پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

شمار مرگ بر اثر ویروس کرونا در اسرائیل به ۳۳ تن رسید

CORONAVIRUS

با درگذشت شماری از بیماران بیمارستان های اشکلون و تل آویو بر اثر کوئید-۱۹، بعد از ظهر پنجشنبه مرگ و میر بر اثر ویروس کرونا در اسرائیل به ۳۳ تن رسید که از سطح تلفات چند روز گذشته افزایش داشته است.

شمار ۱۶ مرگ و میر از دوشنبه تا کنون بیش از دو برابر شده است و شمار کسانی که به دستگاه های تنفس مصنوعی متصل اند و یا در وضعیت جدی بسر می برند نیز در هفته گذشته تقریبا دو برابر شد.

مدیرکل وزارت بهداشت و درمان، در هفته جاری اظهار داشت که گمان می برد در نهایت اسرائیل با «هزاران مرگ» روبرو باشد. یک مقام دیگر وزارتخانه روز دوشنبه گفت مقامات آماده می شوند تا در صورت ضرورت ۵۰۰۰ نفر را به دستگاه های تنفس مصنوعی متصل کنند.

صبح پنجشنبه وزارت بهداشت و درمان به احتساب مبتلایان به ویروس کرونا ۶۲۱۱ نفر افزود که به معنای افزایش ۱۱۹ نفر از غروب چهارشنبه و ۶۲۰ نفر در طول ۲۳ ساعت گذشته است.

احتمال ابتلای ۷۵۰۰۰ نفر از ساکنان بنی براک به ویروس کرونا

یکی از مقامات عالیرتبه امور سلامت اسرائیل، روز پنجشنبه در پانل کنست گفت حدود ۴۰ درصد از ساکنان «بنی براک» آلوده به ویروس شده اند، شماری که بسیار بالاتر از رقم تاییدشدهٔ موارد ابتلا در شهر ارتدکس افراطی است.

«دکتر ران سئار»، که مدیریت سازمان سلامت و بهزیستی مکابی را به عهده دارد، گفت بنا به احتساب گروه وی، شهر مزبور که با ۲۰۰۰۰۰ جمعیت در حومه تل آویو قرار دارد، دارای دهها هزار مورد پنهان است که تست و تایید نشده اند، و ی خواهان اقدام دولت برای جلوگیری از شیوع گسترده تر بیماری در ایّام پسح شد. طبق آمار رسمی وزارت بهداشت و درمان اسرائیل شمار افراد مبتلا در مکابی زیر هزار نفر است.

در میان شهرهای اسرائیل، بنی براک اگرچه از نظر ازدیاد جمعیت نهمین شهر این کشور محسوب می شود، اما دومین شمار بالای آمار موارد تاییدشده ابتلا به ویروس کرونا را دارد. شمار سرانه آلودگی در این شهر چهار برابر اورشلیم است که بیشترین تعداد مبتلایان را دارد.

https://akhbar-rooz.com/?p=24836 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x