پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

صعود هلند؛ اتریش؛ بلژیک؛ دانمارک؛ برنامه بازی ها

                                             تماشاگران اتریش در دیدار با اوکراین

برنامه بازیهای سه شنبه و بیش بینی نتایج:

ﺳﻪشنبه ۱ تیر ۱۴۰۰  ساعت ۲۳:۳۰ / جمهوری چک – انگلیس / لندن

بیش بینی نتیجه:برد جمهوری چک ۹ درصد-مساوی ۲۸ درصد- برد انگلیس ۶۳ درصد

ﺳﻪشنبه ۱ تیر ۱۴۰۰  ساعت ۲۳:۳۰ / کرواسی – اسکاتلند/ گلاسکو

بیش بینی نتیجه: برد کرواسی ۵۶ درصد-مساوی ۲۶ درصد-برد اسکاتلند ۱۸ درصد

ترکیب گروه‌های یورو ۲۰۲۰:

گروه A: ایتالیا، ترکیه، ولز، سوییس

گروه B: بلژیک، روسیه، دانمارک، فنلاند

گروه C: اوکراین، هلند، اتریش، مقدونیه شمالی

گروه D: انگلیس، کرواسی، جمهوری چک، اسکاتلند

گروه E: اسپانیا، سوئد، لهستان، اسلواکی

گروه F: آلمان، پرتغال، فرانسه، مجارستان

نتایج مرحله گروهی

جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۳۰/ ایتالیا  ۳ – ۰ ترکیه/ رم 

شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۳۰/ ولز ۱ – ۱ سوئیس/ باکو 

شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۰/ دانمارک ۰ – ۱ فنلاند/ کپنهاگ

شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۳۰/ بلژیک ۳ – ۰ روسیه/ سن پترزبورگ 

یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۳۰ /  انگلیس ۱ – ۰ کرواسی / لندن

یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۰ /  اتریش ۳ – ۱ مقدونیه شمالی/ بخارست

یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۳۰ / هلند ۳ – ۲ اوکراین / آمستردام

دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۳۰ /  اسکاتلند ۰ – ۲ جمهوری چک/ گلاسکو

دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۰ /  لهستان ۱ – ۲ اسلواکی/ سن پترزبورگ

دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۳۰ /  اسپانیا ۰ – ۰ سوئد/ سویل

ﺳﻪشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۰ /  مجارستان۰ – ۳ پرتغال/ بوداپست

ﺳﻪشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۳۰ /  فرانسه ۱ – ۰ آلمان/ مونیخ

چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۳۰ /  فنلاند ۰ – ۱ روسیه/ سن پترزبورگ

چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۰ /  ترکیه ۰ – ۲ ولز/ باکو

چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۳۰ /  ایتالیا ۳ – ۰ سوئیس/ رم

پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۰ /  اوکراین ۲ – ۱ مقدونیه شمالی/ بخارست

پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۰ /  دانمارک ۱ – ۲ بلژیک/ کپنهاگ

پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۳۰ /  هلند ۲ – ۰ اتریش/ آمستردام

جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۳۰ /  سوئد ۱ – ۰ اسلواکی/ سن پترزبورگ 

جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۰ /  کرواسی ۱- ۱ جمهوری چک/ گلاسکو

جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۳۰ /  انگلیس ۰ – ۰ اسکاتلند/ لندن

شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۳۰ /  مجارستان ۱ – ۱ فرانسه/ بوداپست

شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۰ /  آلمان ۴ – ۲ پرتغال/ مونیخ

شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۳۰ /  اسپانیا ۱ – ۱ لهستان/ سویل

یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۰ /  ایتالیا ۱ – ۰ ولز/ رم

یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۰ /  سوئیس ۳ – ۱ ترکیه/ باکو

دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۰ /  اوکراین۰- ۱اتریش/ بخارست

دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۰ /  مقدونیه شمالی۰- هلند۳/ آمستردام

دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۳۰ /  فنلاند۰- ۲بلژیک/ سن پترزبورگ

دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۳۰ /  روسیه۱- ۴دانمارک/ کپنهاگ

