چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

شروط کنفدراسیون فوتبال آسیا؛ بارسا چشم به رئال؛ فوتبال اروپا

بارسلونا، اسپانیول را به دسته ۲ فرستاد

نازک بین: کنفدراسیون فوتبال آسیا زمان بندی برگزاری ادامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ را اعلام کرد. این بازی‌ها تا مرحله نیمه نهایی به دلیل شیوع کرونا به صورت متمرکز به میزبانی یک کشور برگزار می‌شود. در همین جهت نشریه «الریاضیه» عربستان خبر داد کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده که کشورها می‌توانند درخواست خود را برای اعلام میزبانی به AFC ارسال کنند. در نهایت پس از جمع بندی صورت گرفته  شروطی که AFC در نظر گرفته، یک کشور میزبان خواهد بود.

اعلام شروط 5 گانه AFC برای کشور میزبان لیگ قهرمانان آسیا

بر این اساس شروط میزبانی برای ادامه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ به شرح زیر اعلام شده است:

کشور میزبان باید توانایی برگزاری بازی‌ها در زمانبندی اعلامی از سوی AFC را بدون تغییر داشته باشد.

وضعیت بهداشتی کشور باید در شرایط خوبی باشد و کرونا شیوع گسترده‌ای در این کشور نداشته باشد و پروازها به راحتی به این کشور انجام شود.

برای هر تیم به صورت جداگانه یک زمین تمرین وجود داشته باشد.

کشورهای میزبان دارای ورزشگاه‌هایی باشد که مجهز به سیستم تهویه هوا پیشرفته باشد.

زیرساخت و امکانات لازم برای گرفتن تست کرونا از تمام اعضای کاروان‌ تیم‌های مختلف هنگام ورود به کشور را داشته باشد.

زمان بندی بازی های نمایندگان ایران در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:

گروه A: استقلال

الوحده امارات-استقلال (دوشنبه-۲۴ شهریور)

استقلال-الوحده امارات (پنجشنبه-۲۷ شهریور)

استقلال- الشرطه عراق (یکشنبه-۳۰ شهریور)

استقلال- الاهلی عربستان (چهارشنبه-۲ مهر)

گروه B: شهرخودرو

شباب الاهلی دبی-شهرخودرو (دوشنبه ۲۴ شهریور)

شهرخودرو-شباب الاهلی دبی (پنجشنبه ۲۷ شهریور)

شهرخودرو-العین امارات (یکشنبه ۳۰ شهریور)

شهرخودرو-پاختاکور ازبکستان (چهارشنبه ۲ مهر)

گروه C: پرسپولیس

 پرسپولیس-التعاون (دوشنبه ۲۵ شهریور)

التعاون-پرسپولیس (جمعه ۲۸ شهریور)

پرسپولیس-الدحیل (دوشنبه ۳۱ شهریور)

پرسپولیس-شارجه (پنجشنبه ۳ مهر)

گروه D: سپاهان

سپاهان- النصر عربستان (دوشنبه ۲۵ شهریور)

النصر عربستان-سپاهان (جمعه ۲۸ شهریور)

سپاهان-العین امارات (دوشنبه-۳۱ شهریور)

سپاهان-السد قطر (پنجشنبه ۳مهر)

فوتبال سه لیگ معتبر اروپا

Lionel Messi was his usual constant threat but Barcelona look unlikely to defend their LaLiga crown this season

بارسا ۱-۰ اسپانیول: امضای سوارز زیر سقوط همشهری

بارسلونا با پیروزی ۱-۰ مقابل اسپانیول، سقوط تیم همشهری به رقابت های لالیگا ۲ را قطعی کرد.شاگردان کیکه ستین که همچنان به دنبال رسیدن به قهرمانی در رقابت های این فصل لالیگا هستند، با تک گل سوارز مقابل اسپانیول به برتری رسیدند تا با یک بازی بیشتر از رئال، به یک امتیازی این تیم برسند. از سوی دیگر، اسپانیول با این شکست، بعد از ۲۶ سال، به رقابت های دسته دوم لالیگا سقوط کند. بارسلونا با ۷۶ امتیاز در رتبه دوم باقی ماند و هنوز برای قهرمانی چشم به رئال دارد که در بازیهای باقی مانده اش موفق به پیروزی نشود.

