پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

شورای مدیریت گذار: برای نجات جان محمد نوری زاد همصدا شویم

محمد نوری زاد در ظرف ده سال گذشته به یکی از چهره های تاثیر گذار مبارزه علیه نظام  بیداد اسلامی تبدیل شده است. انسان صلح طلب هنرمندی که با استفاده از تجارب روزنامه نگاریش قلم و قدمش را  علیه شخص رهبر، که زمانی مرادش بود و سپاه پاسداران حامی این نظام تبعیض بکار گرفته است. او با سفر به محروم ترین نقاط کشور از فقر و ستمی که خلافت اسلامی برای مردم این مناطق به ارمغان اورده است،پرده برداشت و دوربینش را سلاح آگاهی کرد و فریاد علیه جباران حاکم. او بدون هیچ ابایی به دیدار قربانیان این نظام، خانواده زندانیان اعدام شده رفت و همبستگی خودش را با آنان اعلام داشت. حضور همیشگی او در کنار مادر ستار بهشتی سنبل این شجاعت مدنی و اقدام انسانی او است. کمک او به سیل ردگان لرستان از جمع اوری وسائل گرفته تا توزیع ان صحنه دیگری از رفتار انسانی و همدردی و همبستگی او با مردم این مرز و بوم  و هر گوشه و کنار ان می باشد.

محمد نوری زاد یک شهروند شجاع و مسئول مدنی است.بار گران آگاهی را در تمام این سالها به دوش کشیده است و از کرامت انسان دفاع کرده است. او در جهنم سرکوب و دروغ و جنایتی که آقای خامنه ای در کشور ما بر پا کرده است، نمونه انسان آزاده ای است که صلح و آشتی را در کوله پشتی خودش به همه جای ایران حمل می کرد و مظهر همزیستی  مسالمت امیز و عدم خشونت بود.

محمد نوری زاد در آخرین اقدام سیاسی خود با نویسندگان “نامه ۱۴ نفر” همراه شد و خواهان استعفای آقای خامنه ای گشت، درخواستی که خود او مدت ها منادی ان بود.

در همین ارتباط حدود پنج ماه پیش محمد نوری زاد و دیگر اعضای “نامه ۱۴” نفر که به کمپین بزرگ استعفای رهبر تبدیل شده بود، بازداشت شدند.

محمد نوری زاد از تقریبا دو ماه پیش در اعتراض به این بازداشت در زندان مشهد دست به اعتصاب غذا زده است.در ظرف این شصت روز آقای نوریزاد با از دست دادن ۳۰ کیلو وزن متحمل اسیب های جسمی خطرناکی شده اند که زتدگی وی را با خطر مرگ روبرو کرده است. صدای مظلومانه همسر ایشان بعد ار آخرین دیدار با وی وجدان عمومی را به درد اورده است.

شورای مدیریت گذار،ضمن اظهار نگرانی نسبت به جان ایشان، دستگاه قضایی را که عملا بازوی اجرایی دستگاه امنیتی نظام است، مسئول جان محمد نوری زاد  و دیگر زندانیان سیاسی میداند و خواهان آزادی بدون قید وشرط ایشان می باشد. ما  از تمام امکانات بین المللی برای نجات این هموطن مبارز ایرانی استفاده خواهیم کرد و صدایش را به گوش جهانیان خواهیم رساند. در همین جا  از آقای نوری زاد هم خواهش می کنیم به اعتصاب غذای خود خاتمه بدهند. جایگاه ایشان در کنار مردم و مبارزات انهاست و زندگی ایشان برای تداوم این کارزار لازم است. مردم ایران خواهان سلامت ایشان و بازگشت به زندگی هستند.

دبیرخانه مرکزی شورای مدیرت گذار

سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸

https://akhbar-rooz.com/?p=17872 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x