پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

صعود ایتالیا؛ پیروزی ولز؛ روسیه؛ ضرر رونالدو؛ برنامه بازی ها

برنامه بازیهای پنجشنبه

پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۰ /  اوکراین- مقدونیه/ بخارست

بیش بینی بازی:برد اوکراین ۵۹ درصد-مساوی ۲۷ درصد-برد مقدونیه ۱۴ درصد

پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۰ /  دانمارک- بلژیک/ کپنهاگ

بیش بینی بازی:برد دانمارک ۲۳ درصد-مساوی ۳۱ درصد-برد بلژیک ۴۶ درصد

پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۳۰ /  هلند- اتریش/ آمستردام

بیش بینی بازی:بردهلند ۶۳ درصد-مساوی ۲۵ درصد-برد اتریش ۱۲ درصد

نتایج بازیها تا پایان روز ششم

جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۳۰/ ایتالیا  ۳ – ۰ ترکیه/ رم 

شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۳۰/ ولز ۱ – ۱ سوئیس/ باکو 

شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۰/ دانمارک ۰ – ۱ فنلاند/ کپنهاگ

شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۳۰/ بلژیک ۳ – ۰ روسیه/ سن پترزبورگ 

یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۳۰ /  انگلیس ۱ – ۰ کرواسی / لندن

یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۰ /  اتریش ۳ – ۱ مقدونیه شمالی/ بخارست

یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۳۰ / هلند ۳ – ۲ اوکراین / آمستردام

دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۳۰ /  اسکاتلند ۰ – ۲ جمهوری چک/ گلاسکو

دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۰ /  لهستان ۱ – ۲ اسلواکی/ سن پترزبورگ

دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۳۰ /  اسپانیا ۰ – ۰ سوئد/ سویل

ﺳﻪشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۰ /  مجارستان۰ – ۳ پرتغال/ بوداپست

ﺳﻪشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۳۰ /  فرانسه ۱ – ۰ آلمان/ مونیخ

چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۳۰ /  فنلاند ۰ – ۱ روسیه/ سن پترزبورگ

چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۰ /  ترکیه۰- ۲ولز/ باکو

چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۳۰ /  ایتالیا۳-۰ سوئیس/ رم

نازک بین- «مارکو آرناتوویچ» به دلیل توهین به یکی از بازیکنان تیم مقدونیه شمالی در جریان دیدار این تیم برابر اتریش در یورو ۲۰۲۰، یک جلسه محروم شد. فدراسیون فوتبال مقدونیه شمالی روز دوشنبه اعلام کرد که درخواست خود را به منظور درنظر گرفتن تنبیه برای آرناتوویچ به اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) تقدیم کرده است.شادی پس از گل آرناتوویچ در جریان دیدار مذکور به خشم ملی در مقدونیه شمالی انجامید.براساس تصمیم یوفا، ، آرناتوویچ  بخاطر محرومیت نمیتواند در بازی اتریش و هلند حضور داشته باشد.آرناتوویچ به‌کار بردن هرگونه ادبیات نژادپرستانه را در جریان دیدار برگزار شده در بخارست رد اما در پستی اینستاگرامی از شادی پس از گل خود عذرخواهی کرد.

رونالدو و ضرر کوکاکولا

رسانه مارکا،اسپانیا نوشت: در نشست خبری قبل از دیدار برابر مجارستان  و پرتغال کریستین رونالدو کاپیتان تیم فوتبال پرتغال با حرکت دست که نشانه اعتراض در آن دیده می شد نوشابه کوکاکولا را کنار زد و توصیه کرد آب بخورید.در پی این واکنش،کمپانی کوکاکولا اعلام کرد که این حرکت باعث ضرر میلیاردی  به شرکت کوکاکولا شده.سهام این شرکت از ۲۴۲ میلیارد دلار به ۲۳۸ میلیارد دلار رسید تا یک حرکت فوق‌ستاره پرتغالی، چنین تاثیری روی سهام شرکت داشته باشد که خود یکی از اسپانسرهای یورو ۲۰۲۰ نیز محسوب می‌شود.

