزگارشان را بگذرانند؛ اما با گذشت سال‌های زیاد از واریز پول به حساب این تعاونی تنها عایدی‌شان دریافت سند تک برگ بود بدون اینکه در واقعیت زمینی به نام آنان باشد.

در ابتدا به این کارگران وعده داده شده بود زمینی در بهترین نقطه پاکدشت به آنان داده می‌شود اما بعد از اینکه پول‌های کارگران و اقشار ضعیف جمع آوری می‌شود مسئولان تعاونی مسکن به وعده خود عمل نمی‌کنند و جای زمین را عوض کرده و به پایین قبرستان پاکدشت انتقال می‌دهند! جالب اینکه یک بیابان تفکیک می‌شود، جاده و جدول هم کشیده می‌شود، حتی شبها هم برای اینکه خیال کارگران راحت باشد از اینکه قرار است در این زمین برایش آنان مسکن و سرپناهی ساخته شود چراغ تیر برق‌های این بیابان بزرگ روشن می‌شود! و در ادامه هم سند تک برگ مسکونی نیز صادر می‌‌شود اما تاکنون مجوز و اجازه ساخت صادر نشده است و اکنون ۱۸ سال است که بیش از ۴ هزار خانواده گرفتار این مشکل شده‌اند.

یکی از این کارگران گفت: “مدیران قبلی این تعاونی مسکن به جرم اختلاس محکوم شده‌اند و میلیاردها تومان از اموالشان به نفع اعضای تعاونی مصادره شده است اما چرا مدیران جدید تاکنون حتی برای یک بار هم که شده شفاف‌سازی نکرده‌اند و این اموال را از مردم که حقشان است مخفی نگه داشته‌اند؟”

تجمع کارگران شرکت پارس سوئیچ

روز سه شنبه ۱۱ شهریور، کارگران شرکت پارس سوئیچ واقع در شهرک صنعتی اشراق زنجان برای دفاع از امنیت شغلیشان دست از کار کشیده وتجمع کردند.

درهمین رابطه،مدیر روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان به خبرنگار یک رسانه محلی گفت: دلیل اصلی تحصن و تجمع کارگران شرکت پارس سوئیچ زنجان، مسائلی مربوط به حوزه تولید نبوده است.

محمد قربانلوافزود: شرکت بزرگ پارس سوئیچ زنجان به هیچ وجه مشکل تولید ندارد.

وی در زمینه تحصن و تجمع اخیر کارگران این واحد صنعتی در استان بیان داشت: این موضوع مربوط به مسائل کارگری بوده که برطرف شده است.

مدیر روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه پارس سوئیچ سهامدار عمده ای داشته که مجموعه بزرگی هم در شهرک صنعتی شماره یک زنجان احداث کرده اند، افزود: یک سری از ماشین آلات واحد صنعتی پارس سوئیچ به این مجموعه جدید منتقل می شود به نحوی که این واحد جدید هم جزئی از پارس سوئیچ بوده و تقسیم کار صورت می گیرد.

وی درخاتمه گفت: در صورتی که این ماشین آلات از استان زنجان خارج و در استان دیگری به کار گرفته می شدند باید مورد پیگیری قرار می گرفت اما در داخل استان مورد استفاده قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت پارس سوئیچ زنجان نیزگفت: تحصن و تجمع کارگران پارس سوئیچ ناشی از سوء برداشت از یک بخشنامه بوده که برطرف شد.

تجمع مربیان اداره امور ورزش صنعت نفت گچساران

روز سه شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۹، جمعی از مربیان اداره امور ورزش صنعت نفت گچساران مقابل ساختمان فرمانداری این شهر دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، مسئولان شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در اقدامی از ابتدای شهریورماه به نیروهای پیمانی اداره امور ورزش نفت گچساران( بانوان و آقایان مربی) اجازه کار و فعالیت نداده است.

گفته می شود، نیروهای اخراج شده اداره امور ورزش شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران از مربیان ارزشمند و با تجربه این شهرستان که دارای سوابق فعالیت چندین ساله در رشته های مختلف ورزشی صنعت نفت می باشند و بارها در سطح استان، کشور و در مسابقات صنعت نفت کشور و مناطق نفت خیز جنوب برای شهرستان گچساران افتخار آفرینی کرده‌اند.

تجمع کارکنان سیلوی کنگاور

روز سه شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۹، جمعی از مردم و خانواده کارکنان سیلوی کنگاور در استان کرمانشاه در مقابل ساختمان فرمانداری کنگاور تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، تجمع این شهروندان در اعتراض به واگذاری سیلوی کنگاور به بخش خصوصی صورت گرفته است.

لازم به ذکر است واگذاری سیلوی های کرمانشاه، سنقر و کنگاور همزمان کلید خورده است و روند واگذاری سیلو های کرمانشاه و سنقر متوقف شده و تنها سیلوی کنگاور به بخش خصوصی واگذار شده است.

تجمع کارگران آب معدنی داماش

روز سه شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۹، جمعی از کارگران آب معدنی داماش در اعتراض به عدم پرداخت معوقات مزدی، مقابل ساختمان فرمانداری رودبار تجمع کردند.

به گفته کارگران: “چندی است که تامین مواد اولیه برای تولید مستمر نیز به دلیل کمبود نقدینگی دچار نقصان شده است و علی‌رغم پیگیری‌های فراوان از بانک ملی برای دریافت تسهیلات مربوط به تولید هنوز با مرداخت تسهیلات درخواستی موافقت نشده است”.

یک منبع مطلع افزود: “کارگران آب معدنی داماش دارای چند ماه حقوق معوقه هستند و همچنین حق بیمه‌شان پرداخت نشده است”. لازم به ذکر است که آب معدنی داماش ازجمله کارخانه‌های گروه امیر منصور آریاست که پس از توقیف در اختیار بانک ملی قرار گرفته است.

تجمع کشاورزان دشت برخوار

روز سه شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۹، شماری از کشاورزان دشت برخوار در شمال و شمال شرقی اصفهان در مقابل استانداری این استان دست به تجمع زدند.

به گفته یکی از کشاورزان: “مراجع ذیربط استانی و کشوری حقآبه خریداری شده کشاورزان را در اختیار آن‌ها قرار دهند و خسارت ناشی از خشکسالی به کشاورزان دشت برخوار پرداخت شود”.

به گفته این کشاورزان که تعدادشان دستکم ۵۰ نفر بود: “اگر حقآبه اراضی پرداخت نشود محصولات شان خشک می‌شود”.

به دلیل خشک شدن رودخانه زاینده رود، شماری زیادی از کشاورزان استان اصفهان با مشکلات تامین حقآبه مواجه شدند که این مشکل در فرایند کاشت و داشت و برداشت محصول بر دغدغه آنان افزوده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=45348 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x