سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

شهناز اکملی بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان اوین منتقل شد

دیروز چهارشنبه ۲۵ دی ماه ۱۳۹۸ شهناز اکملی، مادر مصطفی کریم بیگی از جان باختگان اعتراضات سال ۸۸، پس از حضور در واحد اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل دوره محکومیت خود به زندان اوین منتقل شد.
شهناز اکملی امروز پیش از مراجعه به زندان در یادداشتی نوشت: “عکس پسرم را با خودم می‌برم زندان چون می‌دانم قوت قلب من است. من یک مادرم که جرمم دادخواهی و تکرارِ و یک پرسش ساده که هیچگاه پاسخ نگرفتم: چه کسی پسرم را کشت؟”.

روز دوشنبه ۲۴ دی ماه ماموران با نشان دادن حکم تفتیش و جلب سیار شهناز اکملی برای اجرای حکم زندان وارد منزل‌شان شدند. در پی عدم حضور خانم اکملی در خانه به دختر او گفته بود فردا دوباره برمی‌گردیم.

پیشتر خانم اکملی طی احضاریه‌ای در آذرماه امسال جهت اجرای حکم یک سال حبس به واحد اجرای احکام دادسرای اوین فراخوانده شده بود.

شهناز اکملی روز پنج‌شنبه ۱۴ آذرماه ۹۸، طی یادداشتی در صفحه شخصی خود در این خصوص نوشته بود: “احضاریه به دستم رسید و مهلت قانونی آن پنج روز است، در بازجویی گفته بودند فراموش کن پسری داشتی و گفتم نمی‌توانم فراموش کنم و این سزای مادری است که نمی‌تواند فراموش کند پسری داشته است. امروز پسران و دخترانی دارم به وسعت تمام ایران”.

حکم حبس و محرومیت شهناز اکملی اوایل مهرماه امسال توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شده بود. این دادگاه با توجه به رویکرد اخیر قوه قضاییه مبنی بر حذف الزامات ماده ۴۵۰ قانون آیین دادرسی کیفری که با اذن رهبری و بر خلاف قانون صورت گرفته، بدون حضور متهم و وکیل و اخذ دفاعیات آنان اقدام به تائید رای کرد.

شهناز اکملی در تاریخ ۶ بهمن ماه سال ۹۵، توسط نیروهای وزارت اطلاعات در محل کار بازداشت و به منزل شخصی‌اش منتقل شد. ماموران وزارت اطلاعات پس از تفتیش منزل، کلیه وسائل شخصی مربوط به خانم اکملی را توقیف کردند و به همراه ایشان با خود بردند. این کنشگر مدنی ۳۰ بهمن همان سال با تودیع وثیقه از زندان اوین آزاد شد.

بر اساس حکم صادره در مرحله بدوی، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ماشاالله احمد زاده، خانم اکملی به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به تحمل یکسال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم شده بود. طی این حکم شهناز اکملی از هرگونه عضویت در فضای مجازی و عضویت در گروه ها و دسته جات سیاسی برای مدت نامعلومی منع شده است. این حکم همچنین خانم اکملی را ممنوع الخروج از کشور اعلام می کند.

شهناز اکملی مادر مصطفی کریم بیگی یکی از جان باختگان اعتراضات وقایع ششم دی ماه ۱۳۸۸ است.

مصطفی کریم بیگی در حوالی خیابان نوفل لوشاتو مورد اصابت گلوله از ناحیه سر قرار گرفت. با وجود سکونت وی در تهران، ماموران امنیتی اجازه دفن او را در شهر تهران ندادند، ازاین‌رو خانواده کریم بیگی مجبور شدند او را هنگام غروب آقتاب در شهریار کرج دفن کنند.

خانم اکملی هرسال پیش از برگزاری مراسم یادبود فرزندش، توسط نهادهای امنیتی احضار شده و در مورد محدودیت برگزاری این مراسم تذکر دریافت کرده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=18014 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x