شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شورش در مونیخ علیه قانون ۵۰+۱؛ آتش بازی در واتفورد,؛ بازی ۲۴۴ ال کلاسیکو

نازک بین: در اواخر بازی بایرن مونیخ-هوفنهایم، هواداران متعصب بایرن مونیخ به فحاشی‌های شدید علیه دتمار هوپ، مالک باشگاه هوفنهایم پرداختند و  او را “حرام‌زاده” خطاب کردند. در این لحظه ها هوادران سرخ پوشان بایر چنان کردند که حرکت آنان شبیه به یک شورش بود. در پی این مسئله، داور بازی را به حالت تعلیق درآورد و دو تیم به رختکن رفتند. در نهایت هوفن هایمی‌ها قبول کردند به زمین بازگردند ولی بازیکنان بایر مونیخ نیز  حدود ده دقیقه در میانه زمین به پاسکاری با بازیکنان حریف مشفول شدند تا با این شیوه در برابر اعتراض های تماشاگران واکنش نشان دهند.

روابط بین گروه های هواداری بایر مونیخ و هافن هایم از زمانی که این باشگاه در سال ۲۰۰۸ با کمک دیتمار هوپ میلیاردر به بوندسلیگا راه یافته بود، خراب شد. هواداران بایر مونیخ معتقدند که ورود این باشگاه به بوندسلیگا به طور بالقوه فرهنگ فوتبال این لیگ که موید آن است که بیش از ۵۰ درصد مالکیت باید در دست هواداران باشد را تضعیف می کند و در واقع حضور چنین تیم هایی در سطح اول فوتبال آلمان در دراز مدت به ضرر این کشور خواهد بود. هواداران بایرن مونیخ به زیر پا گذاشته شدن قانون ۵۰+۱ اعتراض دارند.این بازی با  نتیجه ۰-۶ به سود بایر مونیخ در چنین اوضاعی پایان یافت! گل‌های بایرن مونیخ را گنابری، کیمش، گورتزکا، زیر کزی و کوتینیو (دو گل) به ثمر رساندند. بایرن با پیروزی که در این دیدار به دست آورد با ۵۲ امتیاز به صدرنشینی خود در جدول رده بندی ادامه داد.

در یکی دیگر از دیدارهای حساس دورتموند توانست با تک گلی که سانچو به ثمر رساند برابر فرایبورگ به پیروزی برسد تا اختلاف ۴ امتیازی‌اش را با بایرن مونیخ حفظ کند و همچنان در رده سوم باقی بماند. مونشن گلادباخ هم توانست با نتیجه ۳ بر ۲ آگزبورگ را شکست دهد تا در رده چهارم جدول رده بندی قرار گیرد.

داراگ به آرزوی اش رسید

نوجوان ده ساله طرفدار شیاطین سرخ, که دو هفته بیش به یورگن کلوب مربی لیورپول نامه جنجالی و احساسی خود را نوشته و در آن آورده بود: بنابراین دفعه دیگر که لیورپول بازی می‌کند، لطفاً شکست بخورید. کافی است که فقط اجازه دهید تیم دیگر گلزنی کند. امیدوارم شما را ترغیب کرده باشم که قهرمان لیگ نشوید و بازی‌هایتان را نبرید. دیشب اولین شکست سرخ پوشان را دید تا رویای شکست لیورپول واقعیت پیدا کند! یکی از مهم ترین اهداف لیورپول رسیدن به رکورد تمام کردن فصل بدون شکست، متعلق به آرسنال و آرسن ونگر بودند. در فصل ۰۴-۲۰۰۳، توپچی ها در شرایطی موفق به کسب قهرمانی شدند که در تمام طول فصل حتی یک بار هم مغلوب نشدند، اما امروز و در کمال تعجب  شکست مقابل تیم رده نوزدهمی واتفورد رخ داد تا با رویای جام طلایی وداع کند.

