شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شیوع کرونا در جهان؛ ۶۰۱ نفر دیگر در ایتالیا جان باختند

بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی منابع رسمی تا صبح روز دوشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۹/ ۲۳ مارس ۲۰۲۰ نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر در سراسر جهان به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا شده و بیش از ۱۵ هزار نفر به دلیل بیماری ناشی از ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند

بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی منابع رسمی تا صبح روز دوشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۹/ ۲۳ مارس ۲۰۲۰ نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر در سراسر جهان به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا شده و بیش از ۱۵ هزار نفر به دلیل بیماری ناشی از ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

آخرین آمارها از مرگ ۱۰ هزار نفر در قاره اروپا بر اثر ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» حکایت دارد.

کرونا در ایتالیا جان ۶۰۱ نفر دیگر را گرفت

مقامات ایتالیا روز دوشنبه اعلام کردند که ۶۰۱ نفر از مبتلایان به ویروس جدید کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در این کشور جان خود را از دست داده اند.

به این ترتیب شمار کل جان باختگان بر اثر ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» در ایتالیا به ۶۰۷۷ نفر رسید.

تعداد افرادی که در ایتالیا به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا شده اند نیز به ۵۰۴۱۸ نفر رسیده است. تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۳۷۸۰ نفر در این کشور اروپایی به بیماری «کووید ۱۹» مبتلا شدند.

وزارت بهداشت فرانسه: تعداد جان باختگان با مرگ ۱۸۶ نفر دیگر به ۸۶۰ تن رسید

وزارت بهداشت فرانسه روز دوشنبه اعلام کرد که ۱۸۶ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته در این کشور به دلیل ابتلا به ویروس جدید کرونا جان خود را از دست داده اند.

به این ترتیب شمار کل جان باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در فرانسه به ۸۶۰ نفر رسید. طبق اعلام وزارت بهداشت فرانسه حدود دو هزار نفر نیز به دلیل ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های این کشور بستری هستند.

از سوی دیگر رسانه های فرانسه روز دوشنبه اعلام کردند که دو پزشک دیگر در این کشور به دلیل ابتلا به ویروس جدید کرونا جان خود را از دست دادند. بنا به گزارش ها این دو پزشک در منطقه شرق فرانسه که نوع جدید ویروس کرونا در آن به شدت شیوع یافته است جان خود را از دست دادند.

این در حالی است که مقامات فرانسه خود را برای تمدید قرنطینه سراسری در این کشور آماده می کنند.

سفارت چین در فرانسه منشا بیماری کووید ۱۹ را ایالات متحده آمریکا معرفی کرد

سفارت چین در فرانسه روز دوشنبه با انتشار یک رشته توییت منشا بیماری همه گیر کووید ۱۹ را ایالات متحده آمریکا معرفی کرد. در این پیام‌های توییتری که پس از طرح اتهام‌ها و سرزنش‌های مقام‌های آمریکایی به پکن در خصوص شیوع ویروس کرونا در جهان منتشر شده از ایالات متحده آمریکا به عنوان کشوری که بیماری کووید ۱۹ از آنجا سرمنشا گرفته نام برده شده است.

در این مجموعه توییت‌ با طرح سوالاتی، فرضیه شیوع ویروس کرونا به جهان از طریق شهروندان آمریکایی مطرح شده است. یکی ازسوالها برای مثال این است: «چه تعداد مورد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در میان ۲۰ هزار مرگ ناشی از آنفولانزا که از سپتامبر گذشته (در آمریکا) گزارش شده وجود داشته است؟»

در سوالی دیگر آمده است: «آیا آمریکا تلاش نکرده تا ذات‌الریه یا پنومونی ناشی از ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا را با طرح بیماری آنفولانزا لاپوشانی کند؟»

پکن و واشنگتن که پیشتر بر سر رقابت‌ تجاری در نزاع بودند اینک به نظر می‌رسد که جنگی جدید را در خصوص انتساب منشا بیماری کووید ۱۹ به یکدیگر آغاز کرده‌اند. دونالد ترامپ همواره از کرونا به عنوان «ویروس چینی» نام می‌برد و به تازگی نیز انتقادهایی را نسبت به اطلاع رسانی دیرهنگام پکن در خصوص شیوع ویروس کرونا مطرح کرده است.

شمار قربانیان کرونا در ایران با ۱۲۷ مورد مرگ جدید به ۱۸۱۲ نفر رسید

وزارت بهداشت ایران روز دوشنبه اعلام کرد که طی بیست و چهار ساعت گذشته ۱۲۷ مورد تازه مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور به ثبت رسیده است.

بر این اساس تعداد افرادی که تاکنون بر اثر بیماری کووید ۱۹ در ایران جان باخته‌اند با احتساب ۱۲۷ مورد جدید به ۱۸۱۲ نفر افزایش پیدا کرده است.

به گفته کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران، از ظهر روز یکشنبه تا کنون ۱۴۱ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در سراسر کشور شناسایی شده که بدین ترتیب شمار کل مبتلایان به این بیماری در ایران به ۲۳ هزار و ۴۹ نفر رسیده است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در ادامه یادآور شد که ۸۰ درصد افراد جان باخته بر اثر کرونا بالای ۶۰ سال داشته یا حداقل یکی از بیماری‌های زمینه‌ای را داشته‌اند.