اعتراض مدافعان محیط پاک

یک پاراگلایدر سوار در جریان دیدار تیم های ملی فوتبال فرانسه و آلمان در جام ملت های اروپا در ورزشگاه آلیانس آره نای شهر مونیخ سقوط کرد. هر چند خودش آسیبی ندید اما باعث زخمی شدن دو تماشاگر از ناحیه سر شد.این پاراگلایدر سوار ابتدا به سیم های حامل دوربین اسپایدرمن خورد که بر روی سقف ورزشگاه نصب شده بود سپس به سمت پایین تر سقوط کرد و پس از برخورد با دو تماشاگر حاضر در ورزشگاه وسط میدان مسابقه افتاد.البته این اتفاق پیش از آغاز دیدار رخ داد. این پاراگلایدر سوار کنترل خود را از دست داده بود.این پاراگلایدرسوار در پی اعتراض به یکی از اسپانسرهای جام ملت های اروپا یعنی فولکس واگن و آسیب های این شرکت به محیط زیست دست به این اقدام زده بود.وی عضو جنبشGreenpeace  است که در جهان بر علیه آلودگی محیط زیست و فشار بر دولتها برای کوشش بیشتر برای پاکسازی محیط زیست انسان و حیوان و نباتات ، فعالیت میکنند.

تحسین فنلاند کوچک

فنلاند کشوری کوچک در شمال اسکاندینیاوی ،در دومین بازی خود در شهر سن پطرز بورگ، برابر تیم روسیه میزبان این گروه قرار گرفت.این تیم کشور کوچک شمالی بیشرفت فوق العاده ای در فوتبال داشته و در برابر روسیه نمایش فوق العاده ای داشت و در اکثر اوقات روسها را تحت فشار بازی تاکتیکی و زیبای خود قرار میداد.در مقابل تیم روسیه میزبان بازیهای این گروه که در دیدار نخست سه بر صفر از بلژیک یکی از مدعیان قهرمانی مغلوب شده بود، از ابتدا انگیزه ویژه‌ای برای جبران شکست هفته نخست مقابل بلژیک و بازگشت به جدول را داشتند. با این وجود این فنلاند بود که در دقیقه چهار توسط جوئل پویهانپالو به گل رسید ولی این گل توسط VAR مردود اعلام شد چرا که در شرایط آفساید به ثمر رسیده بود.در ادامه روسیه به بازی مسلط شد و در دقیقه دوم وقت‌های اضافه نیمه نخست آلکسی میرانچوک با ضربه داخل پای چپ، به زیبایی گل اول تیمش را وارد دروازه هرادسکی کرد. همین گل تا پایان بازی به قوت خود باقی ماند تا تزارها سه امتیازی شوند و به طور موقت به رده سوم گروه دوم صعود کنند. شاگردان چرچسوف فرصت داشتند تعداد گل‌های خود را افزایش دهند اما درخشش گلر فنلاند و بی‌دقتی مهاجمان قرمزپوش مانع از این اتفاق شد. فنلاند هم پس از شکست یک بر صفر دانمارک، این بار با همین نتیجه بازی را باخت تا با سه امتیاز فعلا در رده دوم باقی بماند.ماریو فرناندز بازیکن تیم روسیه در دقیقه ۲۵ از ناحیه گردن و قفسه سینه دچار آسیب دیدگی شدید شد و به بیمارستان منتقل شد. در بازی قبلی فنلاند هم کریستین اریکسن، هافبک دانمارک دچار ایست قلبی شده بود.

ترکیب روسیه: متوی سافانوف، دالر کوزیائف، گئورگی ژیکیا، ایگور دیویف، ماریو فرناندز، دیمیتری بارینوف، رومن زوبنین، ماگومد اوزدوئف، آلکسی میرانچوک، آرتم زیوبا و آلکساندر گولووین

ترکیب فنلاند: لوکاس هرادسکی، پائولوس آرایوری، یونا تویویو، دنیل اوشانسی، یورونن، گلن کامارا، روبین لود، راسموس شولر، یوکا رایتالا، تیمو پوکی و جوئل پوهیانپالو.