نظر کاپلو درباره مدعیان جام و قهرمان یورو ۲۰۲۰

نازک بین-فابیو کاپلو سرمربی مشهور ایتالیایی به اظهارنظر درباره مدعیان قهرمانی یورو ۲۰۲۰ پرداخت و بلژیک را شانس نخست قهرمانی نامید. به نقل از گاتزتادلواسپورت، فابیو کاپلو برداشت های خود را از قوی ترین تیم های حاضر در مسابقات یورو ۲۰۲۰ به اشتراک گذاشت.کاپلو درباره مدعیان قهرمانی در یورو گفت: انگلیس من را صادقانه ناامید کرد. آنها ۲۰ دقیقه شگفت انگیز را در جام سپری کردند و سپس راه خود را گم کردند. من همیشه گفته ام که اگر انگلیس در سپتامبر، اکتبر یا نوامبر بازی کند، می تواند هر تیمی را شکست دهد. آنها تا آوریل شروع به لغزش می کنند و در ماه ژوئن مشکلات واقعی دارند. پس از دو فصل بدون وقفه به دلیل همه گیری کرونا،  این تیم سرحال به نظر نمی رسد. به علاوه ، آنها سالها قهرمان نشدند و روی این تیم فشار است.کاپلو در ادامه گفت: مشکل بزرگ اسپانیا این است که علی رغم برتری فوق العاده در طول مسابقات گل زدن برای این تیم دشوار است. آلمان را هرگز نمی توان از جمع مدعیان رد کرد. فرانسه مهارت و کیفیت بالایی دارد اما آنها مانند ایتالیا فوتبال تیمی بازی نمی کنند. آنچه واقعاً باید تماشا کنیم بلژیک است. آنها می توانند کیفیت را با قدرت فیزیکی ترکیب کنند و به نظر من بخت اول قهرمانی در یورو هستند. 

ساوت‌گیت: چک از تیم های خوب یورو است و دست کم گرفته شده

به نقل از تایمز، تیم ملی فوتبال انگلیس سه شنبه شب در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی یورو ۲۰۲۰ به دیدار تیم ملی جمهوری چک خواهد رفت.گرت ساوت گیت سرمربی انگلیس پیش از این دیدار گفت:  اگر چند سال پیش با چک در ومبلی ملاقات کردیم، این یک بازی یک طرفه بود. از آن زمان به بعد  تیم پیشرفت زیادی داشته است و در زمره تیم های خوب اروپا است. فکر می کنم الان این تیم خیلی قدرتمند است. توپ را به خوبی نگه می دارد و فشار وارد می کند. به نظرم چک دست کم گرفته می شود.او در ادامه گفت:پس از قرعه کشی یورو همه شروع به صحبت در مورد مسابقه با کروات ها و اسکاتلندی ها کردند. ما می دانستیم و احساس می کردیم که بازی با جمهوری چک سخت ترین بازی خواهد بود. این گفته من نیز با تمام آنچه که تاکنون در مسابقات دیده ایم ، گواه است. ما می دانیم که آنها بازیکنان خطرناکی دارند و جا گذاشتن دفاع آنها کار سختی برای ما خواهد بود. تقابل های یک به یک نیز همین است. اینجاست که باید به موفقیت برسیم.ساوت گیت اضافه کرد: بازی دفاعی ما تاکنون بی نقص بوده است. فکر می کنم ما در ۱۵ بازی پنج گل دریافت کردیم که این خارق العاده است. با این حال، در مسابقات اخیر  از جمله بازی های دوستانه بازی تیمی کمی افت کرده است. من می گویم که ما وقت کافی برای بازی نداشتیم و باید جوابی برای این مشکل پیدا کنیم.  

فرمول درست برای آلمان

آشفتگی منظم-آیا آلمان با سه دفاع بهتر است یا چهار دفاع؟ آیا از نداشتن یک مهاجم عالی ضربه می‌خورند؟ چرا نمی‌توانند روی ضربات ایستگاهی خوب دفاع کنند؟ و چرا به نظر می‌رسد به اندازه کافی در یک سوم دفاعی رقبا ایده‌های هجومی ندارند؟بعد از باخت آلمان به فرانسه در اولین بازی یورو ۲۰۲۰، موجی از نکات و انتقادات تاکتیکی روانه این تیم شد و هواداران وحشت‌زده درباره این بحث می‌کردند که یواخیم لوو برای بازی با پرتغال باید چه تدابیری بیندیشد.پاسخ چه بود؟ هیچ. همان ۱۱ بازیکن در همان چینش ۳-۴-۳ با همان اشتیاق به حمله از کناره‌ها. وقتی هم که بعد از ۹۴دقیقه هیجان‌انگیز در مونیخ، آلمان ۴ بر ۲ برنده اعلام می‌شود، هیچ‌کس نمی‌تواند مدعی شود برنامه تیم برای این بازی به ثمر نرسیده است.چه چیزی تغییر کرد؟ قبل از مسابقه، لوو خواستار تحرک بیشتر، شوق بیشتر و خطرپذیری بیشتر شد و آنچه نصیبش شد، یک آشفتگی سازمان یافته بود.آنچه لوو می‌خواست کیفیت غیرقابل اندازه‌گیری بود اما اگر موقعیت در محوطه جریمه رقبا به اندازه بازی با فرانسه نادر باشد، او دلش نمی‌خواست بازیکنانش دوباره در آن فضاها فعالیت کنند، شکست را بپذیرند و برای رسیدن به گل اول بی‌تاب شوند بلکه هدفمندتر از گذشته به سمت دروازه حریف حمله کنند.تلاش، تلاش و تلاش-بهترین نمونه روی گل دوم آلمان شکل گرفت. تلاش اولیه توماس مولر برای سانتر با مداخله پپه بی‌نتیجه ماند اما مولر دوباره فرستاد. کای هاورتز ابتدا نتوانست اثر بگذارد و به نظر می‌رسید فرصت از دست رفته اما یاشوا کیمیش نگذاشت حمله بمیرد و دوباره توپ را فرستاد تا رافائل گریرو دروازه خودی را باز کند. ظرف چهار دقیقه، آلمان باخت یک بر صفر را به برد ۲ بر یک برگرداند. این مزد بازی پرتحرکش بود و البته تصمیم لوو در اصرار استفاده از پلن A و پیگیری مصرانه آن.