آقای جهانپور همچنین میانگین سنی ابتلا به بیماری کووید ۱۹ را حدود ۵۹ و میانگین سنی فوت شدگان را ۶۴ سال اعلام کرده است.

از سرگیری تدریجی فعالیت‌های اجتماعی در ووهان

ساکنان شهر ووهان چین که گونه جدید ویروس کرونا برای نخستین بار ماه دسامبر گذشته در آنجا شناسایی شد دو ماه پس از قرنطینه کامل اجازه یافته‌اند که فعالیت اجتماعی را از سر بگیرند و به سر کار بازگردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه وسایل حمل و نقل عمومی در این شهر نیز فعالیت تدریجی خود را آغاز کرده‌اند.

ووهان اکنون در حالی شاهد برداشته شدن تدریجی محدودیت های اعمال شده پس از شیوع گسترده ویروس کرونا است که به گفته وزارت بهداشت چین این شهر روز دوشنبه برای پنجمین روز متوالی هیچ مورد جدید ابتلا به ویروس با منشا داخلی را ثبت نکرده است.

شمار قربانیان کرونا در اسپانیا از ۲۰۰۰ نفر عبور کرد

آمار جدید ارائه شده از سوی مقامات رسمی در اسپانیا از افزایش ۴۱۰ موردی مرگ ناشی از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ طی بیست و چهار ساعت گذشته حکایت دارد.

با احتساب قربانیان جدید این بیماری در اسپانیا که رقم آن برای یک روز بسیار چشمگیر به نظر می‌رسد شمار کل جان باختگان ویروس کرونا در این کشور به ۲۱۸۲ نفر افزایش یافته است.

در اسپانیا همچنین طی بیست و چهار ساعت گذشته ۴ هزار و ۳۲۱ مورد تازه ابتلا به ویروس مورد تایید قرار گرفته است. شمار کلی مبتلایان به ویروس تا ظهر روز دوشنبه ۲۳ مارس ۳۳ هزار و ۸۹ نفر گزارش شده است.

سازمان جهانی بهداشت درباره تسریع شیوع کرونا هشدار داد

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت ضمن هشدار پیرامون سرعت گرفتن شیوع کرونا، تاکید کرد که جهان می‌تواند مسیر این همه‌گیری را تغییر دهد.

«تدروس آدهانوم» مدیر کل سازمان جهانی بهداشت دوشنبه‌شب در نشستی خبری با یادآوری اینکه اکنون بیش از ۳۰۰ هزار مورد ابتلا به کووید۱۹ از تقریبا همه کشورهای جهان به این سازمان گزارش شده است، گفت: این همه‌گیری در حال سرعت گرفتن است. از گزارش اولین مورد ابتلا تا رسیدن آمار ابتلای جهانی به ۱۰۰ هزار، ۶۷ روز طول کشید؛ ۱۰۰ هزار مورد بعدی ۱۱ روز و ۱۰۰ مورد سوم تنها ۴ روز طول کشید.

آدهانوم ابراز امیدواری کرد که جهان می‌تواند این مسیر را تغییر دهد و در عین حال هشدار داد: [اما] نمی‌توان یک بازی فوتبال را فقط با دفاع برد. باید حمله هم بکنید… ما برای پیروزی باید با روش‌های تهاجمی و هدفمند به ویروس کرونا حمله کنیم و ضمن آزمایش گرفتن از تک‌تک موارد مشکوک به کووید۱۹، همه موارد مثبت را قرنطینه و از آن‌ها مراقبت کنیم و در همین حال افرادی را که با او در تماس‌ بوده‌اند، پیگیری و قرنطینه کنیم.

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت اعزام تیم‌های پزشکی از برخی کشورها برای کمک و آموزش کادر درمان دیگر کشورها را “نمونه‌ای برجسته از همبستگی بین‌المللی” دانست و آن را نتیجه تلاش‌های چندین ساله این سازمان برای ایجاد شبکه تیم‌های فوریت پزشکی برای چنین روزهایی عنوان کرد.

وی در عین حال با اشاره به دریافت گزارش‌های هشداردهنده از سراسر جهان درباره ابتلای شمار زیادی از کادر درمان کشورها به کووید۱۹، بر لزوم تامین ایمنی کارکنان بخش سلامت تاکید کرد.

آدهانوم گفت که در نشست سران گروه ۲۰ از آن‌ها خواهد خواست که برای افزایش تولید لوازم پزشکی و ابزار محافظت فردی، خودداری از ممنوعیت صادرات این کالاها و تضمین توزیع برابر براساس نیاز همکاری کنند.

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت درباره استفاده از داروهای آزمایش‌نشده هشدار داد و توضیح داد که این کار باعث ایجاد امید واهی و آسیب به بیماران و همچنین کمبود داروهای ضروری برای دیگر بیماری‌ها خواهد شد.

وی افزود: در پایان مایلم به همه یادآوری کنم با وجود آنکه کووید۱۹ توجه جهانی را به خود جلب کرده، بیماری تنفسی دیگری هم هست که هم قابل پیشگیری است و هم قابل درمان، اما سالانه یک و نیم میلیون انسان را به کام مرگ می‌کشد. این بیماری “سل” است.

https://akhbar-rooz.com/?p=23891 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x