جشنواره گل منچسترسیتی مقابل نیوکاسل. وستهام در خانه باخت

دیدارهای هفته سی‌و‌چهارم لیگ برتر فوتبال انگلیس با پیروزی قاطع منچسترسیتی مقابل نیوکاسل و باخت خانگی وستهام برابر برنلی ادامه پیدا کرد. در ادامه دیدارهای هفته سی‌و‌چهارم لیگ برتر انگلیس، سه بازی برگزاری شد که در مهمترین آنها تیم فوتبال منچسترسیتی در خانه با نتیجه پرگل ۵ بر صفر بر میهمانش نیوکاسل غلبه کرد و بیست‌و‌نهمین پیروزی‌اش را در این فصل از رقابت‌ها به ثبت رساند.گل‌های این بازی را گابریل ژسوس در دقیقه ۱۰، ریاض محرز در دقیقه ۲۱، فدریکو فرناندس در دقیقه ۵۸ (گل به‌ خودی)، داوید سیلوا در دقیقه ۶۵ و رحیم استرلینگ در دقیقه ۹۰ به ثمر رساندند. سیتی با این پیروزی فاصله خود را با لیورپول صدرنشین که یک بازی کمتر دارد به ۲۰ امتیاز کاهش داد.در بازی دیگر وستهام در خانه با یک گل مغلوب میهمانش برنلی شد که تنها گل این بازی را جی رودریگس در دقیقه ۳۸ به ثمر رساند. امشب همچنین شفیلد یونایتد با تک گل جان ایگان در دقیقه ۹۰ میهمانش ولورهمپتون را شکست داد.

برایتون ۱-۳ لیورپول: قرمزها به ۱۰۰ فکر می‌کنند

لیورپول که قهرمانی اش در رقابت های این فصل لیگ برتر قطعی شده، موفق شد در خانه برایتون به پیروزی ۳-۱ دست پیدا کند.شاگردان یورگن کلوپ در این دیدار در همان ۸ دقیقه ابتدایی دو بار توسط محمد صلاح و جوردن هندرسون دروازه حریف را باز کردند و در نهایت یک گل دیگر از ستاره مصری، یک پیروزی خارج از خانه راحت را نصیب قرمزها کرد.

بُرد شماره ۳۰ لیورپول

ناپولی از جنوا به رده پنجم جدول برگشت.فیورنتینا به یک امتیاز قناعت کرد

بازی‌های هفته سی‌ویکم سری A ایتالیا با پیروزی خارج از خانه تیم فوتبال ناپولی و تساوی خانگی بنفش‌پوشان فلورانس دنبال شد. در چارچوب بازی‌های هفته سی‌و‌یکم سری A ایتالیا دو بازی برگزار شد که در مهمترین آنها تیم فوتبال ناپولی در خانه جنوا با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید.دریس مرتنس بهترین گلزن تاریخ ناپولی و در دقیقه ۴۵ و ایروینگ لوسانو در دقیقه ۶۶ برای تیم تحت هدایت جنارو گتوسو گلزنی کردند و تنها گل میزبان را نیز ادواردو گولدانیگا در دقیقه ۴۹ زد.با این نتیجه ناپولی پانزدهمین بردش را کسب کرد و با سبقت از میلان به رده پنجم جدول صعو کرد تا با تداوم روند خوبی که از زمان آغاز مجدد سری A در پیش گرفته، به کسب سهمیه رقابت‌های اروپایی فصل آینده امیدوار شود.در بازی همزمان هم تیم فوتبال فیورنتینا در خانه مقابل کالیاری به تساوی بدون گل رضایت داد.با این نتیجه کالیاری با ۴۰ امتیاز در رده یازدهم قرار گرفت و فیورنتینا هم با ۳۵ امتیاز در رده سیزدهم باقی ماند.

اعترافات. آنتونیو کاسانو

مهاجم بیشین ایتالیایی بیشتر از این که دوران موفقی داشته باشد حاشیه داشته است. به گزارش ایسنا، آنتونیو کاسانو دوران ورزشی پر حاشیه‌ای داشت که خیلی هم موفق نبود. درگیری هایش با مربی ها، رسوایی های غیر ورزشی و علاقه زیادش به غذا روی فوتبالش تاثیر گذاشت.

رئال مادرید

مهاجم ایتالیایی زمانی که با رئال مادرید قرارداد امضا کرد تنها ۲۳ سال داشت و در شهرت گم شد. او مسیر اشتباهی را پیش رفت. کاسانو بعدها در این رابطه صحبت کرد. 

