پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

شهره بیات مهاجرت کرد؛ آتلتیکو بارسا را برد؛ خواب خوش بر تخت مقوائی!

اتلتیکو مادرید توانست در نیمه نهایی سوپرجام اسپانیا بارسلونا را شکست دهد و حریف رئال مادرید در فینال شود

نازک بین: اعراب در صددند که به قطب فوتبال دنیا تبدیل شوند. قطر و عربستان در حال حاضر و امارات کم و بیش سه کشوری هستند که این قطب را تشکیل داده اند.

با این شتابی که این سه کشور در پیش گرفته اند می توان منتظر ماند که بزودی تعدادی از مراسمهای مهم فیفا به یکی از این سه کشور منتقل شود. گذشته از برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲, قطر مصمم است که در صورت دریافت پاسخ منفی از سوی نشریه اکیپ فرانسه و فرانس فوتبال, مراسمی را که چند روز بیش با شرکت تعدادی از ستاره های فوتبال زنان و مردان از جمله رونالدو  در دوحه برگزار کرد به یک رویداد بزرگ انتخاب بهترینهای فوتبال جهان در هر سال تبدیل کند.

دیشب ورزشگاه هفتاد هزارنفری ملک فهد در ریاض میزبان دو تیم بارسلونا و آتلیتکو اسپانیا بود, در این ورزشگاه زیبا که در شبها بصورت کشتی با سقف های متحرک  شکوه خاصی دارد جای خالی دیده نمی شد. هفتاد و پنجهزار تماشاگر برای ستارگان بارسا و در راس آنان  لیونل مسی , به ورزشگاه آمده بودند و بارها به تشویق مسی پرداختند بطوری که تیم آتلیتکو بجز چند نفر هوادار غریبه ای کامل در این ورزشگاه بود. با این که مسی, نمایش خوبی داشت اما ضعف مربی بارسا که در حد و اندازه این تیم نیست, موجب شکست آبی اناری ها در برابر تیم متعلق به کارگران مادرید شد.

شرح بازی:

اتلتیکو بازی را خوب شروع کرد اما نتوانست خطر ساز شود و تنها ضربه توماس بود که نتو به راحتی آن را مهار کرد. در ادامه بارسا بازی را تا پایان نیمه نخست در اختیار گرفت. شاگردان ارنستو والورده مدام حمله می کردند. نخستین موقعیت را لیونل مسی نتوانست به گل تبدیل کند و یان اوبلاک ضربه اش را دفع کرد و توپ برگشتی به بازیکن اتلتیکو رسید. آبی اناری ها هر لحظه فشار را بیشتر می کردند. در دقیقه ۳۳ توپ از فاصله نزدیکی از کنار دروازه روخی بلانکو به بیرون رفت. آنتوان گریزمان دیگر فرصت تیم کاتالانی را از دست داد و اوبلاک اجازه نداد هم تیمی سابقش دروازه اش را باز کند. در این میان اتلتیکو صاحب یک ضربه آزاد شد که نتو اجازه نداد شوت اکتور اررا وارد دروازه شود. در نهایت دو تیم پس از ۴۵ دقیقه به تساوی بدون گل دست یافتند. در این نیمه جرارد پیکه و توماس کارت زرد گرفتند. همچنین لوییس سوارس و ساویچ به دلیل درگیری لفظی در پایان نیمه نخست با کارت زرد جریمه شدند.

کوکه در شروع نیمه دوم به جای اررا وارد زمین شد و چند ثانیه بعد گل نخست بازی را به ثمر رساند تا نتیجه یک بر صفر به نفع اتلتیکو شود. آبی اناری ها پس از این گل توپ و میانه میدان را در اختیار گرفتند و به دنبال گلزنی بودند. مسی با یک ضربه دقیق توانست در دقیقه ۵۱ نتیجه را مساوی کند. گریزمان فرصت داشت بازی را ۲ بر یک کند اما اوبلاک اجازه نداد ضربه مهاجم فرانسوی به گل تبدیل شود. در دقیقه ۵۹ مسی گل دوم تیمش را به ثمر رساند اما داور به کمک VAR آن را مردود اعلام کرد. ستاره بارسا هنگام کنترل توپ از دست خود کمک گرفت. تنها دو دقیقه بعد گریزمان دروازه اتلتیکو را باز کرد. اوبلاک ابتدا ضربه سر سوارس را به نحو فوق العاده ای مهار کرد اما نتوانست برای ضربه سر گریزمان واکنشی نشان دهد.

