جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

شیوع کرونا؛ مرگ نزدیک به هزار نفر در فرانسه و ایتالیا طی ۲۴ ساعت

با اضافه شدن بریتانیا به کشورهایی که مقررات و محدودیت‌های سختگیرانه برای مهار بحران ناشی از شیوع ویروس جدید کرونا وضع کرده‌اند هم اکنون مهم‌ترین کشورهای اروپا شهروندان خود را در قرنطینه عمومی قرار داده‌اند. بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان قرنطینه شده اند
شیوع کرونا؛ مرگ نزدیک به هزار نفر در فرانسه و ایتالیا طی ۲۴ ساعت
شیوع کرونا؛ مرگ نزدیک به هزار نفر در فرانسه و ایتالیا طی ۲۴ ساعت

با اضافه شدن بریتانیا به کشورهایی که مقررات و محدودیت‌های سختگیرانه برای مهار بحران ناشی از شیوع ویروس جدید کرونا وضع کرده‌اند هم اکنون مهم‌ترین کشورهای اروپا شهروندان خود را در قرنطینه عمومی قرار داده‌اند.

این اقدامات پیشیگرانه در دیگر نقاط جهان نیز به تدریج در حال فراگیر شدن است به نحوی که بر اساس گزارش‌ رسانه‌های بین المللی بیش از یک میلیارد نفر، به عبارتی از هر هفت شهروند جهانی یک نفر به قرار گرفتن در قرنطینه فراخوانده شده است.

بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی منابع رسمی تا صبح روز سه شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۹/ ۲۴ مارس ۲۰۲۰ بیش از ۳۸۱ هزار نفر در سراسر جهان به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا شده و نزدیک به ۱۷ هزار نفر به دلیل بیماری ناشی از ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

رکورد آمار روزانه جان‌باختگان در فرانسه شکسته شد

وزارت بهداشت فرانسه روز سه شنبه اعلام کرد که شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در این کشور به ۱۱۰۰ نفر رسیده است.

بنا به اعلام مسئولان فرانسوی ۲۴۰ نفر طی ۲۴ گذشته جان خود را به دلیل ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» از دست داده اند. به این ترتیب رکورد آمار روزانه جان باختگان در فرانسه شکست شد.

تعداد مبتلایان به ویروس جدید کرونا در فرانسه نیز از ۲۲ هزار نفر فراتر رفته است.

از سوی دیگر شورای مشورتی متشکل از دانشمندان فرانسوی که به دولت این کشور درباره نحوه مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا مشورت می دهد خواستار تمدید قرنطینه در این کشور شد. از نظر اعضای این شورا مدت قرنطینه سراسری در فرانسه باید «دستکم شش هفته» باشد.

۷۴۳ مورد مرگ جدید در ایتالیا

بر اساس آمارهای منتشر شده عصر سه شنبه ۲۵ مارس تنها طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۴۳ نفر دیگر در ایتالیا بر اثر بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده اند. ایتالیا با ۶۸۲۰ مورد مرگ بیشترین تعداد قربانی را به دلیل ویروس کرونا متحمل شده است. بیش از ۶۹ هزار نفر در این کشور به این ویروس آلوده هستند و تاکنون حدود ۸ هزار نفر هم بهبود پیدا کرده اند.

قرنطینه سراسری سه هفته‌ای در هند

دولت هند روز سه شنبه اعلام کرد که در راستای مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا قرنطینه سراسری در این کشور را به مدت سه هفته به اجرا می گذارد.

هند پس از چین دومین کشور پرجمعیت جهان محسوب می شود. از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون شهروند هندی خواسته شده است که از خانه های خود خارج نشوند.

تاکنون ۴۸۲ نفر در هند به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا شده اند. از این تعداد ۱۰ نفر نیز تاکنون جان خود را از دست داده اند.

مرگ ۸۷ نفر در اولین روز قرنطینه سراسری بریتانیا

مقامات بریتانیا روز سه شنبه اعلام کردند که تعداد جان باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در این کشور به ۴۲۲ نفر رسیده است. بنا به اعلام مسئولان بریتانیایی ۸۷ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته جان خود را به دلیل ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» از دست داده اند.

