پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

شمار تلفات بیماری کرونا در آلمان به بالای ۷۰ هزار نفر رسید

مقامات بهداشتی آلمان طی ۲۴ گذشته از ۷۸۹۰ مورد ابتلای جدید به کرونا گزارش دادند. ۱۵۷ نفر در همین فاصله زمانی جان خود را بر اثر کرونا از دست داده‌اند. بدین گونه مجموع تلفات کرونا در آلمان به بیش از ۷۰ هزار نفر رسیده است. 

به گزارش دویچه وله، بر اساس داده‌های انستیتو روبرت کوخ آلمان تعداد مبتلایان به کرونا به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در یک هفته ۶۳،۸ نفر است و تلاش‌های مقام‌های بهداشتی آلمان رساندن این رقم به زیر ۳۵ نفر می‌باشد.

واکسن آسترازنکا برای همه

ایالت‌های آلمان خواستار تغییر الویت‌های تاکنونی برای روند واکسیناسیون هستند تا از هدر رفتن واکسن آسترازنکا جلوگیری شود. مارکوس زودر، رئیس ایالت بایرن پیشنهاد کرده است که صدها هزار دوز استفاده نشده از واکسن آسترازنکا برای واکسیناسیون برای همه آزاد شود. او به روزنامه “بیلد ام زونتاگ” گفت: «هرکسی را که می‌خواهد باید واکسینه کرد تا واکسن آسترازنکا به هدر نرود یا دور انداخته نشود.»

این خواست از سوی وینفرد کرچمان، رئیس ایالت بادن وورتمبرگ نیز در مورد گشودن دسترسی همه گروه‌های جمعیتی به واکسن‌ آسترازنکا مطرح شده است. واکسن‌های بایونتک ـ فایزر و مدرنا در آلمان برای سالمندان و افراد پرریسک در نظر گرفته شده است. واکسن آسترازنکا برای افراد زیر ۶۵ سال. اما برخی از کسانی که نوبت واکسیناسیون آنها با واکسن آسترزنکا رسیده، از زدن آن خودداری کرده‌اند و معتقدند کیفیت این واکسن به اندازه دو واکسن دیگر بالا نیست. 

کمیسیون دائمی واکسیناسیون آلمان (STIKO) گفته است که می‌توان از واکسن آسترازنکا برای پیشگیری از سرایت ویروس کرونا استفاده کرد؛ اما به نظر کمیسیون یادشده این واکسن تنها برای افراد میان ۱۸ تا ۶۴ سال مناسب است و اثربخشی آن برای افراد بالای ۶۵ ساله قطعی نیست.

اثربخشی واکسن آسترازنکا بر جوانان بالای ۶۰درصد است؛ این درحالی ست که اثربخشی واکسن‌های رقیب آن، یعنی فرآورده‌های فایزر-بیون‌تک و مُدرنا حدود ۹۴ درصد ارزیابی شده است.

از سوی دیگر مردم از محدودیت‌های کرونا خسته‌ شده‌اند و تمایل به برداشتن این محدودیت‌ها در حال افزایش است. طبق یک نظرسنجی، اکثر مردم می‌خواهند فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، هتل‌ها و موزه‌ها در ماه مارس مجددا باز شوند.

بر اساس این نظرسنجی ۷۵ درصد از افراد مورد سوال با کاهش محدودیت‌ برای صاحبان مغازه‌ها و کسب و کار کوچک موافق‌اند.  تنها ۱۷ درصد با این گشایش مخالف هستند. ۵۴ درصد می‌خواهند رستوران‌ها و میخانه‌ها دوباره باز شود. ۶۴ درصد می‌خواهند مدارس و مهدکودک‌ها به طور کامل باز شوند.

چهارشنبه گذشته آنگلا مرکل ، صدراعظم آلمان با روسای ایالت‌های مختلف این کشور نشست داشت. این نشست برای بررسی چگونگی برداشتن یا ادامه محدودیت‌های دوران کرونا بود. برخلاف موج اول کرونا که اکثریت مردم با ایجاد محدودیت‌ها موافق بودند، اکنون دولت مرکل و روسای ایالت‌ها با فشار فزاینده‌ای روبرو اهستند تا این محدودیت‌ها را کاهش دهند.

https://akhbar-rooz.com/?p=105591 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x