روبین گوسنز-چهره شاخص بازی روبین گوسنز بود که گل چهارم آلمان را زد. نه ناامیدی مردودشدن گل فوق‌العاده‌اش توسط VAR و نه شوک گل کریستیانو رونالدو و پیش افتادن پرتغال به خودباوری او ضربه زد. او برنامه‌های لوو را به دقت اجرا کرد. دفعه بعدی که توپ گیرش آمد -این بار با پاس خوب کیمیش- توپ را به سمت دروازه میهمان ارسال کرد جایی که روبن دیاز هم دروازه خودی را به اشتباه باز کرد.دو گل به خودی پرتغال در فاصله چهار دقیقه هر دو حاصل اصرار بر حمله آلمان از اطراف محوطه جریمه بود و دفاع پرتغال در برابر آشفتگی منظم ژرمن‌ها فرو ریخت.معمولاً در تورنمنت‌های بین‌المللی مربی‌ها وقت زیادی ندارند برای اینکه جزئیات تاکتیکی را با تغییرات گسترده همراه کنند. بعضی از بهترین‌ها مانند دیدیه دشان، مربی تیم ملی فرانسه ساده و محافظه‌کارانه رفتار می‌کنند با وجود آنکه استعداد زیادی در تیم دارند. بعضی‌ها هم مثل گرت ساوت‌گیت موضوع را خیلی برای خودشان و دیگران سخت می‌کنند.در بازی شنبه شب، لوو و آلمان گزینه آشفتگی منظم را انتخاب کرد. به خوبی جواب داد و می‌تواند تا آخر تورنمنت برایشان مفید باشد.

منبع: دویچه وله- مت فورد

 معمای بزرگ تیم ملی پرتغال

رونالدو رکورد پشت رکورد می‌شکند. او در بازی با آلمان صدوهفتمین گل ملی خود را زد اما حتی پیش از یورو هم این زمزمه در کشور او شنیده می‌شد که پرتغال بدون کریس بهتر بازی می‌کند. آیا واقعاً رونالدو باید نیمکت‌نشین شود؟   کریستیانو رونالدو داشت از هوای آزاد لذت می‌برد و با بهترین دوست و مشاورش، ریکاردو رگوفه، حرف می‌زد، که ناگهان حرفش را قطع کرد. او چند سوت زد و با دست راستش به هم‌تیمی‌هایش در پرتغال نشان داد که وقت بازگشت به هتل فرارسیده است. آنها هم بدون چون و چرا، رونالدو را همراهی کردند و برگشتند.این اتفاق در اکتبر ۲۰۱۹ روی داد. در ساحل کاسکاییس در نزدیکی لیسبون، در میان انبوه هواداران، عکاسان و فیلمبرداران. این بخشی از کارهای همیشگی پرتغال در روزهای مسابقه است. آنها پیش از بازی برای پیاده‌روی صبحگاهی به بیرون می‌روند، با افراد محلی خوش‌وبش می‌کنند، عکس می‌گیرند و امضا می‌دهند. این کار به‌ندرت بیشتر از نیم‌ساعت طول می‌کشد و اغلب وقتی تمام می‌شود که رونالدو حس کند زمانش رسیده است.هیچ بازیکنی در فوتبال ملی – حتی لیونل مسی – نفوذ مهاجم یوونتوس را ندارد. او ۱۳ سال پیش در ۲۲سالگی کاپیتان پرتغال شد. در ماه مارس، داور بازی با صربستان نپذیرفت که ضربه او از خط دروازه رد شده و او در اعتراض بازوبندش را به زمین کوبید اما حتی در آن هنگام هم کسی کاپیتانی او را زیر سؤال نبرد. فرناندو سانتوش، مربی پرتغال، در پاسخ به این پرسش که آیا بازوبند را پس می‌گیرد، خندید: «کریستیانو الگویی ملی است. هیچ‌کس نمی‌گوید واکنش او زیبا بود اما دلیلی در بحث بر سر کاپیتانی‌اش نمی‌بینم.»خارج از میدان، کسی روی اقتدار رونالدو صحبتی ندارد. حالا قدرت او بسیار بیشتر از سال ۲۰۰۸ است که کاپیتان تیم شد اما در داخل میدان، اوضاع فرق دارد. این سؤال مطرح است که آیا تیم سانتوش بدون رونالدو بهتر بازی می‌کند؟این بحث مدتی است که شکل گرفته اما اخیراً به خاطر آنچه که ظهور بهترین نسل فوتبال پرتغال می‌خوانند، پررنگ‌تر شده است. زمانی بود که کسی جرأت نداشت این سؤال را بپرسد اما حالا موج برگشته است.

