جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

شگفتی های فوتبال مقدماتی جام جهانی؛ لیونل مسی از فرقه حشاشین

نازک بین: یوفا امیدوار است حداقل ۹ هزار تماشاگر بتوانند در فینال لیگ قهرمانان اروپا در استانبول حضور داشته باشند. به نقل از دیلی میل، تصمیم نهایی درباره حضور تماشاگران در فینال لیگ قهرمانان اروپا را دولت ترکیه خواهد گرفت ولی یوفا امیدوار است بتواند حداقل ۹ هزار تماشاگر را  در ورزشگاه داشته باشد.ورزشگاه آتاتورک در ترکیه با ظرفیت ۷۵ هزار تماشاگر به عنوان میزبان دیدار نهایی فصل ۲۰۲۱ لیگ قهرمانان اروپا انتخاب شده است و گفته می شود در بیشترین حالت ممکن بین ۳۰ تا ۵۰ درصد ظرفیت ورزشگاه در فینال لیگ قهرمانان در اختیار هواداران قرار خواهد گرفت.این ورزشگاه قرار بود فصل قبل میزبان فینال لیگ قهرمانان اروپا باشد ولی شیوع ویروس کرونا در جهان باعث شد تا بازی‌ها به صورت متمرکز در پرتغال و شهر لیسبون برگزار شود و بایرن مونیخ با هدایت هانسی فلیک عنوان قهرمانی را به دست آورد و در نهایت نیز یوفا ترکیه را به عنوان میزبان سال ۲۰۲۱ فینال لیگ قهرمانان انتخاب کرد.رقابت های مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا از هفته آینده برگزار می شود تا در نهایت چهره چهار تیم پایانی این فصل معتبرترین رقابت های باشگاهی در فوتبال اروپا مشخص شود.

تمرکز لیگ برتر انگلیس بر کار تحقیقاتی ضربه به سر

لیگ برتر انگلیس قرار است به منظور مطالعه دقیق فشار وارد بر بازیکنان در زمان ضربه سر زدن به توپ یا به اصطلاح هِد زدن مطالعاتی را آغاز کرده و البته انتظار  می رود در این راستا اقداماتی نیز برای فصل بعد اعمال کند. به  نقل ازایرنا، یکی از این مطالعات با حضور بازیکنانی از آکادمی تیم‌های لیورپول و منچسترسیتی و تیم زنان این دو باشگاه انجام شده و دیگری نیز با مشارکت سِکند اسپکتروم موسسه ردیابی و تامین آمار و ارقام برای لیگ جزیره صورت خواهد گرفت.موضوع زوال مغز در فوتبال حرفه‌ای پس از مرگ «نوبی استایلز» که به همراه بسیاری از هم تیمی‌هایش در تیم برنده جام جهانی در سال ۱۹۶۶ از جمله جک و بابی چارلتون به این عارضه دچار شدند، مورد توجه قرار گرفت.برخی از سرمربیان لیگ جزیره با اشاره به اینکه اگر نتیجه تحقیقات حاکی از آن باشد که ضربات سر به زوال مغز منجر می‌شود، خواستار ممنوعیت استفاده از ضربات سر در تمرینات خواهند شد و این در حالی است که اتحادیه فوتبالیست‌های حرفه‌ای باشگاه‌ها، لیگ‌ها و اتحادیه فوتبال انگلیس را ترغیب کرده‌اند تا به منظور نظارت بر تمرینات و حفاظت از بازیکنان تکنیک‌هایی را ابداع کنند.مسئولان لیگ جزیره روز در بیانیه‌ای اعلام کرد که بازیکنان شرکت کننده در تحقیقات مذکور با محافظ‌های ویژه سر و دهان شرکت پروتکت تجهیز خواهند شد؛ این محافظ‌ها به نرم افزاری مجهز هستند که با جمع آوری داده‌ها میزان فشار و فرکانس برخورد را روی مغز و بدن تاثیر می‌گذارد، اندازه گیری می‌کند.ریچارد مسترز» مدیر اجرایی لیگ برتر انگلیس گفت: تمرکز لیگ جزیره این است که فوتبال را تا جای ممکن برای بازیکنان به ورزشی ایمن بدل کند.لیگ برتر انگلیس همچنین اعلام کرده که به جنبش ورزش علیه زوال مغز ملحق شده است.

