پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

شدید‌ترین حملات هوایی اسرائیل در هفتمین روز جنگ و ادامه فراخوان‌های بین‌المللی برای توقف نبرد

نوار غزه یکشنبه شب و بامداد دوشنبه نیز صحنه جنگ،‌ تبادل آتش توپخانه و حملات سنگین هوایی اسرائیل بود که از یک هفته‌ پیش همزمان با ناآرامی‌های بیت‌ المقدس آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری‌ها، در حالی که این در‌گیری‌ها تاکنون دست کم دویست کشته برجای گذاشته،‌ ارتش اسرائیل در نخستین ساعات بامداد روز دوشنبه ۱۷ مه، نوار غزه را با موج جدیدی از حملات سنگین هوایی هدف قرار داد.

۴۲ کشته در یک روز

حملات هوایی بامداد روز دوشنبه به مناطق مختلف در نوار غزه شدید‌ترین حملات از نوع خود طی یک هفته رویارویی نظامی میان تشکیلات خودگردان فلسطین و ارتش اسرائیل بود.

ناآرامی‌ها در غزه در حالی همچنان ادامه دارد که به گزارش وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطینی در جریان حملات هوایی و توپخانه‌ای روز یکشنبه ارتش اسرائیل ۴۲ تن از ساکنان غزه از جمله هشت کودک و دو پزشک طی یک روز جان باختند.

خبرگزاری فرانسه در گزارش خود آورده است که جنگنده‌های ارتش اسرائیل ساعات ابتدایی روز دوشنبه ده‌ها بار به فاصله چند دقیقه به مواضع از پیش تعیین شده در نوار غزه حمله کردند.

مقامات محلی هنوز از شمار دقیق قربانیان حملات تازه ارتش اسرائیل آماری ارائه نکرده‌اند اما به گزارش رسانه‌ها صدها ساختمان در جریان این حملات تخریب یا منهدم شده‌اند.

به گفته برخی شاهدان محلی حملات هوایی یکشنبه شب و بامداد روز دوشنبه ارتش اسرائیل به نوار غزه بسیار سنگین بوده و خسارات زیادی بر جای گذاشته است.

جنگ در غزه در حالی با شدت ادامه دارد که فراخوان جامعه جهانی و نهاد‌های بین‌المللی و نیز دبیرکل سازمان ملل متحد برای توقف فوری درگیری‌ها با پاسخ مثبت از سوی اسرائیل همراه نشده و شورای امنیت نیز روز یکشنبه سومین نشست ویژه خود برای بررسی بحران غزه را باز هم بدون اجماع بر سر صدور بیانیه‌ای مشترک به پایان رساند.

وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی نیز روز یکشنبه ضمن محکوم کردن حملات مرگبار به غزه، اسرائیل را مسئول اصلی این بحران معرفی کردند و خواستار توقف فوری درگیری‌ها شدند.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد ضمن ابراز نگرانی از اینکه تداوم بحران جاری به »یک فاجعه بزرگ امنیتی و اقتصادی در منطقه» منجر شود از طرف‌های درگیر خواست تا زمینه تحقق تلاش‌های میانجی‌گرانه را فراهم کنند و به سرعت به حملات پایان دهند.

نتانیاهو: حمله به ساختمان دفاتر خبری الجزیره و آسوشیتدپرس مشروع بود

از سوی دیگر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل بار دیگر بر تداوم حملات با «تمام قوا» به نوار غزه بر ضد آنچه وی «مواضع گروه‌های تروریستی» خوانده، تاکید کرده و به این ترتیب تخریب و انهدام ساختمانی سیزده طبقه که دفاتر شبکه خبری الجزیره و خبرگزاری آسوشیتدپرس در آن واقع شده بود را توجیه کرده است.

وی تاکید کرده که حمله به این ساختمان با توجه به اطلاعاتی که سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل در دست داشتند «کاملا مشروع» بوده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=113604 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x