یک گروه می‌گویند که پرتغال در غیاب رونالدو بسیار جذاب‌تر بازی می‌کند. آنها اواخر تابستان گذشته توانستند کرواسی، تیم دوم جام جهانی ۲۰۱۸ را با نتیجه چهار بر یک در هم بکوبند. کاپیتان تیم به دلیل مصدومیت غایب بود و برونو فرناندس، ژوائو فلیکس، دیوگو ژوتا و برناردو سیلوا بهترین بازی شش سال و نیم حضور سانتوش در تیم ملی را رقم زدند. اغراق نیست اگر گفته شود آنها می‌توانستند در ورزشگاه دراگائو پورتو، چهار گل دیگر هم به ثمر برسانند.چنین نمایشی نشان داد که پرتغال بدون رونالدو هیچ مشکلی ندارد و البته مشخص شد که بازیکنان در غیاب کاپیتانشان چطور بازی می‌کنند.

دوارته تورنسی، خبرنگار او ژوگو نوشت: «پرتغال هنگامی که او نباشد، با کیفیت بیشتری بازی می‌کند. صرف حضور او در میدان باعث می‌شود بازیکنان در اولین فرصت تلاش کنند به او پاس بدهند. این واکنشی خودکار است و باعث می‌شود بازیکنان نتوانند تمام قابلیت‌های خود را نشان دهند. وقتی درباره برناردو سیلوا، برونو فرناندس، ژوائو فلیکس و حتی آندره سیلوا صحبت می‌کنید، این بسیار روشن می‌شود: همه آنها اگر از این قیدوبند ناخودآگاه رهایی یابند، بسیار بهتر می‌توانند کار کنند. تنها زمان مشخص می‌کند که آیا آنها می‌توانند موفقیتی که پرتغال با حضور رونالدو کسب کرده را ادامه دهند یا نه؟»

تا پنج سال پیش، تنها جام قهرمانی‌ای که پرتغالی‌ها بالای سر برده بودند، جام اسکای‌دام ۱۹۹۵ بود؛ تورنمنتی بسیار سطح پایین که در زمین چمن مصنوعی تورنتو بین منتخب لیگ کانادا و منتخب لیگ پرتغال برگزار شده بود.اما با حضور رونالدو، اوضاع عوض شد. او کمک کرد پرتغال یورو ۲۰۱۶ و لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ را فتح کند. پرتغال بارها به کسب قهرمانی نزدیک شده بود اما نتوانسته بود جام مهمی به دست بیاورد. آنها در یورو ۲۰۰۴ در خانه، در فینال برابر یونان شکست خوردند. توضیح اینکه چرا جایگاه رونالدو در ترکیب ثابت سانتوش تغییر نمی‌کند سخت نیست، هرچند که اغلب پرسش‌های زیادی درباره میزان تأثیرگذاری رونالدو در جریان بازی مطرح می‌شود. این دو نفر از سال ۲۰۰۳ که در اسپورتینگ با هم بودند، هم را می‌شناسند و از آنجا بود که رابطه پدر و پسری بین‌شان شکل گرفت.

سانتوش شش سال و نیم است که مربی پرتغال است و بسیاری از طرفداران حس می‌کنند که این مربی باید بتواند بهترین ترکیب مهاجمانش را پیدا کند. لوییس کریستووائو، تحلیل‌گر Eleven Sports می‌گوید: «اینکه پرتغال با رونالدو متفاوت بازی می‌کند بیشتر نشان‌دهنده مسائلی درباره سانتوش است. پرتغال یک هویت مشخص و یک برنامه مشخص ندارد و مطابق بازیکنانی که در اختیار سانتوش است به پیش می‌رود. رونالدو بازیکنی بسیار تأثیرگذار در یک‌سوم هجومی است. بدون او، باید برنامه بازی جامع‌تری داشت. این تفاوت بین این دو وضعیت است.»

اما تناقض اینجا است. هرچند پرتغال با رونالدو یک گل‌زن ترسناک دارد اما بدون او زیباتر بازی می‌کند. هر چقدر هم که پرتغال بدون رونالدو جذاب‌تر باشد، سانتوش فردی به‌شدت عمل‌گرا است که به اندازه طرفداران برای سبک بازی ارزش قائل نیست. او بارها گفته است: «فکر نمی‌کنم بازی زیبا و زشت داشته باشیم.»در نهایت، پیروزی است که مهم است و به باور سانتوش، هیچ بازیکنی به جز رونالدو، بهترین گل‌زن تاریخ پرتغال، او را به پیروزی نزدیک‌تر نمی‌کند. رونالدو با گل‌هایی که در یورو ۲۰۲۰ زده، به‌زودی بهترین گل‌زن ملی تاریخ خواهد شد.