اما، واتفورد تیم ته جدولی در یک بازی عالی  و با درخشش -سار- بازیکن مهاجر تبار خود با نتیجه عجیب ۳ بر صفر لیورپول را مغلوب کرد تا هم نوار موفقیتهای سرخ پوشان را پاره کند و هم این که با کسب این ۳ امتیاز مهم, خود را از ته جدول رها سازد. در این بازی لیورپول علاوه بر اولین باخت نتوانست گلی را به ثمر رساند تا نوار این رکورد هم پاره شود! نیمه اول این دیدار بدون گل به پایان رسید و در نیمه دوم اسماعیل سار دو بار دروازه لیورپول را باز کرد. در ادامه نوبت به تروی دینی رسید که گل سوم را به ثمر رساند و شکست سنگینی در کارنامه لیورپول ثبت شد که با تمام نفرات اصلی خود در این دیدار به میدان رفت.

بازی ۲۴۴ ال کلاسیکو

یکشنبه شب و به نقل از آس، سانتیاگو برنابئو برای دویست و چهل و چهارمین بار در تاریخ خود میزبان ال کلاسیکو خواهد بود. بارسلونا در این ورزشگاه ۹۶ پیروزی و رئال مادرید ۹۵ برد کسب کرده است. همچنین ۵۲ بار دو تیم به تساوی دست یافتند.آبی اناری ها می‌توانند نود و هفتمین پیروزی‌شان را در برنابئو به دست آورند و رکورد چهار پیروزی پیاپی را در این ورزشگاه به ثبت برسانند. این در حالی است که مادرید فرصت دارد تعداد پیروزی‌هایش را با تیم کاتالانی برابر کند. برابری دو تیم تا تعداد گل‌هایشان در تاریخ لالیگا پیش می‌رود. بارسا با پیروزی ۵ بر صفر برابر ایبار توانست تعداد گل‌هایش را در این رقابت‌ها به ۶۱۵۱ برساند و یک گل از رئال مادرید پیشی بگیرد. آبی اناری ها برای رسیدن به این رکورد به پنج دهه زمان نیاز داشتند.

شکی نیست که لیونل مسی نقش مهمی در این اتفاق داشت. زمانی که مهاجم آرژانتینی در سال ۲۰۰۳ برای بارسلونا برای نخستین بار به میدان رفت سفیدپوشان ۷۱ گل جلوتر بودند. در این ۱۷ سال تیم کاتالانی ۷۲ گل بیشتر به ثمر رساند. این رقابت در تعداد گل‌های ال کلاسیکو نیز دیده می‌شود. رئال مادرید ۴۰۳ بار دروازه بارسا را باز کرده و ۳۹۹ گل برای آبی اناری ها به ثمر رسیده است. بر این اساس اگر بازیکنی از تیم بارسا بتواند در دیدار فردا شب (یکشنبه) گلزنی کند نامش در تاریخ این باشگاه ثبت خواهد شد. او چهارصدمین گل تیم کاتالانی را به ثمر می‌رساند. سسار رودریگس (۱۰۰) در سال ۱۹۵۲، برند شوستر (۲۰۰) در سال ۱۹۸۰ و لوییس انریکه (۳۰۰) در سال ۲۰۰۰ پیش از این گل‌های صدتایی را به نام خود ثبت کرده بودند. برای نشان دادن این برابری می‌توان به پیروزی‌های کسب شده دو تیم در ال کلاسیکوهای لالیگا اشاره کرد. هر دو تیم ۷۲ برد برابر هم به دست آورده‌اند.

AFC تایید کرد؛
تمام مسابقات هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا در غرب قاره لغو شد!

با تایید کنفدراسیون فوتبال آسیا، تمام بازی‌های هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا در غرب قاره لغو شد. با شیوع و گسترش ویروس کرونا در کشورهای آسیایی، کنفدراسیون فوتبال آسیا مرحله به مرحله دیدارهای هفته سوم را لغو کرد؛ کار تا جایی پیش رفت که تمام دیدارهای منطقه غرب آسیا امروز به صورت رسمی لغو شد!