“بزرگترین پشیمانی ام در دوران ورزشی ترک رئال مادرید بود. در بهترین تیم تاریخ حضور داشتم و می توانستم مدت بیشتری در این تیم بمانم و عناوین بیشتری فتح کنم. دچار اشتباه شدم و آن جا را ترک کردم.”

“در مادرید لایق کشته شدن بودم چون غیرقابل تحمل بودم.”

“در آن زمان به خاطر رفتار بد، زندگی‌ام را بر باد دادم.”

توهین به رییس باشگاه سامپدوریا

بازیکن ایتالیایی در سامپدوریا یک درگیری با رییس باشگاه داشت. دلیلش به این خاطر بود که کاسانو باید برای گرفتن یک جایزه به هتل می رفت اما نمی‌خواست این کار را انجام دهد. رییس باشگاه اصرار کرد و در مقابل آنتونیو عصبانی شد و به رییسش توهین کرد. 

پرتاب پیراهن به داور

کاسانو اخراج شد. او شروع به اعتراض کرد و تا جایی خشمگین شد که پیراهنش را درآورد و روی صورت داور پرت کرد. سپس با چشمان گریان زمین را ترک کرد. این اتفاق در دیدار برابر تورینو در سال ۲۰۰۸ رخ داد. بازیکن ایتالیایی در آن زمان برای سامپدوریا بازی می کرد. کاسانو پس از توهین به داور در تونل رختکن او را تهدید کرد و گفت: “اینجا منتظرت هستم.”

لگد به پرچم کرنر

رفتارهای دیگر کاسانو سر و صدای زیادی به پا کرد. یک بار اردوی تیم زیر ۲۱ سال ایتالیا را ترک کرد چون سرمربی در ترکیب اصلی قرارش نداده بود. او در دیدار مقابل یوونتوس برای خوشحالی پس از گل به پرچم کرنر ضربه زد و آن را سرنگون کرد. 

مسخره کردن کاپلو

مهاجم ایتالیایی به همراه محمد دیارا و رونالدو نازاریو پیش از یکی از دیدارهای رئال مادرید در زمین صجبت می کردند. دو بازیکن نخست از نیمکت نشینی خسته شده بودند. کاسانو در حالی که می خندید و ادای فابیو کاپلو را در می آورد گفت: “کاپلو همیشه از بازیکنان ثابتی بهره می برد. همیشه رود فان نیستلروی هست اگر رائول گونسالس نباشد. اگر دیوید بکام نباشد، اگر رونالدو نباشد، اگر روبینیو یا ریس بازی نکنند.” این ویدئو منتشر شد و کاسانو با محرومیت روبرو شد.

اما این اتفاق تنها حاشیه اش با سرمربی ایتالیایی نبود. او با کاپلو رابطه پر تنشی داشت. زمانی که مهاجم ایتالیایی نتوانست به میدان برود در رختکن به کاپلو توهین کرد.

“تمام نیمه دوم به همراه رونالدو خودم را گرم کردم. در رختکن به او گفتم که تو یک مرد عوضی هستی و حتی از پول مونوپولی هم دروغین‌تری.”

بیوگرافی

کاسانو دو کتاب منتشر کرد. نخستین کتابش بیوگرافی او بود که با عنوان “همه چیز را می گویم” در سال ۲۰۰۸ چاپ شد. سپس کتابی با عنوان “صبح ها به درد هیچ‌کس نمی‌خورند” منتشر کرد. 

“من بیشتر از این که کتاب خوانده باشم کتاب نوشته‌ام.”

پلیس در خانه‌اش

مهاجم بازنشسته ایتالیایی زمانی که هنوز پیراهن رئال مادرید را بر تن می کرد یک جشن در خانه اش در رم تدارک دید. در آنجا تمام دوستانش حضور داشتند. موزیک بود و مهمانان سر و صدای زیادی می کردند. این اتفاق باعث آزار همسایگان شد و آنها با پلیس تماس گرفتند. ماموران به خانه کاسانو رفتند و مهمانی را خاتمه دادند. 

فلسفه کاسانو

کاپلو

“بهترین مربی که داشتم. او خیلی کارها برای من کرد اما من کار خاصی برایش نکردم.”

زندگی

“اگر فوتبالیست نبودم، مجرم می شدم.”