سانتوش در سال ۲۰۱۶ در پاسخ به انتقادات درباره زیبا نبودن بازی تیمش گفت: «همسرم اصرار دارد که من خوش‌تیپ‌ترین مرد دنیا هستم اما می‌داند که اینطور نیست و من هم می‌دانم. همه چیز بستگی به چشم بیننده دارد. در فوتبال، فقط خوب و بد داریم. شما یا خوب بازی می‌کنید یا بد.»البته هیچ‌کس در تیم جایگاه رونالدو را زیر سؤال نبرده است. بسیار بعید است که کسی این کار را انجام دهد. در گذشته، پرتغال چندین بازیکن داشت که در رختکن قدرت خود را داشتند، مانند لوییس فیگو، روی کاستا، ژوائو پینتو و فرناندو کوتو اما رونالدو تنها رهبر این گروه است. بازیکنانی که در سطح باشگاهی علنی اعتراض می‌کنند، مانند برونو فرناندس که در عرض چند هفته خود را به ترکیب ثابت منچستر یونایتد تحمیل کرد، در تیم ملی صدای بلندی ندارند. این موضوع به این زودی‌ها تغییر نخواهد کرد.

ماریانا کابـرال، خبرنگار اکسپر سـو می‌گویـد: «نمی‌خواهم بگویم که محال است، چون در فوتبال محال نداریم اما واقعاً سخت است که تصور کنیم رونالدو روی نیمکت پرتغال بنشیند. حالا شرایط بازی به هر شکلی که می‌خواهد باشد. او به خاطر جایگاهش در فوتبال، نفوذش در تیم و اینکه نماد است، نیمکت‌نشین نخواهد شد. او می‌خواهد رکورد بیشترین گل ملی را به نام خود ثبت کند. پس از یورو البته هیچ چیز مشخص نیست. من تردیدی ندارم که اوست که تصمیم خواهد گرفت چه زمانی فوتبالش را در تیم ملی پایان دهد. کریستیانو بازیکنی نیست که روی نیمکت بنشانند.»سانتوش آشکارا با این حرف موافق است. پس در نهایت باید توازن لازم را در تیم پیدا کرد. چطور می‌توان به بهترین شکل از بازیکنی استفاده کرد که فوتبالش را به عنوان یک بال تکنیکی و سرعتی در اسپورتینگ آغاز کرد و سپس تبدیل به یک مهاجم مرکزی مقتدر شد؟

رونالدو در یورو هم بازیکن اصلی پرتغال بوده است. هرچند برخی در این کشور از او انتقاد می‌کنند اما او الهام‌بخش این نسل طرفداران پرتغال خواهد شد، همانطور که الهام‌بخش نسل طرفداران در یورو ۲۰۰۴ بود.رونالدو ۱۹ساله در آن هنگام نتوانست قهرمانی را برای تیمش به ارمغان بیاورد اما نمایش‌های او در آن مسابقات در خانه باعث شد که بسیاری از هموطنانش نام او را روی فرزندانشان بگذارند. به جز او، ۳۲ فوتبالیست دیگر در پرتغال هستند که نامشان «کریستیانو رونالدو» است. ۱۲ نفرشان در هنگام یورو ۲۰۰۴ به دنیا آمده‌اند.اما برای سانتوش، تنها یک کریستیانو رونالدو وجود دارد: پسری از مادیرا که بهترین راهکار او برای پیروزی است.

منبع: فور فورتو

افزایش نگرانی فرانسه بعد از تساوی با مجارستان

مثلث کاغذی-فرانسه می‌دانست آسان نخواهد بود. بردن یورو یا جام جهانی هر چقدر هم تیمی قوی داشته باشید و مدعی قهرمانی تلقی شوید، ساده به دست نمی‌آید. فرانسه حتی قبل از بازی با مجارستان در برابر دیدگان ۵۵ هزار هوادار، این را می‌دانست و حالا بعد از تساوی یک – یک در پوشکاش آره‌نا بهتر شرایط را درک کرده است. در این تورنمنت کسی چیزی به آنها نمی‌دهد، هر چه می‌خواهند باید خودشان به دست آورند. نمی‌توانند خودشان را از پیش برنده هیچ مسابقه‌ای بدانند و هشدار خوبی از مجارها دریافت کردند که اگرچه بازیکنان مستعد زیادی به اندازه فرانسه ندارند و کیلیان امباپه هم در تیم‌شان بازی نمی‌کند اما با باور و تعصب زیادی بازی کردند. از سه مهاجم فرانسه در این بازی انتظار بالایی داشتیم. مقابل آلمان، کریم بنزما، آنتوان گریزمان و امباپه هر کدام بخشی از یک واحد منسجم بودند که منسجم عمل می‌کرد، در دفاع موفق بود و خوب ضدحمله می‌زد. تصور می‌شد بازی مجارستان برایشان ایده‌آل باشد و البته اینکه نبود تقصیر خودشان بود.

