جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

شانزدهمین روز اعتصاب کارگران هفت تپه؛ راهپیمایی در شوش

کارگران نیشکر هفت تپه در شانزدهمين روز اعتصاب خود روز سه شنبه در شهر شوش دست به راهپیمایی زدند. کارگران در اين راهپيمايی بار ديگر بر خواست های اساسی خود تاکيد کرده و خواهان حمايت بيشتر کارگران از اعتصاب خود شدند

کارگران نیشکر هفت تپه در شانزدهمین روز اعتصاب خود روز سه شنبه در شهر شوش دست به راهپیمایی زدند.

کارگران حق طلب نیشکر هفت تپه در این راهپیمایی بار دیگر بر خواست های اساسی خود تاکید کرده و خواهان حمایت بیشتر کارگران و مدافعان طبقه ی کارگر از اعتصاب خود شدند.

دور تازه ی اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه از روز دوشنبه ۲۶ خرداد ماه آغاز شده است. کارگران خواستار پرداخت دستمزد های فروردین و اردیبهشت و تمدید دفترچه درمانی و خدماتی خود هستند، از جمله دیگر خواست های کارگران اعتصابی بازگشت به کار چهار همکار اخراجی خود، آقایان اسماعیل بخشی، ایمان اخضری، محمد خنیفری و سالار بیژنی، و همچنین محاکمه ی عادلانه ی اسدبیگ و دیگر مسئولان شرکت و بازگرداندن پول های مصادره شده ی آنان به شرکت می باشد..

کارگران تصمیم گرفته اند که خلع ید بخش خصوصی از شرکت را نیز به عنوان یکی از خواست های عمده ی خود مطرح کرده و آن را پیگیری کنند.

در طول شانزده روز اعتصاب کارگران با تجمع در محوطه ی کارخانه به سخنان نمایندگان خود که از روی «سنگر» بیان می شود گوش داده اند و در مورد چگونگی ادامه ی اعتصاب تصمیم گرفته اند. از جمله تصمیماتی که در اجتماعات کارگران گرفته شده یکی هم این است که ادامه ی اعتصاب به صورت شورایی تصمیم گیری و سازماندهی شود.

سندیکای کارگران شرکت واحد طی فراخوان خطاب به مجامع کارگری و مدافع آزادی از آن ها خواسته است که از اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه حمایت کنند. تا کنون تعدادی از تشکل های گارگری، نهادهای مدافع حقوق بازنشستگان، زنان و دانشجویان از این اعتصاب حمایت کرده اند.

https://akhbar-rooz.com/?p=38578 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کیا
کیا
3 سال قبل

ابتکار راهپیمایی در شهر ،مرا به راه پیمایی دانشجوان در زمان شاه در اهواز می اندازد ، آن جهشی بود ،که بعد از آن مردم هم به حمایت علاقمند شدند.

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x