ولز و پیروزی برای حذف ترکیه

دیدارهای روز نخست از دور دوم مرحله گروهی رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ با مصاف تیم‌های ملی ولز و ترکیه در گروه A دنبال شد که این بازی را ولزی‌ها با گل‌های آرون رمزی در دقیقه ۴۳ و کانر رابرتس در دقیقه ۵+۹۰ به سود خود به پایان رساندند.در نیمه نخست این بازی که در استادیوم المپیک شهر باکو آذربایجان برگزار شد، ولزی که از بازی اولش مقابل سوئیس یک تساوی گرفته بود، عملکرد و موقعیت‌های به مراتب بهتری داشت که دو تا از بهترین آنها را آرون رمزی، بال تیم فوتبال یوونتوس در شرایطی ایده‌آل از دست داد.از اواسط نیمه، ترکیه بازی روند متعادل‌تری به خود گرفت و ترک‌ها با خروج از یک سوم دفاعی خود، میل بیشتری به حمله نشان دادند و یک بار هم دروازه بریتانیایی‌ها را تهدید کردند.در نهایت اما این تیم ملی ولز بود که قفل دروازه‌‌ها را در دو دقیقه به پایان نیمه اول شکست. این گل روی همکاری همان دو بازیکنی که موقعیت‌های قبلی ولزی‌ها را هدر داده بودند به ثمر رسید. گرت بیل با یک پاس هوشمندانه عمقی توپ را از روی سر مدافعان ترکیه داخل محوطه جریمه حریف فرستاد و آرون رمزی پس از مهار زیبای آن با سینه، سنگربان حریف را مغلوب کرد.در نیمه دوم، تیم ملی ولز باز هم نسبت به حریفش عملکرد بهتری ارائه کرد و مزد آن را هم در دقیقه ۶۰ گرفت وقتی که پیشروی کاپیتان گرت بیل با خطای زکی چلیک روی خط محوطه جریمه متوقف شد و به این ترتیب داور نقطه پنالتی را نشان داد. اما ستاره فصل گذشته تاتنهام قدر این فرصت را ندانست و آن را با اختلافی زیاد از بالای دروازه به بیرون زد.به هدر رفتن این موقعیت روحیه ترکیه‌ را برای تلاش جهت بازگشت به بازی بالا برد، اما در نهایت بی‌برنامگی و کم‌دقتی بازیکنان این تیم روی ارسال‌ها و پاس‌ها در حملات‌شان مانع از ایجاد خطری جدی روی دروازه ولزی‌ها شد. بازی با برتری یک بر صفر ولز رو به اتمام بود که این تیم توسط کانر رابرتس در دقیقه ۵+۹۰ به گل دوم خود رسید و به نخستین پیروزی خود در جام شانزدهم رسید.

ترکیب ترکیه: اورجان چاکر، مهمت زکی چلیک، کان آیهان، چالار سویونجو، اوموت مراش، اوکای یوکوشلو، کنان کارامان، هاکان چالهان‌اوغلو، اوزان توفان، جنگیز اوندر و بوراک یلماز.

ترکیب ولز: دنی وارد، بن دیویس، جو رودن، کریس مفام، کونور رابرتز، جو آلن، جو مورل، دنیل جیمز، آرون رمزی، گرت بیل و کیفر مور.

ایتالیا۳ سوئیس ۰

در ادامه شب اول از هفته دوم رقابت های جام ملت های اروپا و از گروه A مسابقات، ایتالیا در ورزشگاه المپیکو رم میزبان سوئیس بود و با نتیجه ۳ بر صفر به پیروزی رسید.گل ها: لوکاتلی ۲۶ و ۵۲ و ایموبیله ۸۹ برای ایتالیا به ثمر رسید.در این بازی شاگردان مانچینی بازی عالی نمایش دادند و با بردی پرگل در قامت مدعی برای کسب جام قهرمانی در این دوره از مسابقات ظاهر شدند.این دومین برد متوالی ایتالیایی ها پس از پیروزی ۳ بر صفر مقابل ترکیه در هفته اول مسابقات بود.سوئیس هم که در دیدار اول خود مقابل ولز به تساوی دست یافته بود با یک امتیاز بالاتر از ترکیه در رده سوم قرار دارد.در این گروه ولز با دو گل از سد ترکیه عبور کرد تا ۴ امتیازی شود و در رده دوم قرار داشته باشد.صعود ایتالیا از این گروه قطعی است.

https://akhbar-rooz.com/?p=116631 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x