فدراسیون فوتبال امارات امروز اعلام کرد که AFC دیدار الشارجه و العین امارات با تیم های الدحیل و السد قطر را در هفته سوم لیگ قهرمانان لغو کرده است.

تا روز گذشته دیدارهای نمایندگان ایران و عربستان در آسیا لغو شده بود و با تصمیم امروز AFC، باید کار هفته سوم لیگ قهرمانان را در منطقه غرب، تمام شده دانست.

در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا روزهای دوشنبه و سه شنبه این هفته قرار بود این مسابقات انجام شود:

* الاهلی عربستان – الشرطه عراق
* الهلال عربستان – پاختاکور ازبکستان
* التعاون عربستان – پرسپولیس ایران
* النصر عربستان – سپاهان ایران
* الوحده امارات – استقلال ایران
* شباب الاهلی امارات – شهرخودرو ایران
* العین امارات – السد قطر
* الشارجه امارات – الدحیل قطر

یکی از اعضای باشگاه العین درباره درخواست این باشگاه برای لغو بازی با السد قطر، پای باشگاه سپاهان ایران را به میان کشیده بود. این مقام مسئول در تیم العین با اشاره به اخبار مشکوکی که پیرامون بازیکنان سپاهان مبنی بر مبتلا شدنشان به بیماری کرونا منتشر می شود، گفت: چون سپاهان هفته پیش با السد بازی کرده بود و ما هم قرار بود سه شنبه با تیم السد بازی کنیم، امکان داشت سلامت بازیکنان العین به خطر بیافتد.در منطقه شرق آسیا هم قرار بود تنها دو دیدار برگزار شود. طبق برنامه جوهر دارالتعظیم مالزی با سوون سامسونگ کره جنوبی در گروه G  و سیدنی اف.سی استرالیا با چونبوک موتورز کره از گروه H به مصاف هم بروند ولی لغو این دو بازی هم دور از ذهن نیست.

اینفانتینو: از تغییر قانون آفساید استقبال می‌کنم
VAR‌ از فوتبال نمی‌رود

رئیس فیفا از تغییر قوانین مربوط به آفساید که سختگیری‌های موجود برای تشخیص آن را کاهش می‌دهد، استقبال کرد. جانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) می‌گوید با اعمال تغییر در قانون آفساید که به رفع مشکلات به وجود آمده برای تشخیص آن از زمان معرفی VAR کمک کند، استقبال می‌کند.

قرار است امروز (شنبه) اعضای اتحادیه بین‌المللی فوتبال (IFAB) تشکیل جلسه دهند و در مورد VAR و قانون آفساید تبادل نظر کنند، اگرچه هیچ پیشنهادی برای تصویب یک تغییر قانون قطعی ارائه نشده است.

در این فصل جنجال‌های فراوانی به خاطر تصمیمات بیش از اندازه سختگیرانه VAR‌ در تشخیص آفساید‌های میلیمتری شکل گرفته به خصوص در لیگ برتر انگلیس که بعضاً زیر بغل یا پاشنه پای بازیکنان هم باعث شده داوران بازیکنان را در موقعیت آفساید تشخیص دهند و همین موضوع ناراضایتی‌های فراوانی را به همراه داشته است.

چندی پیش آرسن ونگر، سرمربی سابق آرسنال که اکنون به عنوان مدیر بخش توسعه جهانی فوتبال فعالیت دارد، از لزوم تغییر در قانون آفساید سخن به میان آورد و اکنون اینفانتینو هم این موضوع را تأیید کرده است.

