جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به مرز ۲ میلیون نفر رسید

براساس آخرین آمارهای منتشر شده از سوی دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی، تا صبح سه‌شنبه ۱۴ آوریل (۲۶ فروردین) شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان از یک میلیون و ۹۲۵ هزار نفر گذشته است. بیماری کووید-۱۹ تا کنون جان نزدیک به ۱۲۰ هزار نفر را گرفته است.

براساس آخرین آمارهای منتشر شده از سوی دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی، تا صبح سه‌شنبه ۱۴ آوریل (۲۶ فروردین) شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان از یک میلیون و ۹۲۵ هزار نفر گذشته است. بیماری کووید-۱۹ تا کنون جان نزدیک به ۱۲۰ هزار نفر را گرفته است.

در حالی‌که هنوز واکسن یا دارویی برای مبارزه قطعی با این بیماری ساخته نشده است، نزدیک به نیمی از جمعیت جهان مجبور به خانه‌نشینی شده و اقتصاد جهان عملا از حرکت باز ایستاده است.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا به مرز دو میلیون نفر رسید

براساس آخرین آمارهای منتشر شده از سوی دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی، تا صبح سه‌شنبه ۱۴ آوریل (۲۶ فروردین) شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان از یک میلیون و ۹۲۵ هزار نفر گذشته است. بیماری کووید-۱۹ تاکنون جان نزدیک به ۱۲۰ هزار نفر را گرفته است.گفته می‌شود شمار مبتلایان بی نشانه به بیماری در سطح جهان بسیار بیشتر از برآوردهای کنونی است.براساس داده‌های جهانی،  بیش از ۴۵۰ هزار نفر از بیماران بهبود یافته و حدود ۱۲۰ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

هند قرنطینه عمومی را تا سه هفته دیگر تمدید کرد

ناراندا مودی، نخست وزیر هند روز سه‌شنبه اعلام کرد قرنطینه این کشور دست‌کم تا سوم ماه مه (۱۳ اردیبهشت) تمدید می‌شود. هند با ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر جمعیت، بزرگ‌ترین قرنطینه جهان را از ۲۵ ماه مارس برای مقابله با شیوع ویروس کرونا ویروس کرونا سازماندهی و اجرا کرده است. 

کاهش شمار مبتلایان جدید در چین

مقام‌های بهداشتی جمهوری خلق چین از کشف ۸۹ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور در ۲۴ ساعت گذشته خبر دادند. این شمار نسبت به موارد ابتلا در یک روز قبل از آن کاهش یافته است. چین در فاصله روزهای یکشنبه تا دوشنبه ۱۰۸ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده بود که بالاترین رقم از ۲۰ ماه مارس به این سو بود و نگرانی از موج دوم شیوع بیماری را دامن زد. در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مرگی در چین بر اثر ابتلا به این بیماری گزارش نشده است.

شمار قربانیان در فرانسه به مرز ۱۵هزار نفر رسید

طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۳۵ نفر در بیمارستانها و  ۲۳۹ نفر هم در خانه های سالمندان فرانسه بر اثر کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند تا مجموع قربانی های این کشور اروپایی به ۱۴۹۶۷ نفر برسید. فرانسه محدودیت ها در این کشور را یک ماه دیگر تمدید کرده است.

شمار قربانیان در ایتالیا از ۲۰ هزار نفر گذاشت

شمار قربانیان در ایتالیا از ۲۰ هزار نفر گذشت،  با ۵۶۶ فوتی جدید طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد قربانیان ایتالیا به ۲۰۴۶۵ نفر رسید

ثبت ۷۱۷ مرگ جدید در بریتانیا؛ آمار مبتلایان به آستانه ۹۰ هزار نفر رسید

وزارت بهداشت بریتانیا اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته ۷۱۷ نفر دیگر بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست داده اند. در همین زمان ۴۳۴۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی این کشور ثبت شده است. 

به این ترتیب، افرادی که از آغاز شیوع ویروس کرونا در بریتانیا مبتلا شده اند به ۸۸هزار و ۶۲۱ تن رسید و در مجوع ۱۱هزار و ۳۲۹ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ از دست داده اند.۱۳.۴.۲۰۲۰ 13:30

کاهش شمار قربانیان در اسپانیا؛ ثبت ۵۱۷ مورد مرگ و میر جدید در اولین روز کاری پس از قرنطینه

وزارت بهداشت اسپانیا روز دوشنبه اعلام کرددر ۲۴ ساعت گذشته ۵۱۷ نفر در اسپانیا جان خود را بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ از دست داد‌ه اند. این رقم نسبت به روز گذشته کاهش یافته است. همچنین در همین بازه زمانی ۳۴۷۷ مورد جدید ابتلا در این کشور شناسایی شده که کمترین آمار از ۲۰ مارس تاکنون است. دولت اسپانیا از روز دوشنبه بازگشت محطاتانه به کار را برای شرکت‌ها و ادارات این کشور پس از دو هفته قرنطینه کامل، مجاز اعلام کرد. در تمام ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی ماسک میان شهروندان توزیع می‌شود.  

کاهش شیب نمودار قربانیان در ایالات متحده برای دومین روز پیاپی

 ۱۵۱۴ نفر روز یکشنبه بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند. به این ترتیب آمار قربانیان این بیماری برای دومین روز پیاپی کاهش یافته است. براساس آمار منتشر شده از سوی دانشگاه جان هاپکینز، در روز شنبه ۱۹۲۰ و در روز جمعه ۲۰۱۸ نفر در ایالات متحده بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده بودند. در حالی که آمریکا با بیش از ۵۵۵هزار مورد ابتلا و بیش از ۲۲هزار مورد مرگ و میر، آسیب دیده‌ترین کشور جهان از ویروس کرونا است، دونالد ترامپ طرح بازگشایی زودرس کسب و کارها را دنبال می‌کند. 13.4.2020 10:22

صندوق بین‌المللی پول به ۲۵ کشور بسیار فقیر جهان وام داد

صندوق بین‌المللی پول برای مبارزه با تبعات اقتصادی ناشی از شیوع جهانی ویروس کرونا و رکود سراسری، به ۲۵ کشور بسیار فقیر جهان وام داد. افغانستان، بنین، بورکینافاسو، آفریقای مرکزی، چاد، کومور، جمهوری دموکراتیک کنگو، گامبیا، گینه، گینه بیسائو، هایتی، لیبریا، ماداگاسکار، مالاوی، مالی،‌ موزامبیک، نپال، نیجر، رواندا، سائو تومه و پرینسیپ، سیرالئون، جزایر سالمون، تاجیکستان، توگو و یمن کشورهایی هستند که از اعتبارات مالی و وام این نهاد جهانی بهره‌مند می‌شوند.

https://akhbar-rooz.com/?p=26078 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x