جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

صدای پای بهار از پس تلخی ایام! – جواد رضایی میرقائد

حدود یکماه از جنبش اعتراضی مردم ایران در آبانماه و سرکوب خونین آن توسط حکومت جمهوری اسلامی نگذشت که هواپیمای مسافربری اکراین در اقدامی جنایتکارانه توسط سپاه پاسداران سرنگون گردید و باردیگر مردم ایران در غم عزیزان خود سوگوار گشتند.

همزمان با این رویدادها شاهد بی خردی حکومت جمهوری اسلامی در اتخاذ سیاستهای غیرمسئولانه منطقه ای خود در جهت سوق دادن کشور بسوی یک جنگ تمام عیار در پی ترور قاسم سلیمانی و موشکباران پایگاه نظامی نیروهای امریکایی در عراق بوده ایم.

هموطنان عزیز،

هم اکنون شاهد هستید رژیم حاکم پس از چهاردهه سیاستهای ویرانگر خود نه تنها از میلیاردها دلار درآمدهای نفتی در جهت رفاه و امنیت مردم بهره نگرفته بلکه با اتخاذ سیاستهای سرکوبگرانه در داخل و مداخله جویانه در منطقه، کشور را بسوی فقر، بیکاری، ناامنی و انزوای بین المللی قرار داده است بگونه ای که حاضر به حداقل شفاف سازی و همکاری با جامعه جهانی به منظور رفع ابهام در خصوص سرنگونی هواپیمای مسافربری اکراینی نمی باشد!

خواهران و برادران،

پاسخ قاطع شما در “نه به نمایش انتخاباتی” و عدم مشروعیت رژیم، باعث شده است نه تنها صدای اعتراض علنی و همگانی شما را نادیده بگیرند بلکه با اعلام حکم اعدام برای سه تن از معترضان قیام آبانماه به سیر قهقرایی سیاستهای خود در سوق دادن جامعه بسوی نقض حقوق انسانی، عقب ماندگی و خفقان بیشتر شتاب بخشند. بطوریکه شاهد هستیم، این رژیم در رفع حداقل مشکلات شما و جلوگیری از آثار تخریبی بلایای طبیعی و ویروس کرونا ناتوان بوده و خود در گسترش فاجعه آمیز آن نقش جدی داشته است.

در حالیکه ویروس کرونا بر اثر عدم مدیریت صحیح سران حکومت بطور روزافزون در جامعه ایران قربانی می گیرد، بدلیل تغذیه نامناسب، کمبود امکانات پزشکی و بهداشتی بیم آن می رود تا جان زندانیان سیاسی و عادی با یک خطر جدی و فاجعه انسانی روبرو گردد بطوریکه اخبار منتشر شده از طرف زندانیان و خانواده های آنها حکایت از احتمال یک فاجعه بزرگ انسانی را میدهد!

مسئولیت اجتماعی و تعهد به دفاع از حقوق انسانی هر فرد آگاه را موظف می سازد تا نسبت به اقدامات غیرمسئولانه حکومت اسلامی در برخورد با آثار فاجعه آمیز ویروس کرونا در زندانها هشدار داده و از همه انسانهای مدافع آزادی و حقوق انسانی بخواهد ضمن محکوم نمودن اعمال و سیاستهای سرکوبکرانه حکومت جمهوری اسلامی با مردم ایران همگام و همصدا شود.

از یاد نباید برد جنبش اعتراضی مردم طی دو سال اخیر نشان داد که حکومت اسلامی برای سرکوب این اعتراضات تنها بهره بردن از عدم هماهنگی و سراسری بودن آن در پیوستگی جغرافیایی و زمانی آن بوده است.


هم اکنون تجربه عملی اعتراضات جنبش دی و آبان بهمراه حوادث سرنگونی هواپیما و عدم توانایی و بی مسولیتی حکومت در مهار بلایای طبیعی و گسترش ویروس کرونا پیش روی مردم ایران است.


ناتوانی و فرار از مسئولیت و عدم تعهد به رعایت حقوق انسانی از طرف حکومت باعث گشت جنبش اعتراضی مردم گام بلندی در راستای “نه” به موجودیت و کلیت رژیم بطور علنی ابزار نموده و نمایش انتخاباتی حکومت را به یک رفراندوم نه به بربریت حاکم تبدیل نمایند.


وضعیت اقتصادی، سیاسی و امنیتی اسفبار فعلی کشور بهمراه بی خردی در پیشگیری از عوارض طبیعی و زیست محیطی بهمراه گسترش ویروس کرونا بعنوان خطری جدی در سطح عمومی بیش از گذشته مردم را نسبت به حکومت بی اعتماد نموده و آنرا مسبب تخریب و عقب ماندگی کشور می دانند.


در شرایط کنونی مردم حاضر نیستید تا ویرانی کامل کشور و هستی خود با غارتگران حاکم همراه شوند. بی خردی حکومت و عدم مسولیت آن در مهار ویروس کرونا باعث شده است تا مردم بین مرگ و زندگی خود، عدم پیروی از نسخه‌های مرگبار حکومتی، زندگی را انتخاب کنند و برای نجات عزیزان خود مدارس، کار و دیگر موارد اقتصادی و اجتماعی را به حالت رکود درآورند.


فاجعه حکومت اسلامی در ادغام خود با ویروس کرونا باعث شده است مردم بین مرگ و زندگی، عدم پیروی از نسخه های مرگبار حکومتی را انتخاب نمایند بطوریکه برای نجات عزیزان خود برخی مدارس، دانشگاهها، محل کار و دیگر مراکز اقتصادی و اجتماعی را به حالت رکود درآورند. این حرکت هوشمندانه مردم می تواند محرکی برای ایجاد یک جنبش اعتراضی سراسری در کشور در قبال یاس و نومیدی موجود گردد. جنبشی که می تواند سرآغاز یک اعتصاب عمومی و سراسری پس از “نه به نمایش انتخاباتی” رژیم در کشور باشد.


این ایام تلخ را به فرصتی تاریخی، امید همگانی و بهار آزادی مردم ایران برای سرنگونی حکومت اسلامی تبدیل کنیم.

صدای پای بهار از پس تلخی ایام! – جواد رضایی میرقائد

https://akhbar-rooz.com/?p=21404 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x