خوشبختی قطری ها در اروپا

علیرضا هاشمی-تیم ملی قطر موفق شد امروز برابر دومین حریف اروپایی خود نیز به پیروزی برسد، آنها بعد از برد برابر لوکزامبورگ حالا در دیدار برابر آذربایجان نیز با موفقیت زمین را ترک کردندقطری ها به عنوان مهمان بازیهای مقدماتی جام جهانی در اروپا این روزها در مجارستان به سر می‌برند و در ورزشگاه اسپایر با رقبای اروپایی خود دیدار می کنند.  قطری ها پس از حضور در اولین بازی، امشب در دیدار برابر تیم ملی آذربایجان به میدان رفتند و با توجه به عقب افتادن یک گل از حریف در نهایت موفق شدند دو بر یک به عنوان تیم پیروز زمین را ترک کند. قطری ها در دقیقه ۱۶ نیمه اول از روی نقطه پنالتی دروازه خود را باز شده دیدند اما در نیمه دوم با بریس کاپیتان خود یعنی حسن الحیدوس به بازی برگشتند و موفق به برد دو بر یک شدند. اولین گل قطری ها در دقیقه ۵۴ از روی نقطه پنالتی و دومین گل آنها نیز در دقیقه ۵۸ به ثمر رسید و به این ترتیب شاگردان سانچز با این بریس موفق به کسب دومین برد پیاپی در اروپا شوند. آنها در اولین بازی برابر لوکزامبورگ قرار گرفتند و با تنها گلی که توسط محمد مونتاری وارد دروازه حریف کردند موفق به پیروزی در اولین بازی شدند. هرچند نام رقبایی که روبروی قطری‌ها قرار می گیرند آنقدر بزرگ نیست که بخواهد نظرها را به خود جلب کند اما برنامع ریزی های آنها برای حضور در رقابت‌های بین المللی باعث ایجاد بحث و بررسی هایی درباره این تیم و تحسین برنامه های آنها برای آماده سازی شود.

شب دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲

هفته دوم مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ در قاره اروپا با برگزاری  چند دیدار  ادامه یافت.در گروه H تیم ملی روسیه میهمانش اسلوونی را با نتیجه ۲ بر یک شکست داد. این دومین برد متوالی روس‌ها بود که آنها را با ۶ امتیاز در صدر جدول قرار داد. اسلوونی هم که متحمل اولین شکستش شد با ۳ امتیاز در رده دوم است. آرتم ژیوبا، هم‌تیمی سردار آزمون در باشگاه زنیت، دو بار در دقایق ۲۶ و ۳۵ برای روسیه گلزنی کرد و یوسیپ ایلیچیچ در دقیقه ۳۶ تنها گل اسلوونی را به ثمر رساند.در دیگر بازی مونته‌نگرو در گروه G میهمان خود جبل‌الطارق را با نتیجه ۴ بر یک شکست داد. این دومین برد مونته‌نگرویی‌ها بود که آنها را ۶ امتیازی و موقتاً صدرنشین کرد. جبل‌الطارق هم با قبول دومین شکستش در قعر جدول است.

اما،در مهمترین دیدار و از گروه G، تیم ملی نروژ در دیدار خانگی مقابل ترکیه با شکست سنگین سه بر صفر مواجه شد.این دیدار به دلیل محدودیت‌های کرونایی کشور نروژ در شهر مالاگای اسپانیا برگزار شد.ترکیه که در دیدار نخست خود موفق شده بود برابر تیم مدعی هلند به برتری درخشان چهار بر دو دست یابد در دیدار مقابل نروژ هم عملکرد چشم نوازی داشت.شاگردان «سنول گونش» از همان ابتدا روشی تهاجمی را در دستور کار داشته و توسط «اوزان توفان» ۲ مرتبه و «سویونچوک» به گل رسیدند.ترکیه با این پیروزی ۶ امتیازی شد تا شرایط خوبی برای صعود به جام‌جهانی قطر داشته باشد و نروژ هم در امتیاز سه باقی ماند.در دیگر دیدار مهم این گروه، هلند در شهر آمستردام برابر لتونی به برتری دو بر صفر دست یافت تا شکست دیدار نخست را فراموش کند.برگویس» و «لوک دی‌یونگ» برای هلند گلزنی کردند تا این تیم به ادامه مسیر امیدوار شود.همچنین از گروه H، کرواسی نایب قهرمان جام‌جهانی ۲۰۱۸ در خانه خود از قبرس پذیرایی کرد و به برتری یک بر صفر دست یافت تا نخستین سه امتیاز را دشت کند.پاسالیچ» تنها گلزن کرواسی در این دیدار بود تا شاگردان «زلاتکو دالیچ» به برتری دست یابند.

