شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شمار مبتلایان کرونا در آمریکا از یک میلیون نفر گذشت

آمارهای رسمی ارائه شده توسط کشورها نشان می‌دهد که شمار مرگ‌ومیر روزانه ناشی از ویروس کرونا در جهان طی روزهای گذشته عموما کاهش یافته، اما در برخی کشورها مانند روسیه، برزیل و کشورهای آفریقایی افزایش دیده می‌شود

آمارهای رسمی ارائه شده توسط کشورها نشان می‌دهد که شمار مرگ‌ومیر روزانه ناشی از ویروس کرونا در جهان طی روزهای گذشته عموما کاهش یافته، اما در برخی کشورها مانند روسیه، برزیل و کشورهای آفریقایی افزایش دیده می‌شود.

همچنین سازمان جهانی بهداشت نسبت به شیوع کرونا در مناطق جنگی خاورمیانه هشدار داده است.

تا لحظه به‌روز رسانی این گزارش در بامداد چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت، ابتلای بیش از ۳.۱ میلیون نفر در جهان به کرونا ثبت شده و شمار افراد جان‌باخته نیز به ۲۱۷ هزار و ۱۹۳ نفر رسیده است.

آمریکای شمالی

شمار قربانیان در آمریکای شمالی در روز سه‌شنبه از ۶۲ هزار نفر گذشته است. که اکثر قابل توجه آن یعنی ۵۸ هزار و ۳۵۵ مورد در ایالات متحده آمریکا ثبت شده‌است.

طی روز سه‌شنبه شمار مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در آمریکا ۸۰۴ نفر بوده که بیشترین رقم در جهان است، اما این رقم، کمترین میزان فوت روزانه در آمریکا از ابتدای ماه جاری میلادی است.

شمار کل مبتلایان در آمریکا نیز به یک میلیون و ۱۲ هزار نفر رسیده‌است.

بیش از یک سوم موارد قطعی ابتلا به کرونا در جهان، در ایالات متحده ثبت شده که احتمالا به خاطر شمار بالای تست‌های کرونا در این کشور بوده است.

آمریکا با تست بیش از ۵.۷ میلیون شهروند، بیشترین شمار تست کرونا را در جهان دارد. روسیه و آلمان در رتبه‌های بعد هستند.

اروپا

تاکنون بیش از ۱۲۵ هزار نفر در اروپا از ویروس کرونا فوت کرده‌اند و شمار قربانیان کرونا در این قاره در روز دوشنبه نیز ۱۲۷۲ نفر گزارش شده که نسبت به سه‌شنبه هفته قبل نصف شده است.

شمار افراد جان‌باخته در بسیاری از کشورهای اروپایی درگیر با کرونا، بویژه ایتالیا و اسپانیا که بیشترین قربانیان را دارند، رو به کاهش است و نسبت به هفته‌های گذشته به شدت افت کرده است.

با این‌حال، ایتالیا و اسپانیا هنوز بیشترین شمار مرگ‌ومیر روزانه را در اروپا دارند.

ایتالیا طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۸۲ مورد مرگ‌ومیر داشته و شمار کل قربانیان این کشور به ۲۷ هزار و ۳۵۹ نفر رسیده است. اسپانیا نیز با ۳۰۱ قربانی جدید، تاکنون ۲۳ هزار و ۸۸۳ مورد مرگ‌ومیر داشته است.

وضعیت قربانیان جدید در فرانسه، آلمان، بلژیک، خصوصا بریتانیا طی روزهای گذشته بهبود یافته است.

آسیا

بر اساس آمارهای دولتی، تاکنون ۱۷ هزار و ۸۳۰ مورد مرگ ناشی از ابتلا به کرونا در آسیا گزارش شده است که بسیار پایین‌تر از اروپا و آمریکا است، اگرچه گزارش‌های زیادی از پنهانکاری برخی کشورها مانند چین و ایران از اعلام قربانیان واقعی مطرح شده است.

ترکیه با ۹۲ مورد مرگ‌ومیر جدید در روز سه‌شنبه بیشترین قربانی را در میان کشورهای آسیایی اعلام کرده و ایران با ۷۱ مورد در مقام دوم است.

شمار جان‌باختگان روز سه‌شنبه در پاکستان ۲۰ نفر بوده و در بقیه کشورهای آسیایی کمتر از این رقم گزارش شده است.

همچنین شمار کل مرگ‌ومیر روز سه‌شنبه در آسیا ۲۴۲ نفر بوده که یک سوم کمتر از تلفات روز گذشته و سه‌شنبه هفته گذشته بوده است.

در این میان، سازمان جهانی بهداشت نسبت به تنش‌های نظامی در خاورمیانه، خصوصا سوریه، لیبی و یمن هشدار داده و خواستار کاهش درگیری‌ها شده است.

آفریقا

کشورهای آفریقایی در روز سه‌شنبه ۴۷ مورد مرگ‌ومیر جدید اعلام کردند و کل افراد جان‌باخته در این قاره به هزار و ۵۱۵ نفر رسیده است. شمار افراد فوت شده بر اثر ابتلا به کرونا در آفریقا برخلاف آسیا و غرب در حال افزایش است.

اخیرا کارشناسان سازمان ملل هشدار دادند که کرونا می‌تواند ۳۰۰ هزار تا ۳.۳ میلیون قربانی در آفریقا بگیرد.

مصر با ۲۲ مورد مرگ‌ومیر جدید، بیشترین شمار قربانیان در روز سه‌شنبه را داشته و دیگر کشورها آمارهای مرگ‌ومیر را تک رقمی اعلام کرده‌اند.

آمریکای جنوبی

در آمریکای جنوبی هشدارهای زیادی نسبت به عواقب کرونا بر زندگی و سلامتی مردم و همچنین اقتصاد کشورهای این منطقه مطرح شده است.

موارد روزانه فوت از کرونا در این کشورها به شدت افزایش یافته است. سه‌شنبه هفته گذشته شمار مرگ‌ومیر روزانه ناشی از کرونا در آمریکای جنوبی تنها ۲۴ مورد بود، اما دوشنبه هفته جاری به ۴۴۱ مورد و روز سه‌شنبه به ۱۴۳ مورد رسید.

https://akhbar-rooz.com/?p=27635 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x