یوونتوس

“با این تیم قرارداد امضا نکردم چون آنها سرباز می‌خواستند اما من نیاز داشتم که هر کاری دلم می‌خواهد انجام دهم.”

کرونا به فوتسال بانوان سرایت کرد

تست کرونا سه بازیکن و دو عضو کادرفنی تیم هیات فوتبال خراسان رضوی مثبت اعلام شد تا با استناد به پروتکل‌ها و قوانین بهداشتی، این تیم دو هفته راهی قرنطینه شود. پس از کشمکش‌های فراوان قرار بود از ۱۴ تیرماه با انجام تست PCR تمرینات چهار تیم حاضر در مرحله پلی‌آف لیگ برتر فوتسال بانوان آغاز شود و سوم مردادماه نیز مرحله برگشت نیمه نهایی برگزار شود؛ اما تیم ملی حفاری اهواز رسماً اعلام کرد تعطیلی اماکن ورزشی تحت مالکیت وزارت نفت در اهواز به دلیل شرایط قرمز کرونایی باعث شده تا آنها تمرینات خود را آغاز نکنند و سایپایی‌ها هم اعلام کردند به دلیل قرمز بودن اهواز، حاضر به سفر به این شهر نبوده و تمرینات‌شان را نیز آغاز نکردند تا دو تیم این‌چنین ساز مخالفت خود را برگزاری ادامه لیگ بزنند.مس رفسنجان دیگر تیم حاضر در مرحله پلی‌آف، بازیکنان و کادرفنی‌اش تست PCR را انجام دادند و پاسخ همگی منفی بود؛ اعضای کادرفنی و بازیکنان هیات فوتبال خراسان رضوی رقیب مس در مرحله نیمه نهایی نیز روز یکشنبه تست کرونا خود را انجام دادند و پس از کش و قوس‌های فراوان امروز رسماً مشخص شد که سه بازیکن و دو عضو کادرفنی این تیم مبتلا به کرونا هستند تا با این شرایط ادامه لیگ در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد.

 فاطمه شریف سرمربی تیم هیات فوتبال خراسان در گفتگو با خبرنگار “ورزش سه” خبر شیوع کرونا در اردوگاه تیم مشهدی را تایید کرد.با توجه به صدور ۲۰ کارت برای بازیکنان و اعضای کادرفنی تیم مشهدی، ابتلای پنج نفر آنها را مشمول قانون ۲۵ درصد مبتلای به کرونا می‌کند و آن‌ها باید دو هفته راهی قرنطینه شوند؛ در واقع تا ۲ مردادماه آنها باید در قرنطینه باشند و با این اوصاف، برگزاری مرحله برگشت نیمه نهایی در سوم مرداد ملغی می‌شود .باید دید با این شرایط پیش آمده آیا بازهم سازمان لیگ تقویم جدیدی را برای برگزاری ادامه مسابقات خواهد چید یا سرانجام به خاتمه یافتن نیمه تمام پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتسال بانوان تن خواهد داد؟

لیگ برتر فوتبال و بقیه قضایا!

سازمان لیگ اعلام کرد که بازی های استقلال و فولاد برابر حریفان فعلا همان روز شنبه برگزار خواهد شد.تمامی مسابقات هفته بیست و چهارم لیگ برتر فصل ۹۹-۹۸ مطابق برنامه قبلی اعلام شده پابرجاست و تیم ها موظف به اجرای این برنامه هستند.  به نقل از روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران، لازم به ذکر است در صورتیکه در ساعات آینده دستورات جدیدی از سوی ستاد مقابله با کرونا در ورزش صادر شود بر آن اساس تغییراتی در برنامه مسابقات لیگ برتر نوزدهم ایجاد می شود.این درحالی است که پیش از این شایعات زیادی پیرامون برگزاری یا عدم برگزاری بازی های استقلال و فولاد برابر حریفان وجود داشت.