اینفانتینو در این باره گفت: بحث آفساید موردی است که ما باید به آن نگاهی دوباره بیندازیم و من به شخصه موافق پیدا کردن راهی برای تجدید نظر در قانون آفساید هستم تا ببینیم که آیا این تغییر کمک می‌کند یا نه چون به نظر من این موضوع بیشتر به درک شرایط مرتبط است. برخی از تصمیمات بسیار موشکافانه هستند و برای مردمی که صحنه را می‌بینند بسیار سخت است که تشخیص دهند آفساید بوده است یا نه. به همین دلیل ما باید ببینیم که آیا می‌توانیم قانون آفساید را شفاف‌تر کنیم. البته ما الان به این موضوع در حد بحث می‌پردازیم و قرار نیست که هیچ تصمیمی در این مورد اتخاذ شود چون هیچ پیشنهادی روی میز نیست. با این وجود ما در این باره صحبت خواهیم کرد تا ببینیم که آیا لزومی برای تست قانون جدید وجود دارد یا نه.

دکتر هانیه احمدی متخصص پزشکی ورزشی
توصیه های مواجهه با همه گیری و اقدامات پیشگیرانه

اولین و جدی ترین این هست که فقط برای موارد ضروری از منزل خارج شوید. اگر از منزل خارج شدید قبل از ورود و دست زدن به دستگیره منزل با محلول ضد عفونی کننده دستها را استریل کنید و به هیچ وجه به خط T صورت شامل چشم ها، بینی، و دهان دست نمالید. درب ورودی منزل شما خط قرمز محیط امن محسوب می شود. اگر محلول شوینده در دسترس ندارید اولین کار بعد از ورود به منزل بدون تماس دست ها ورود به سرویس و شستن دستها به مدت ۲۰ ثانیه است. دستگیره ها و کلیدهای برق و شیرآلاتی که با دستهای شما در تماس بودند نیاز به تمیز شدن دارند ترجیحا الکل یا محلولهای ضدعفونی دیگر. سوییچ و موبایل را فراموش نکنید. البسه ایی که بیرون پوشیده اید را به محل های دیگر منزل نبرید و آنها را هر دو یا سه روز شستشو دهید. از مسافرت پرهیز کنید. در این شرایط خرید مواد غذایی بسته بندی کارخانه ایی توصیه می شود. از خرید مواد غذایی با فرآیند تولید با دخالت دست اجتناب کنیم یا لااقل بعد از ۷۲ ساعت مصرف کنیم. 

توصیه های بهداشت روانی

در این موارد دچار انکار وضعیت یا بزرگنمایی نشوید، به توصیه های منابع خبری و پزشکان معتمد گوش فرا دهید، در روز یک یا دو نوبت اخبار را پیگیری کنید. از شایعات بپرهیزیم. مراقب افراد مسن و در معرض خطر با رعایت نکات ایمنی باشیم. در اوقات ماندن در منزل به کارهای عقب افتاده و دیدن فیلم یا خواندن کتاب بپردازیم. به نیمه پر لیوان نگاه کنیم و زندگی در شرایط غیر معمول را تمرین کنیم.

نکات تغذیه ایی 

ایمنی بدن خود را بالا ببرید چون تنها راه درمان است. حتما از وضعیت سطح ویتامین دی بدن خود مطلع باشید. اگر پایین است درمان کنید. با توجه به آزمایش خود می توانید با پزشکان آنلاین یا پزشکانی که مشاوره های تلفنی میدهند درمان را جویا شوید. اگر مطلع نیستید در این شرایط فقط یک عدد ویتامین دی با دوز ۵۰۰۰ واحد مصرف کنید. وضعیت کم خونی خود را اصلاح کنید. این در صورتی است که مراجعه به واحدهای بهداشتی شلوغ نداشته باشید. از سبزیجات با رنگ تیره که دارای آنتی اکسیدان هستند با شستشو و ضدعفونی کردن استفاده کنید: هویج، لبو، فلفل دلمه ایی، کلم بروکلی و غیره.