مهارهای اوبلاک ادامه داشت و دروازه بان روخی بلانکو این بار شوت سوارس را دفع کرد. ویتولو و مارکوس یورنته برای تیم مادریدی به میدان رفتند. حمله های بارسا ادامه داشت و داور یک ضربه آزاد به نفع این تیم اعلام کرد. آبی اناری ها در یک حرکت تمرینی باز هم دروازه اتلتیکو را باز کردند اما داور گل پیکه را به کمک VAR آفساید اعلام کرد. در دقیقه ۷۷ آنخل کورئا یک فرصت خوب گلزنی را از دست داد و نتوانست بازی را مساوی کند. در دقیقه ۸۰ ویتولو صاحب یک فرصت خوب شد و تنها نتو را پیش روی خود داشت اما دروازه بان بارسلونا او را متوقف کرد تا داور یک پنالتی به نفع روخی بلانکو اعلام کند. آلوارو موراتا آن را به گل تبدیل کرد تا نتیجه ۲ بر ۲ شود. لحظاتی بعد داور یک صحنه مشکوک به پنالتی را با VAR چک کرد اما معتقد بود توپ به دستان پیکه برخورد نکرده است. سرخیو بوسکتس در دقیقه ۸۵ تعویض شد تا ایوان راکیتیچ به میدان برود. لحظاتی بعد کورئا با پاس موراتا در موقعیت تک به تک قرار گرفت و توانست گل سوم اتلتیکو را به ثمر برساند.

آنسو فاتی در دقیقه ۸۸ وارد زمین شد تا در گلزنی به بارسا کمک کند. لحظاتی بعد یورنته صاحب توپ شد و تا محوطه جریمه آبی اناری ها پیش رفت اما ضربه اش را نتو به کرنر فرستاد. در وقت های اضافه پیکه فرصت داشت بازی را مساوی کند اما ضربه سرش به بیرون رفت. در نهایت اتلتیکو پیروز این دیدار شد و یکشنبه هفته آینده در دیدار فینال به مصاف رئال مادرید خواهد رفت

انتخابی المپیک – تایلند
پیروزی کره‌جنوبی بر چین در وقت‌های اضافه

دو تیم همگروه ایران در مرحله مقدماتی انتخابی المپیک به مصاف هم رفتند که کره جنوبی موفق شد چین را در وقت های تلف شده شکست دهد. رقابت های فوتبال انتخابی المپیک و قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا به میزبانی تایلند در جریان است که در گروه سوم این مسابقات عصر پنجشنبه تیم فوتبال امید ایران برابر ازبکستان به تساوی یک به یک رسید.

در دیگر دیدار این گروه تیم های کره جنوبی و چین به مصاف هم رفتند که جدال این دو تیم در پایان با برتری یک بر صفر کره ای ها همراه شد. کره جنوبی در دقیقه ۹۰ توسط لی دونگ جون به گل رسید و سه امتیاز ارزشمند را به خود اختصاص داد.در ادامه این رقابت ها روز یکشنبه پیش رو تیم فوتبال امید ایران به مصاف کره جنوبی خواهد رفت و تیم های چین و ازبکستان هم با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

گروهبندی فوتبال انتخابی المپیک در قاره آمریکا مشخص شد

قرعه‌کشی فوتبال انتخابی المپیک در آمریکای شمالی و مرکزی برگزار شد. براین اساس آمریکا با تیم‌های مکزیک، کاستاریکا و جمهوری دومینیکن به رقابت می‌پردازد.