مقابل مجارستان با ۶۶درصد مالکیت توپ و مقابل دفاعی نسبتاً کوتاه قد، باید راه‌حل‌های متفاوتی پیدا می‌کردند، باید در فضاهای بسته کارهای جادویی می‌کردند، باید بهتر ترکیب می‌شدند و باید سرحال‌تر می‌بودند اما هیچ‌کدام نبودند. تنها یک بار خودشان بودند وقتی نیم ساعت از بازی گذشته بود؛ پاس عالی گریزمان به امباپه رسید و او با کنترل عالی‌اش توپ را برای بنزما فرستاد اما مهاجم رئال مادرید قدرش را ندانست. غیر از آن، نتوانستند ریتم و ضرباهنگ لازم را بیابند و نگران‌کننده‌تر اینکه گاهی خودشان را هم پیدا نمی‌کردند. گریزمان گفت: «هوا گرم و زمین خشک بود. صدای تماشاگران هم آزاردهنده بود چون خیلی وقت است به سکوت در استادیوم‌ها عادت کرده‌ایم.» تلاش برای بهانه‌تراشی یک چیز است و اینکه این سه نفر به اندازه کافی خوب نبودند، یک چیز دیگر.قطعاً باید کار زیادی انجام شود تا این مثلث هیجان‌انگیز روی کاغذ در زمین فوتبال هم فوق‌العاده شود. آنها هوش و استعداد دارند و مکمل یکدیگر هستند برای اینکه مثلث رویایی مورد انتظار همه شوند. هنوز به آنجا نرسیده‌اند و این برای دیدیه دشان نگران‌کننده است. قبل از بازی چهارشنبه با پرتغال وقت زیادی ندارند بخصوص با توجه به باخت این تیم برابر آلمان و انگیزه‌ای که برای بازی آخر دارد. دشان بعد از بازی عصبانی نبود و از بازیکنان خواست مثبت فکر کنند چون دلیلی برای نگرانی وجود ندارد.

مربی فرانسه حق داشت از حریف تعریف کند. مجارها کاری کردند که برای هواداران، کشورشان و جام ملت‌های اروپا مایه افتخار بود. آنها منظم، باانگیزه، پرانرژی و مشتاق بازی کردند و شایسته تساوی بودند، یکی از بهترین نتایج تاریخ اخیرشان. هیچ کس نماد بهتری برای روحیه فوق‌العاده میزبان در این بازی از دفاع راست‌شان، آتیلا فیولا نبود. او در آخرین لحظات نیمه اول گل زد تا بعد از ۵۲۷ دقیقه دروازه فرانسه باز شود و او در ۳۱ سالگی در زمره اساطیر یورو درآید. تا مدت‌ها مردم مجارستان از این بازیکن خواهند گفت که هرگز خارج از کشورش بازی نکرده، چندان بااستعداد نبوده اما هرگز تسلیم نشده. او قبل از این تنها یک گل ملی در کارنامه داشت که به آندورا زده بود اما برای این گل از برنده چهار جام لیگ قهرمانان، رافائل واران عبور کرد و دروازه هوگو لوریس را باز کرد تا مجارستان یک بر صفر از قهرمان جهان پیش بیفتد.آتیلا و مجارها کار بزرگی مقابل فرانسه کردند و حالا به یکی دیگر مقابل آلمان نیاز دارند تا صعود غیرمحتمل از گروه مرگ ممکن شود. فرانسه هم با بازیکنان بزرگش قرار است فینال دوره قبل را تکرار کند و علاوه بر صعود به انتقام هم می‌اندیشد.

منبع: ESPN ژولین لوران

 مانچینی: ایتالیا به هویت قبلی خود بازگشت

تیم ملی ایتالیا در بازی سوم خود نیز مقابل تیم ملی ولز به برتری رسید و با ۹ امتیاز و با اقتدار به مرحله بعدی صعود کرد. روبرتو مانچینی پس از این برد و درخشش تیم ملی ایتالیا در مرحله حذفی یورو ۲۰۲۰ گفت:‌ ما بهتر از این نمی‌توانستیم عمل کنیم. شاید باید بیشتر گل می‌زدیم و یا خیلی فیزیکی تر بازی می‌کردیم ولی باید بگویم این بازیکنان بسیار عالی کار کردند.وی ادامه داد: این مهم است که ما توانستیم با تغییر ۳ یا ۴ بازیکن هویت ایتالیا را به مانند قبل حفظ کنیم. همه بازیکنان می‌دانند که وظیفه ما چیست و نتیجه و عملکرد نباید تغییر کند.تیم ملی ایتالیا از ۲۶ بازیکن حاضر در یورو از ۲۵ بازیکن استفاده کرد و مانچینی تنها به دروازه‌بان سوم بازی نداد.مانچینی در این خصوص گفت:تمام بازیکنان در تیم ملی ایتالیا اثبات کردند که گزینه اصلی برای قرار گرفتن در ترکیب هستند. بردن در اینجا مهم نیست زیرا ما توانستیم به لحظات سخت فائق آییم. ما جنگیدیم تا به پیروزی دست یابیم و این به نظرم اهمیت دارد.مانچینی در خصوص رسیدن به رکورد پوزو در سال ۱۹۴۰ اظهار داشت: او جام‌های زیادی را با ایتالیا بدست آورد ولی ما هنوز اول راه هستیم. هر تیمی که به مرحله حذفی یورو می‌رسد می‌تواند قهرمان شود.