 از رفتن به رستوران اکیدا خودداری کنید. تبلیغات مبنی بر چک دمای بدن هیچ کدام شما را از انتقال بیماری ایمن نگاه نمی دارد زیرا افراد ناقل که بیماری را منتقل می کنند هیچ علامتی ندارند. ورزشکاران از مصرف مکمل های غیر معتبر که ممکن است حاوی مقادیر کورتون باشند بپرهیزند. از مصرف  ویتامین سی بیش از یک عدد روزانه اجتناب کنید. در صورت بروز تب از مواد غذایی با پروتئین غنی مثل گوشت مرغ پخته استفاده کنیم. شیر و تخم مرغ برای ورزشکاران اجباری است. ورزشکاران مایعات زیاد مصرف کنند حداقل دو تا سه لیتر روزانه. منابع کربوهیدراتی مثل خرما (بشرطی که پوست گیری شود یا تولید قبل از همه گیری بوده باشد)، سیب زمینی پخته، مواد قندی شیرین برای بازسازی ذخایر گلیکوژنی و جلوگیری از خستگی ورزشی توصیه می شود. زمان طلایی مصرف پروتئین و کربوهیدرات، نیم ساعت تا دو ساعت اول بعد ورزش است.  خوردن دم نوش چای سبز بیش از دو نوبت توصیه نمی شود. تاثیر سایر دم نوش ها اثبات نشده در مصرف آنها اغراق نکنیم.

نکات ورزشی

بهتر است اگر ورزش حرفه ایی نمیکنید در منزل بمانید و بیشتر نرمش، طناب زدن، ورزش های با دمبل، کش های ورزشی را انجام دهید. اگر به سالن های ورزشی میروید حین استفاده از وسایل به ناحیه T صورت دست نزنید. بعد از شستشو آب بخورید. لباسها را حتما بعد از خارج شدن از سالن در یک پلاستیک جداگانه حمل کنید و به لباسشویی بیندازید. ورزشکاران اعزامی مسابقات باید باید از فدراسیون گواهی سلامت بگیرند.

قانون  Neck Check

این قانون برای ورزشکاران در هر شرایط بیماری است. به این معنی است که اگر علائم بالای گردن باشد یعنی آبریزش بینی، اشک ریزش، گلودرد بدون تب، به ورزشکار اجازه داده می شود تا ده دقیقه با نصف شدت معمول بازی کند، اگر علائم  بدتر نشد ورزش را تا حد تحمل ادامه می دهد. در صورت تب بالای ۳۸درجه سانتی گراد، بدن درد، خستگی، ضربان قلب استراحت بالا،  از هر گونه فعالیت ورزشی خودداری نماید تا برطرف شدن کامل علائم، بازگشت به ورزش نیز باید تدریجی صورت گیرد.

حمیده عباسعلی هم المپیکی شد

نماینده وزن ۶۸+ کیلوگرم کاراته بانوان ایران با صعود به دیدار نهایی لیگ جهانی کاراته وان اتریش، موفق به کسب سهمیه المپیک شد.

در پایان دومین روز از رقابت‌های لیگ جهانی کاراته وان در سالزبورگ اتریش، حمیده عباسعلی نماینده وزن ۶۸+ کیلوگرم بانوان ایران راهی دیدار نهایی شد، ذبیح الله پورشیب راهی دیدار رده‌بندی شد اما سجاد گنج‌زاده و رزیتا علیپور از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

حمیده عباسعلی نماینده وزن ۶۸+ کیلوگرم ایران در دور نخست مقابل الساندرا استابلوا از بلغارستان ۵ بر صفر پیروز شد و در دومین مبارزه نیز چنیز جمی از تونس را ۳ بر صفر شکست داد. وی سپس صوفیا برولتسوا از قزاقستان را ۲ بر صفر برد و در نیمه نهایی نیز با برتری ۴ بر ۳ مقابل ماریا تورس گارسیا از اسپانیا راهی دیدار فینال شد تا دومین و آخرین فینالیست کاراته ایران در این رقابت‌ها پس از بهمن عسگری باشد.

به این ترتیب یکشنبه و در روز پایانی این رقابت‌ها بهمن عسگری چهره المپیکی ایران و حمیده عباسعلی برای کسب مدال طلا به مصاف رقبایشان می‌روند و ذبیح الله پورشیب نیز برای کسب مدال برنز مقابل حریف فرانسوی به روی تاتامی خواهد رفت.

https://akhbar-rooz.com/?p=21540 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x