پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

شلیک ۱۴موشک به کابل همزمان با مراسم سالگرد استقلال افغانستان

صبح امروز به هنگام برگزاری مراسم صد و يکمين سالگرد استقلال افغانستان، ۱۴ موشک به سمت مناطق مختلف کابل شليک شد که تعدادی از مردم را زخمی کرد. يکی از موشک ها به منطقه ی ارگ رياست جمهوری اصابت کرد

افغانستان

منابع در ارگ ریاست جمهوری افغانستان به بی‌بی‌سی گفته‌اند که از ۱۴ موشک شلیک شده به کابل یکی از آنها به ارگ ریاست جمهوری افغانستان فرود آمده که منجر به زخمی شدن شش نفر از اعضای قطعه تشریفات شده است.

جشن صد و یکمین سالگرد استقلال افغانستان در حالی در حال برگزاری است که شهر کابل شاهد پرتاب چندین موشک بود. وزارت داخله/کشور افغانستان گفته که این موشک‌ها از حوزه ۸ و ۱۷ شهر کابل از دو خودرو پرتاب شده است.

طارق آرین، سخنگوی وزارت داخله افزوده که حوالی ساعت ۹:۳۵ صبح امروز (سه‌شنبه ۲۸ اسد/مرداد) از دو خودرو ۱۴ موشک به سمت حوزه اول، دوم، دهم، شانزدهم و نهم کابل شلیک شده‌ است که اکثر این موشک‌ها به منازل مسکونی برخورد کرده است. در این حادثه به گفته او ۱۰ تن شامل چهار کودک و یک زن زخمی شده‌اند.

ارگ ریاست جمهوری، وزارت دفاع، بانک مرکزی، سفارت آمریکا، مقر فرماندهی نیروهای ناتو در افغانستان، شمار زیادی از وزارت خانه‌ها و منطقه دیپلماتیک وزیر محمد اکبر خان در این حوزه‌ها قرار دارد.

به گفته آقای آرین دو فرد مشکوک نیز از حوزه هفدهم در این ارتباط بازداشت شده‌ است.

این موشکها زمانی در شهر کابل فرود آمدند که محمد اشرفی غنی، رئیس جمهوری افغانستان در حال اجرای مراسم گذاشتن اکلیل گل به پای منار استقلال در محوطه ساختمان وزارت دفاع افغانستان بود.

این مراسم توسط تلویزیون ملی افغانستان به صورت زنده پخش می‌شد، ولی دقایقی بعد از شنیده شدن صدای انفجار، پخش زنده قطع شد که مشخص نیست مراسم همانجا پایان یافت و یا به دلیل تهدید امنیتی پخش این برنامه متوقف شد. در حالیکه قبل از آن تلویزیون ملی گفته بود که آقای غنی در این مراسم سخنرانی خواهد کرد.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرده که مراسم با حضور مقام‌های افغانستان، سفیران و نمایندگان کشورهای دوست مقیم کابل برگزار شده است.

شاهدان به خبرنگار بی‌بی‌سی گفته‌اند که دو موشک مقابل خانه آنها در منطقه “مکروریان کهنه” فرود آمده است. گفته می‌شود که تاکنون سه زخمی به شفاخانه/بیمارستان “ایمرجنسی کابل” منتقل شده‌اند.

شاهدان عینی با همرسانی عکس‌های از محل فرود موشک‌ها گفته که یکی از آنها در “قلعه موسی” در شرق کابل پشت مسجد “امام حسن” فرود آمده است.

کاربر دیگر گفته که موشکی در مکرویان کهنه بر یک درخت فرود آمده است.

صبح امروز در کابل تدابیر شدید امنیتی در کابل برقرار بود. احمد شفایی، خبرنگار بی‌بی‌سی در کابل می‌گوید که تمام مسیرهای منتهی به ارگ ریاست جمهوری و منطقه دیپلماتیک “وزیر اکبرخان” برای عبور و مرور خودروها بسته بودند.

همچنین مسیر منتهی به قصر دارالامان که قرار است امشب یکی از برنامه‌ها در آنجا برگزار شود، نیز از صبح امروز برای عبور و مرور خودروها مسدود شده است.

به گفته خبرنگار بی‌بی‌سی حضور سنگین نیروهای امنیتی را می‌توان در تمام سطح شهر دید که با ایجاد پست‌های بازرسی تلاش دارند که امنیت مراسم برگزاری صد و یکمین سالگرد استقلال افغانستان را تامین کنند.

https://akhbar-rooz.com/?p=43778 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x