راب پیچ، سرمربی تیم ملی ولز نیز اظهار داشت: باختیم ولی پیشرفت داشتیم و عملکرد خوبی از خود به ثبت رساندیم. ما توانستیم به هدفمان که صعود بود برسیم و در رده دوم قرار گیریم.سرمربی تیم ملی ولز اظهار داشت: وقتی ۱۰ نفره شدیم رقابت با تیم ملی ایتالیا سخت شد ولی توانستیم عملکرد خوبی داشته باشیم و تنها یک گل دریافت کنیم.گرت بیل پس از این افتخار برای تیم ملی ولز اظهار داشت: ما از ابتدا می‌دانستیم که این رقابت بسیار سخت و دشوار خواهد بود. می‌دانستیم در این رقابت دفاع‌ها و حملات زیادی در بازی وجود خواهد داشت و می‌دانستیم بدن‌ها خسته خواهد شد اما من افتخار می‌کنم به این بچه‌ها که تمام تلاش خودشان را کردند تا ما نتیجه بگیریم.کاپیتان تیم ملی ولز ادامه داد: ما مراحل گروهی را با کسب رتبه دوم تمام کردیم و اکنون باید به ریکاوری فکر کنیم. ما سعی داریم که خستگی این روزها را در کنیم و با قدرت در مرحله حذفی حاضر شویم.ارون رمزی نیز اظهار داشت:‌ این بازی واقعا در دقایق بسیاری لحظات سختی را برای ما رقم زد. مارمزی گفت: برای ما بسیار اهمیت داشت که در این مسابقه متمرکز و نزدیک به هم بازی کنیم و سعی داشته باشیم که موقعیت ایجاد کنیم. ما تعادل خوبی در زمین ایجاد کردیم و توانستیم ثبات خوبی در بازی داشته باشیم.

صدرنشینی هلند

هلند با پیروزی ۳ بر صفر مقابل مقدونیه به مرحله یک هستم نهایی صعود کردند. در آخرین دیدارشان در مرحله گروهی یورو ۲۰۲۰ به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی ۳ بر صفر هلندی‌ها به پایان رسید. دپای در دقیقه ۲۴ و واینالدوم در دقایق ۵۱ و ۵۸ گل‌های هلند را به ثمر رساندند.با این نتیجه هلند ۹ امتیازی شد و به عنوان تیم نخست گروه C به مرحله یک هشتم نهایی صعود کردند. مقدونیه هم در نخستین حضورش در یورو نتوانست امتیازی کسب کند و بدون امتیاز از دور رقابت‌ها حذف شدند.این دیدار آخرین حضور گوران پاندف، کاپیتان کهنه‌کار مقدونیه در میادین ملی بود.هلند در این دیدار عملکرد بسیار خوبی داشت و نخستین گلش را روی حرکت ترکیبی مالن و دپای در دقیقه ۲۴ به ثمر رساند. در ادامه تا پایان نیمه نخست هلند چند موقعیت داشت که به نتیجه نرسید.درخشش هلندی‌ها در نیمه دوم بود که واینالدوم و دپای نسخه مقدونیه را پیچیدند. دقیقه ۵۱ واینالدوم روی نفوذ دیپای از جناح چپ و پاس کات‌بک او به گل دوم رسیدند. در دقیقه ۵۸ هم دپای نفوذ کرد و در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان نتوانست دروازه را باز کند اما واینالدوم توپ بازگشتی را به گل سوم تبدیل کرد.

اوکراین صفر – اتریش یک

گل: بائوم‌گارتنر در دقیقه ۲۱

برخلاف بازی هلند و مقدونیه، مصاف تیم‌های ملی اوکراین و اتریش در ورزشگاه ملی بخارست کشور رومانی، بسیار حساس‌ بود، چرا که هر دو تیم با شرایط کاملاً مساوی به میدان رفتند و تیم برنده مستقیماً به مرحله بعدی راه پیدا می‌کرد. این اتفاق به لطف گلی بائوم گارتنر که از روی ارسال دیوید آلابا مدافع جدید رئال مادرید زد، برای اتریشی‌ها رخ داد و آنها با کسب پیروزی و شش امتیاز تیم دوم گروه شدند. اتریش در مرحله بعدی رقابت‌ها باید به مصاف ایتالیا، تیم اول گروه A‌ برود، دیداری که در ورزشگاه ومبلی لندن برگزار خواهد شد. اوکراین باخت، اما با وجود این شکست هنوز شانس صعود دارد و باید منتظر پایان یافتن مرحله گروهی بماند تا ببیند که آیا خواهد توانست به‌عنوان یکی از چهار تیم سوم برتر به مرحله حذفی راه پیدا کند یا نه.

