پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

شورای اتحادیه‌های کارگری استرالیا با انتشار بیانیه ای، فراخوان به آزادی همه زندانیان در ایران داد

شورای اتحادیه‌های کارگری استرالیا با انتشار بیانیه ای، فراخوان به آزادی همه زندانیان در ایران داد

شورای اتحادیه‌های کارگری استرالیا که از ۳۸اتحادیه تشیکل شده و حدود یک میلیون و هشتصد هزار کارگر و خانواده‌های آنها را در استرالیا تحت پوشش قرار می‌دهد، روز ۲۱فروردین ۹۹طی بیانیه‌یی ضمن هشدار نسبت به شیوع کرونا در زندانهای ایران و خطری که جان زندانیان سیاسی را تهدید می‌کند خواستار آزادی همه آنان شد.

در بیانیه شورای اتحادیه‌های کارگری استرالیا آمده است: زندانیان، به‌ویژه زندانیان سیاسی، در اکثر زندانها از جمله اوین، قزل-حصار، گوهردشت، اردبیل، ارومیه، قوچان، زاهدان، کرمانشاه و سنندج در وضعیت وخیم قرار دارند. در تمام این زندانها، زندانیان مبتلا شده‌اند، اما قرنطینه نشده‌اند و هیچگونه اقدامات جدی و یا اقدامات پیشگیرانه صورت نمی‌گیرد. زندانیان سیاسی که از محدودیتهای بیشتر رنج می‌برند، در صورت ابتلا با خطرات بیشتری روبه‌رو می‌شوند.

این بیانیه می‌افزاید: در پی شورش در خرم‌آباد و زندانهای الیگودرز و تبریز، زندانیان در زندان سقز نیز شورش کردند و تعداد زیادی از آنها موفق به فرار شدند. وضعیت زندانیان رو به وخامت است. بسیاری از زندانیان در اثر ویروس کرونا از جمله در ارومیه، زندان بزرگ تهران (فشافویه) و قزل‌حصار جان‌ باخته‌اند.

ما از سازمان بهداشت جهانی می‌خواهیم که فوراً از زندانهای ایران بازدید کند و خواستار آن هستیم که همه زندانیان در ایران، به‌ویژه زندانیان سیاسی فوراً آزاد شوند.

https://akhbar-rooz.com/?p=25869 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x