در گروه B تیم‌های کانادا، الساوادور، هائیتی و هندوراس قرار دارند. این مسابقات به میزبانی مکزیک روزهای ۲۰ مارس تا اول آوریل برگزار می‌شود.

تیم ملی آمریکا که از حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو بازمانده بود در تاریخ ۲۰ مارس با کاستاریکا، ۲۳ مارس با دومینیکن و ۲۶ مارس با مکزیک بازی می‌کند.

فیفا اعلام کرده در این زمان، باشگاه‌ها موظف هستند بازیکنان جوان خود را در اختیار تیم‌های ملی قرار دهند.

۲ تیم از هر گروه راهی نیمه‌نهایی می‌شوند و قهرمان جواز حضور در بازی‌های المپیک توکیو را کسب خواهد کرد. ۱۶ تیم حاضر در المپیک روزهای ۲۳ جولای تا ۸ آگوست به رقابت می‌پردازند. تیم‌های شرکت‌کننده می‌توانند از ۳ بازیکن بالای ۲۰ سال استفاده کنند.

ساخت تخت خواب ورزشکاران از مقوا

براساس اعلام کمیته برگزاری بازیهای ۲۰۲۰ توکیو، تخت خواب ورزشکاران از مقواهای محکم ساخته می‌شود.

بر اساس اعلام تاکاشی کیتاجیما مدیرکل دهکده ورزشکاران، این تخت خواب ها می تواند تا وزن ۲۰۰ کیلو را تحمل کند. این تخت خواب ها محکمتر از چوب است. 

فریم های تختخواب های یک نفره پس از بازی ها به محصولات کاغذی بازیافت می شوند. البته تشک ها از مقوا ساخته نمی شوند و از محصولات پلاستیکی بازیافتی ساخته خواهند شد. تشک به سه بخش مجزا تقسیم می شود و استحکام هر یک را می توان تنظیم کرد. کمیته برگزاری بازیهای ۲۰۲۰ امروز از تختخواب ها و مبلمان که قرار است در المپیک توکیو مورد استفاده قرار بگیرد، رونمایی کرد.

کیتاجیما خاطر نشان کرد: کمیته برگزاری روی مواد بازیافتی فکر کرده که ساخت تخت خواب ها از این مواد، یکی از این ایده هاست.برای نخستین بار است که تخت خواب ورزشکاران در این بازیها از مواد تجدیدپذیر ساخته می شود. دهکده ورزشکاران با ۲۱ آپارتمان با ظرفیت ۱۸ هزارنفری ساخته می شود.

شهره بیات هم مهاجرت کرد!

شهره بیات داور زن شطرنج ایران بار دیگر در مسابقات قهرمانی بانوان جهان بدون حجاب ظاهر شد. حالا پدرش می گوید که او دیگر قصد بازگشت به ایران را ندارد. بعد از انتشار  عکس های بی حجاب شهره بیات سرداور زن ایرانی در مسابقات قهرمانی جهان حواشی زیادی پیش آمد.

پدرشهره بیات در گفت و گویی تازه با ایسنا ضمن تایید مهاجرت و عدم بازگشت دخترش گفت: در این مدت مسائلی بین ما مطرح شد که او نگران ادامه فعالیتش شده بود لذا تصمیم گرفت که به کشور بازنگردد و با کمک فدارسیون جهانی کار ماندنش در یک کشور دیگر را دنبال کند.

او بیان کرد: باتوجه به تلاش های زیادی که من و مادرش و حتی رئیس فدارسیون ایران انجام دادیم تا او به ایران برگردد اما دخترم حاضر به برگشت نیست. من سه روز تلاش کردم که برگردد ولی او این تصمیم را ندارد . تمام تلاش ها را انجام دادیم و خودش به این نتیجه رسیده که برنگردد برایش بهتر است.

پدر شهره بیات افزود: من به عنوان پدر تا یک جایی می توانستم اصرار کنم. دخترم ازدواج کرده و برای خودش تصمیم می گیرد و من نمی توانم برای او تصمیم بگیرم.

https://akhbar-rooz.com/?p=17498 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x