سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

صدای بی صدایان خواهم شد – نامه و ویدئوی پزشک کشت و صنعت نیشکر هفت تپه

بعد از تایم کلینیک به جمع شان خواهم رفت. صدایشان خواهم شد. مدیران این شرکت فقط زیر باد کولر گازی لم داده اند و مشغول رشوه دهی به مقامات قضایی. ولی من امروز به جمعشان خواهم رفت. صدای بیصدایان خواهم شد
کارگران نیشکر هفت تپه پنجمین روز اعتصاب خود را پشت سر گذاشتند ...

دکتر یاسر رحمانی راد پزشک مجموعه ی کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در پست اینستاگرامی خود نوشت:

به شرکت نیشکر هفت تپه آمده امده ام. زیر باد کولر گازی لم داده ام و کمر خم شده ی این سنگ های تیپاه خورده ی رنجور رو معاینه می کنم.

کارگران هفت تپه پنجاه روز است در اعتصابند. از زمانی که که خود را شناختم اینان در اعتصاب بودند. اعتصاب برای یک سال، چند ماه و… اعتصاب تنها برای نان. پدرانی که غم نان کمرشان را دولا کرده است. غم نان به زندانشان افکنده است. وادار به اعترافات اجباری شان کرده است. به سرویس های امنیتی بیگانه متصل شان کرده است!!! شلاقشان زده است و من هیچ دوست ندارم تصویری از کمر خم شده ی پدر ایرانی را بازتاب دهم.

خودم شرمم می شود. ولی کمرهاشان را می بینم اشک از چشمانم و هق هق از دهانم جاری می شود. چه حکایت تلخی است داستان ناتمام پرابهام هفت تپه.

بعد از تایم کلینیک به جمع شان خواهم رفت. صدایشان خواهم شد. مدیران این شرکت فقط زیر باد کولر گازی لم داده اند و مشغول رشوه دهی به مقامات قضایی. ولی من امروز به جمعشان خواهم رفت. صدای بیصدایان خواهم شد.

به گزارش سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه به دنبال این پست اینستاگرامی دکتر یاسر رحمانی راد پزشک قراردادی مجموعه کشت و صنعت نیشکر خوزستان؛ تماس های تهدید آمیز از طرف نهادهای امنیتی با وی شروع شد که حق خروج از مجموعه ی درمانگاهی و مداوای کارگران اعتصابی را نداشته و در صورت خروج از درمانگاه به شدیدترین شکل مورد ضرب و شتم و بازداشت قرار خواهد گرفت.

پس از آن که دکتر رحمانی با یادآوری سوگند پزشکی خویش قصد خروج از درمانگاه را داشت، به مدت چندین ساعت به محاصره ی نیروهای امنیتی و گشت حراست مجموعه کشت و صنعت نیشکر درآمد و حتی حق خروج از اتاق خود را به او ندادند. تنها پس از اتمام اعتصاب کارگران؛ تحت الحفظ به ایشان اجازه خروج از درمانگاه و رفتن به منزل داده شد.

https://akhbar-rooz.com/?p=42533 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x