جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

شانزدهمین روز اعتصاب کارگران هفت تپه

اعتصاب کارگران هفت تپه ادامه دارد

کارگران هفت تپه در حمایت از همکاران بازداشتی و اخراجی خود و همچنین برچیده شدن بخش فاسد خصوصی سازی، امروز ۱۶ مهر ۹۸ شانزدهمین روز اعتصاب خود را درمحوطه شرکت روبروی دفتر مدیریت ادامه دادند.

به گزارش سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، محمد خیفر، ابراهیم عباسی منجزی، مسلم چشم خاور، محمود خدایی، ایمان اخضری و یوسف بهمنی، همچنان در بازداشت میباشند. سندیکا همچنین اطلاع پیدا کرده که قرار است دستمزد مرداد ماه، محمد خنیفر پرداخت نشود!

روز گذشته شش کارگر بازداشتی هفت تپه به دادگستری شوش اعزام شده و در شعبه دوم دادیاری تفهیم اتهام شده اند. برای کارگران وثیقه های تا ۱۰۰ میلیون تومان تعیین شده است و گفته شده که آن ها تا تودیع وثیقه در بازداشت خواهند ماند.

خانم فرزانه زیلابی وکالت کارگران بازداشتی را بر عهده دارد.

ایلنا نیز از تشدید اعتراضات کارگری در هفت تپه خبر داده است. یکی از کارگران این مجتمع به این خبرگزاری گفته است: دلیل تشدید اعتراض امروز سه‌شنبه کارگران این مجتمع که بیش از هزار کارگر بخش صنعتی و کشاورزی در آن حاضر بودند، بی‌توجهی مسئولان در خصوص مطالبه اصلی کارگران برای بازگرداندن مدیریت خصوصی این مجتمع بزرگ به بخش دولتی و آزادی کارگران بازداشت شده است.

او با بیان اینکه تعدادی از کارگران این شرکت طی روزهای اخیر بازداشت شده‌اند و تعداد دیگری در بازداشت به‌سر می‌برند، افزود: حمایت از کارگران بازداشتی و بازگرداندن مدیریت بخش خصوصی این مجتمع بزرگ به بخش دولتی مطالبه اصلی کارگران معترض هفت تپه است.

به گفته وی؛ تشدید اعتراضات کارگری در حالی ادامه دارد که طی چند روز اخیر و همزمان با آغاز اجتماع صنفی کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه؛ هنوز هیچ مقام دولتی به‌صورت جدی پیگیر مطالبات آنها نبوده است.

این کارگر با بیان اینکه تا وصول مطالبات خود به تجمعات صنفی خود ادامه خواهیم داد، افزود: روز گذشته نیز کارفرمای هفت تپه به تعهد مالی خود در قبال کارگرانی که دچار مشکلات معیشتی هستند، عمل نکرد و با پرداخت تنها نیمی از حقوق مرداد ماه کارگران موجب تشدید نگرانی آنها شد.

او با تاکید بر اینکه بازداشت مکرر کارگرانی که دغدغه نان دارند درست نیست، در ادامه افزود: بیش از یک سال است که منتظر تعیین تکلیف دو نفر از کارگر بازداشتی مجتمع هفت تپه هستیم.

وی با بیان این مطلب که برای آزادی شماری از کارگرانی که طی دوروز گذشته بازداشت شده‌اند وثیقه‌های سنگین درخواست شده است، در پایان گفت: کارگران همچنین نگران احضار یکی دیگر از کارگران بنام «حسین چالنگ» که در جمع اعتراضی روز گذشته (دوشنبه ۱۴ مهر ماه) کارگران سخنرانی می‌کرد، هستند.


https://akhbar-rooz.com/?p=7024 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x