از سوی دیگر ۱۴۲۷ نفر دیگر نیز در بریتانیا به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا شده اند. به این ترتیب شمار مبتلایان به این ویروس در بریتانیا از هشت هزار نفر فرار رفت.

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا دوشنبه شب اعلام کرد که قرنطینه سراسری در این کشور به اجرا گذاشته می شود.

شمار مبتلایان در اروپا از ۲۰۰ هزار نفر فراتر رفت

تعداد مبتلایان به ویروس جدید کرونا در قاره اروپا روز سه شنبه از ۲۰۰ هزار نفر فراتر رفت.

کشورهای ایتالیا، اسپانیا، آلمان و فرانسه به ترتیب بیشترین موارد ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا در اروپا را داشته اند.

از سوی دیگر بنا به اعلام سازمان جهانی بهداشت ۸۵ درصد موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در کشورهای اروپایی و آمریکا به ثبت می رسد. سازمان جهانی بهداشت همچنین هشدار داده است که آمار مبتلایان به بیماری «کووید ۱۹» و مرگ و میر بر اثر آن به شکل «قابل توجهی» افزایش یافته است.

وضع مقررات منع عبور و مرور شبانه در مصر

مصطفی مدبولی، نخست وزیر مصر روز سه شنبه اعلام کرد که مقررات منع رفت و آمد در این کشور به مدت دو هفته هر روز از ساعت هفت شب تا شش صبح به اجرا در می آید.

بنا به اعلام نخست وزیر مصر این تصمیم در راستای مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا گرفته شده است و در سراسر این کشور به اجرا در خواهد آمد.

مرگ ۵۱۴ مبتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در اسپانیا

به گفته وزارت بهداشت اسپانیا تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۵۱۴ مبتلا به ویروس کرونا در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

به این ترتیب شمار مجموع جانباختگان در اسپانیا به ۲ هزار ۶۹۶ مورد رسید.

همنین تعداد مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ نیز در این کشور ۳۹ هزار و ۶۷۳ نفر اعلام شد.

شمار قربانیان ویروس کرونا در ایران با ۱۲۲ مورد مرگ جدید به ۱۹۳۴ نفر رسید

وزارت بهداشت ایران شمار جان باختگان ویروس کرونا طی بیست و چهار ساعت گذشته را ۱۲۲نفر اعلام کرد. با این حساب تعداد کل قربانیان بیماری کووید ۱۹ در ایران تا ظهر روز سه شنبه ۵ فروردین به ۱۹۳۴ نفر افزایش یافته است.

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ایران ضمن اعلام این مطلب یادآور شد که ۱۷۶۲ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ طی روز گذشته تاکنون در کشور شناسایی شده و تعداد مبتلایان به این بیماری به ۲۴ هزار و ۸۱۱ نفر رسیده است.

به گفته آقای جهانپور تاکنون ۸ هزار و ۹۱۳ نفر از مبتلایان به بیماری همه گیر کووید ۱۹ در سراسر کشور از این بیماری بهبود یافته و از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران همچنین با تشویق مردم به مشارکت در طرح غربالگری و بسیج ملی مقابله با کرونا اعلام کرد تا صبح روز سه شنبه بیش از ۴۱ میلیون نفر در این طرح مشارکت کرده‌اند.

بیش از یک میلیارد و هفتصد میلیون نفر در سراسر جهان قرنطینه شدند

با پیوستن بریتانیا به کشورهای اروپایی که قوانین سخت‌گیرانه برای تردد شهروندان خود به اجرا گذاشته است اینک اغلب کشورهای قاره سبز که به کانون جدید شیوع بیماری کووید ۱۹ تبدیل شده است شهروندان خود را در قرنطینه کامل قرار داده‌اند.

سازمان جهانی بهداشت از همه کشورها خواسته است که با انجام تست‌‌‌های فراگیر و غربالگری در سطح ملی موارد مشکوک را هرچه زودتر شناسایی کنند و با قرنطینه قرار دادن افراد جلوی انتشار بیشتر ویروس کرونا را بگیرند.