برنامه مسابقات هفته بیست و چهارم لیگ برتر:

جمعه ۲۰ تیر ۱۳۹۹
ماشین سازی تبریز،پرسپولیس تهران– ساعت۲۰:۱۵- ورزشگاه تبریز
شاهین شهرداری بوشهر- ذوب آهن اصفهان– ساعت۲۱ – ورزشگاه بوشهر
شنبه ۲۱ تیر۱۳۹۹
شهر خودرومشهد- سایپا تهران– ساعت۲۰:۳۰- ورزشگاه مشهد
فولاد مبارکه سپاهان- پارس جنوبی جم– ساعت۲۰:۴۵- ورزشگاه نقش جهان اصفهان
صنعت نفت آبادان- نساجی مازندران– ساعت۲۱ – ورزشگاه تختی آبادان
پیکان تهران- گل گهرسیرجان– ساعت۲۱ – ورزشگاه شهر قدس
استقلال تهران- تراکتورسازی تبریز– ساعت۲۱ – ورزشگاه آزادی تهران 
فولاد خوزستان- نفت مسجد سلیمان– ساعت۲۱ – ورزشگاه فولاد اهواز

پایان لیگ برتر فوتبال از دسترس خارج شد

لغو بازی‌های استقلال و فولاد و عقب افتادن بازی‌های این دو تیم در هفته‌های آینده، پایان لیگ و شروع فصل آتی را از دسترس خارج کرده است. به گزارش ایسنا،این هفته دیدار دو تیم فولاد خوزستان و استقلال تهران با حریفانشان به دلیل ابتلای چندین بازیکن آنها به ویروس کرونا لغو شد و تکلیفشان هنوز مشخص نیست. اگر پروتکل‌های بهداشتی اجرا شوند،‌این دو تیم باید حداقل دو هفته در قرنطینه به سر برند که به این ترتیب چند هفته لیگ را از دست خواهند داد و بازی‌هایشان معوقه خواهد شد.اگر چه لغو بازی‌های استقلال و فولاد در نگاه اول به مثابه عقب افتادن فقط چند بازی به نظر می‌رسد اما این اتفاق پیامدهای سنگینی برای فوتبال باشگاهی ایران به دنبال دارد که انتهای آن نامشخص است. طبق اعلام سهیل مهدی، این دو تیم به مدت دو هفته در قرنطینه خواهند بود و بعد از آن هم چند صباحی برای ریکاوری و به دست آوردن آمادگی خود تمرین می‌کنند و آماده مسابقات می‌شوند که در بهترین حالت حدود سه هفته به طول می‌انجامد.در واقع بعد از هفته بیست و هفتم است که استقلال و فولاد می توانند به چرخه مسابقات اضافه شوند و همپای سایر تیم ها به رقابت بپردازند اما این اتفاق با مشکلاتی روبرو است.در واقع با توجه به اینکه استقلال و فولاد همانند تیم های تراکتور و سپاهان در کورس قهرمانی قرار دارند، نیاز است همانند فصول گذشته بازی‌های دو هفته پایانی لیگ به صورت همزمان برگزار شود و در این صورت نباید هیچ تیمی بازی معوقه داشته باشد.در نتیجه سازمان لیگ بعد از برگزاری هفته بیست و هشتم، باید ابتدا اقدام به برگزاری بازی‌های معوقه استقلال و فولاد کند تا این دو تیم هم ۵ بازی معوقه خود را انجام دهند و همپای سایرین ۲۸ بازی انجام داده باشند و سپس دو هفته پایانی برگزار شود.

پایان لیگ نوزدهم در مهر و ابهام در زمان شروع لیگ بیستم

با نگاه خوش بینانه به تقویم مسابقات و در صورتی که هیچ تیم دیگری دچار شیوع گسترده ویروس کرونا نشود، سازمان لیگ برای اتمام لیگ کار دشواری دارد و به نظر می‌رسد این رقابت‌ها اواخر شهریور یا اوایل مهر به پایان می‌رسد!به جز این، موضوع شروع فصل جدید فوتبال هم مدنظر است که به علت فشردگی بازی های ملی در مهر و آبان که همزمان با چهار بازی سرنوشت ساز تیم ملی در انتخابی جام جهانی است و تیم ها هم باید مدت زمانی را به استراحت بپردازند، شروع لیگ بیستم به اوایل آذر موکول می شود که باز هم سازمان لیگ را در اتمام فصل دچار مشکل خواهد کرد.موضوعی که بیش از هرچیزی به ذهن می رسد این است که فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در حالی که می توانستند فصل جاری را با توجه به کاستی های موجود در زیرساخت فوتبال ایران، مختومه اعلام کنند، مبادرت به برگزاری ادامه فصل کردند و الان نمی توانند دامنه اتفاقات غیرمترقبه را کاهش دهند.

https://akhbar-rooz.com/?p=39626 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x