در بلگراد  تیم صربستان میزبان تیم پرتغال بود. نیمه اول این دیدار با برتری تیم پرتغال به پایان رسید. در نیمه دوم سرخ پوشان صربستان فشار زیادی روی دروازه پرتغال آوردند که حاصل آن دو گل برای میزبان در پی داشت و بازی باخته را به تساوی دو بر دو کشاندند. پرتغال با چند تغییر در خط دفاعی در بیس دقیقه پایانی بازی بر توپ و زمین حاکم شد و در دقیقه ۹۲  رونالدو موفق شد در مصاف با دروازه بان تیم میزبان گل سوم را وارد دروازه کند. در حالی که توپ کاملا از خط دروازه گذشته بود مدافع صربستان آن را بیرون کشید و نه کمک داور و نه داور اعتقادی به گل نداشتند و مراجعه به -وی.آر- هم در کار نبود.تیم ملی فوتبال پرتغال، برتری خارج از خانه مقابل صربستان را از دست داد و به تساوی بسنده کرد. در دقیقه ۹۲ این دیدار گُل «کریستیانو رونالدو» از سوی تیم داوری دیده نشد.

دیگو ژوتا» مهاجم کوتاه قامت تیم ملی پرتغال توانست در دقایق ۱۱ و ۳۶ با جاگیری‌های مناسب خود، ۲ گل با ضربه سر به ارمغان آورد.دژان استیکوویچ» سرمربی نام‌آشنای صربستان در ابتدای نیمه دوم، تیمش را با ۲ تغییر وارد زمین کرد که همین تغییرات موجب دگرگونی شرایط بازی شد.صربستان نیمه دوم را توفانی آغاز کرد و در ثانیه سی‌ام این نیمه، «رادونیچ» که بین دو نیمه وارد زمین شده بود با ارسالی تماشایی موجب شد تا «میتروویچ» گل نخست تیمش را به ارمغان آورد.عملکرد خوب میزبان ادامه یافت و در دقیقه ۶۰ ضد حمله تماشایی این تیم و پاس رادونیچ موجب شد تا «فلیپ کاستیچ» گل دوم و تساوی صربستان را ثبت کند.

در دیگر دیدار این گروه، جمهوری‌ایرلند در خانه خود مقابل لوکزامبورگ با شکست ناباورانه یک بر صفر مواجه شد تا یکی از عجیب‌ترین نتایج تاریخ فوتبال این کشور ثبت شود.از گروه E، جمهوری‌چک در شهر پراگ میزبان بلژیک بود که این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید. با این اوصاف هر دو تیم به امتیاز چهار رسیدند تا رقابت سختی برای رسیدن به جام‌جهانی داشته باشند.لوکاس پروود» در دقیقه ۵۰ برای میزبان گلزنی کرد و «روملو لوکاکو» در دقیقه ۶۰، کار را به تساوی کشاند.همچنین از گروه H، اسلواکی در دیدار خانگی برابر مالت به تساوی دو بر دو رضایت داد.

نتایج دیدارهای دیشب بدین شرح است

گروه E

بلاروس ۴ –  استونی ۲

گروه G

مونته‌نگرو ۴ – جبل‌الطارق یک

نروژ  صفر –  ترکیه سه

هلند ۲ –  لتونی صفر

گروه H

روسیه ۲ – استونی یک

کرواسی یک –  قبرس صفر

شم گلزنی یکی از توانایی های آشکار لیونل مسی است و دروازه بان های فوتبال اروپا این را به خوبی می دانند!لیونل مسی از سوی ویلی کابایرو لقب قاتل را دریافت کرده است.لیونل مسی علاوه بر توانایی های بازیسازی و دریبل زنی، یک گلزن بالفطره است. مسی بهترین گلزن تاریخ بارسلونا، تیم ملی آرژانتین و لالیگا به حساب می آید و ویلی کابایرو را واداشته تا در مصاحبه خود به او لقب “قاتل” اعطا کندکه از تبار فرقه حشاشین  است.مسی به زمین می رود تا دروازه بان ها را به قتل برساند. دروازه بان ها و مدافعان، او قصد کشتن آنها را دارد؛ کشتن یعنی تا حد ممکن گلزنی کند!

صحبت های کابایرو، سوژه طرح جدید عمر مومنی شده است:

                                                        لیونل مسی از فرقه حشاشین!

https://akhbar-rooz.com/?p=108353 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x