بر اساس آخرین گزارش‌ها بیش از ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون نفر هم اکنون در سراسر جهان در قرنطینه به سر می‌برند. شمار جان باختگان بیماری کویید ۱۹ که مدت‌هاست به مرحله همه‌گیری رسیده تاکنون از مرز ۱۶ هزار نفر عبور کرده و سیستم بهداشتی و پزشکی بسیاری از کشورهای پیشرفته در وضعیت کنونی به مرحله بحران نزدیک شده است.

در اروپا تا کنون بیش از ۱۸۵ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا به ثبت رسیده و بیش از ۱۰ هزار نفر نیز در پی ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

نظارت بر قرنطینه شهروندان با دوربین‌های مدار بسته در مسکو

مقامات شهری و امنیتی در مسکو از روش شناسایی چهره به عنوان ابزاری کلیدی جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا استفاده می‌کنند. این روش که در آن دوربین‌های نظارتی در نقاط مختلف شهر نقشی اساسی را ایفا می‌کنند با انتقادهایی همراه شده است.

برخی منتقدان از دیر باز نسبت به استفاده از این روش هشدار داده و آنرا شیوه‌ای برای دستیابی به اهداف سیاسی قلمداد کرده بودند. گفته می‌شود که حدود ۱۷۰ هزار دوربین مدار بسته نه تنها دالان‌ها و ایستگاه‌های مترو بلکه کلیه خیابان‌های اصلی و اغلب مکان‌های عمومی را تحت پوشش نظارتی قرار داده‌اند.

پلیس مسکو اعلام کرده است که از ماه فوریه گذشته به کمک همین دوربین‌ها حدود دویست شهروند را پس از خروج از قرنطینه شناسایی کرده است.

به موجب قوانینی که از ماه فوریه در پایتخت روسیه به اجرا درآمد، هزاران تن از ساکنان مسکو، بویژه افرادی که در کشورهای آلوده به ویروس کرونا حضور داشته‌اند هنگام بازگشت بایست به مدت ۱۴ روز در قرنطینه کامل قرار گیرند.

کوبا کلیه گردشگران را در قرنطینه قرار داد

کوبا اعلام کرد که بر اساس تدابیر جدید احتیاطی جهت مقابله با بحران ناشی از انتشار ویروس کرونا مرز‌های خود را به صورت محدود برای یک ماه خواهد بست. این دستورالعمل که از روز سه شنبه به اجرا درآمد عملا گردشگران حاضر در این کشور را برای خروج از کشور با مشکل مواجه خواهد کرد.

بر اساس آخرین آمار ارائه شده تاکنون ۴۰ مورد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در کوبا به ثبت رسیده و یک نفر نیز در پی ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده است.

مانوئل ماررو، نخست وزیر کوبا روز سه شنبه در یک نطق تلویزیونی ضمن اشاره به محدودیت‌های جدید وضع شده در کشورش اعلام کرد که کلیه گردشگران حاضر در کشور تا پیش از یافتن پرواز برای بازگشت به کشورشان اجازه خروج از هتل محل اقامت خود را ندارند.

محدودیت‌‌های تردد در ووهان و مناطق اطراف آن برداشته می‌شود

محدودیت‌های تردد در شهر ووهان چین که از آن به عنوان کانون اصلی شیوع ویروس کرونا و محل شناسایی نخستین مورد از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ نام برده می شود، پس از دو ماه قرنطینه کامل از هشتم آوریل برداشته می‌شود.

دولت و مقامات محلی در ووهان با اعلام این خبر یادآور شده‌اند که دیگر مناطق استان هوبئی که در مجاورت کانون اصلی شیوع بیماری کووید ۱۹ قرار داشتند از روز چهارشنبه ۲۵ مارس مشمول لغو محدودیت‌های تردد خواهند شد. بر اساس دستورالعمل جدید، تنها شهروندانی که از آلودگی به ویروس پاک باشند برای تردد در شهر در اولویت قرار می گیرند.

چین طی بیست و چهار ساعت گذشته ۷ مرگ ناشی از بیماری کووید ۱۹ و ۷۸ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را به ثبت رسانده‌ که گفته می‌شود منشا آلودگی ۷۴ تن از این افراد خارج از کشور بوده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=24000 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x