ترکیب اوکراین: گئورگی بوشچان، سرهی سیدورچوک، آندری یارمولنکو، روسلان مالینوفسکی، رومن یارمچوک، میکولا شاپارنکو، ایلیا زابارنی، ویتالی میکولنکو، الکساندر زینچنکو، الکساندر کاراوائف و میکولا ماتوینکو.

ترکیب اتریش: دنیل باخمن، الکساندر دراگوویچ، مارتین هینترگر، مارکو آرناتوویچ، دیوید آلابا، مارسل شابیتزر، فلورین گریلیتش، کریستوف بامگاتنر، اشتفان لاینر، ژاور شلاگرو و کونراد لایمر.

بلژیک ۲ فنلاند ۰

در این بازی بلژیک پیش از آغاز صعودش را قطعی کرده بود ولی با این حال با بازیکنان اصلی خود به مسابقه آمد. نیمه اول بدون گل دنبال شد ولی در نیمه دوم لوکاکو با پاس دی بروینه به گل رسید ولی این گل توسط ویدیوچک مردود اعلام شد. پس از آن دوباره بلژیک حملات خود را از سر گرفت و توانست با یک گل به خودی و گلزنی لوکاکو به برتری ۲ برصفر دست یابد و با ۹ امتیاز راهی مرحله بعدی شود. در جدول این گروه بلژیک با ۹امتیاز صدرنشین شد و تیم ملی دانمارک توانست با ۳ امتیاز راهی مرحله بعدی شود. تیم ملی فنلاند نیز با کسب ۳ امتیاز در رده سوم قرار گرفت و روسیه با ۳ امتیاز در جایگاه پایانی جای گرفت. 

گل ها: هرادکی (گل به خودی ) دقیقه ۷۴ و لوکاکو ۸۱ برای بلژیک

ترکیب فنلاند: لوکاژ هرادتسکی، پائولوس آراجورجی، دنیل اوشاگنسی، جونا تویویو، گلن کامارا، روبین لود، تیمو پوکی، تیم اسپارو، یری اورنن، جوئل پویانپالو و جوکا رایتالا.

ترکیب بلژیک: تیبو کورتوآ، توماس فرمایلن، ددریک بویاتا، اکسل ویتسل، کوین دی‌بروینه، روملو لوکاکو، ادن ازار، جیسون دنایر، ناصر چادلی، لیاندرو تروسارد و جرمی دوکا.

قضاوت این بازی برعهده فلیکس بریش از آلمان بود.

دانمارک ۴ روسیه ۱

در این بازی دانمارک که با روحیه بهبودی اریکسن حال و روز بهتری پیدا کرده بود، از ابتدا حملات خود را آغاز کرد و توانست در همان نیمه اول با شوت دیدنی دامسگارد به گل دست یابد. این بازی در نیمه دوم نیز با حملات دانمارک ادامه یافت تا پولسن برای بار دوم دروازه روسیه را باز کند.آرتم دزوبا از روی نقطه پنالتی یک گل را برای روسیه جبران کرد و در این لحظه بود که همه فکر کردند شاگردان چرچسوف می خواهند یک بازگشت خوب را ثبت کنند تا اینکه کریستینسن به رویای آنها خاتمه داد و دانمارک را به گل سوم رساند. ۳ دقیقه بعد در یک ضدحمله دیدنی دانمارک با گلزنی مائهل توانست گل چهارم را به ثبت رساند و یک صعود دراماتیک را به نمایش گذارد.تیم ملی دانمارک که در بازی اول مقابل فنلاند با ایست قلبی اریکسن روحیه خود را باخته بود، پس از بهودی کاپیتان خود رفته رفته بهتر شد و در نهایت توانست با یک کامبک زیبا در بازی آخر به مرحله بعدی صعود کند. 

گل ها: دامسگارد ۳۸ – پولسن ۵۹ – کریستینسن ۷۹ – مائهل ۸۲ برای دانمارک و آرتم دزوبا از روی نقطه پنالتی در دقیقه ۷۰ برای روسیه

روسیه در این دیدار با ترکیب ماتویه سافونوف، ماریو فرناندز، ایگور دیدیِف، ماگومد اوزدوئف، رومن زوبنین، تئودور کودریاشوف، گئورگی ژیکیا، الکسی میرانچوک، الکساندر گولووین، آرتم جیوبا و دالر کوزیائف به میدان  رفت.

برای دانمارک هم کاسپر اشمایکل، یانیک وسترگارد، سیمون کیائر، یواخیم مائله، آندرس کریستیانسن، توماس دلینی، مارتین بروایت‌ویت، میکل دامسگارد، دنیل واس، یوسف پولسن، پیر امیل هویبیرگ از ابتدا بازی کردند.

https://akhbar-rooz.com/?p=117135 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x