جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

صعود ایران و شکست تئوری توطئه؛ تساوی آرژانتین؛ باخت والیبال ایران

نازک بین- رقابت‌های کوپا آمه‌ریکا با تساوی آرژانتین و شیلی و پیروزی پاراگوئه در برابر بولیوی پیگیری شد.در ادامه رقابت‌های کوپا آمریکای ۲۰۲۱ دو دیدار از گروه A یا گروه منطقه جنوب برگزار شد که یکی با تساوی آرژانتین و شیلی خاتمه پیدا کرد و دیگری را پاراگوئه برد.آرژانتین و شیلی که دو مرتبه در فینال کوپا آمریکا به مصاف هم رفته بودند، با تساوی یک – یک به کارشان خاتمه دادند. ابتدا مسی در دقیقه ۳۳ آلبی‌سلسته را پیش انداخت، اما دقیقه ۵۷ وارگاس کار را به تساوی کشاند.در دیگر دیدار این گروه هم پاراگوئه با نتیجه ۳ بر یک بولیوی را برد. الخاندرو رومرو در دقیقه ۶۲ و انخل رومرو در دقایق ۶۶ و ۸۰ برای پاراگوئه گل زدند و تک‌گل بولیوی را دقیقه ۱۰ ساودرا از روی نقطه پنالتی زد.پیش از شروع این دیدار، مسئولان برگزاری مسابقات با همکاری آرژانتینی ها مراسم یادبود باشکوهی برای دیه گو آرماندو ماردونا، فوق ستاره فقید فوتبال دنیا برگزار کردند.این مراسم به این دلیل از اهمیت ویژه ای برخوردار بود که بازی با شیلی، اولین بازی آرژانتین در یک تورنمنت رسمی پس از درگذشت مارادونا به حساب می آمد. به همین دلیل، مراسمی ماندگار با جزئیاتی تحسین برانگیز را پیش از شروع بازی آرژانتین و شیلی در ورزشگاه المپیکو نیلتون سانتوس شاهد بودیم.یکی از زیباترین و ماندگارترین ابتکارهایی که در این مراسم به نمایش گذاشته شد، درج علامت نامحدود به جای سال درگذشت دیگو مارادونا بود؛ با این مضمون که دیگو همیشه زنده است و یاد او هیچ گاه از ذهن اهالی فوتبال بیرون نخواهد رفت. دیگه مارادونا متولد ۱۹۶۰ است و در سال ۲۰۲۰ هم چشم از جهان فرو بست ولی همان گونه که گفته شد، در مراسم بامداد امروز در کنار نام او نوشته شده بود: “∞ – ۱۹۶۰”

برد ۸ گله بانوان جوان فوتبالیست ایران مقابل افغانستان

دیدار تیم های ملی فوتبال جوانان ایران و افغانستان با برتری پر گل شاگردان آزمون به پایان رسید. در سومین روز رقابت‌های فوتبال کافا (جام آسیای مرکزی) که با حضور پنج تیم پیگیری می‌شود، دختران جوان ملی‌پوش فوتبال ایران به مصاف تیم ملی جوانان افغانستان خواهند رفت؛ این مسابقات که به میزبانی کشور تاجیکستان برگزار می‌شود، در شرایطی به روز سوم خود رسیده که شاگردان مریم آزمون تنها یک مسابقه انجام داده‌اند و در روز دوم مسابقات با قرعه استراحت مواجه شدند.

رقیه جلال نسب،کاپیتان تیم ملی در دقیقه ۱۵ اولین گل ایران را به ثمر رساند.گل دوم ایران با پاس به موقع  زهره عرفانی به محدثه زلفی در دقیقه ۲۵ وارد دروازه افغانستان شد.سومین گل ایران توسط هستی فروزنده در دقیقه ۲۶ با پاس فوق العاده سارا دیدار به ثمر رسید.زهرا معصومی چهارمین گل ایران را در دقیقه ۴۶ از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.گل پنجم ایران توسط سارا دیدار در دقیقه ۵۶ با پاس گل هستی فروزنده وارد دروازه افغانستان شد.ششمین گل ایران را مریم محمدی با پاس گل کیمیا رحیمی در دقیقه ۷۳ به ثمر رساند.هفتمین گل ایران در دقیقه ۷۰ توسط فاطمه پسندیده وارد دروازه افغانستان شد.هشتمین گل ایران را رقیه جلال نسب،کاپیتان تیم ملی فوتبال جوانان بانوان در دقیقه ۸۰ با پاس گل فاطمه پسندیده به ثمر رساند.فاطمه ستوده به جای سارا دیدار، فاطمه یوسفی بجای مریم محمدی، کیمیا عباس زاده بجای مبینا اعتماد و فاطمه پسندیده بجای زهرا معصومی وارد زمین شدند.زهرا معصومی در دقیقه ۲۲ و مریم محمدی در دقیقه ۶۷  از داور بازی کارت زرد کردند.داور وسط این دیدار “کادیروا مالیکا” از قرقیزستان  و کمک های وی ” تسوی رِمینا” از قرقیزستان، “کونچیکوا الکساندرا” از ازبکستان و “یوسوکوا رزیابانو از ازبکستان بودند.

ایران ۲ – ۳ استرالیا

تیم ملی والیبال ایران در یک بازی عجیب به قعرنشین این رقابت‌ها با نتیجه ۳ بر ۲ نتیجه را واگذار کرد تا استرالیا اولین برد خود را در لیگ ملت‌های والیبال کسب کند.تیم ملی والیبال مردان ایران در دهمین دور از رقابت‌های لیگ ملت‌ها، سه‌شنبه ۲۵ خرداد به مصاف استرالیا رفت.والیبالیستهای ایران در حالی مقابل استرالیا صف آرایی کردند که در ۹ بازی گذشته مقابل هلند، کانادا، ایتالیا، بلغارستان و آمریکا به پیروزی رسیده و به ژاپن، روسیه،صربستان و آلمان بازی را واگذار کردند.   ایران با ترکیب سعید معروف، سید محمد موسوی، میثم صالحی، میلاد عبادی‌پور، علی اصغرمجرد، صابرکاظمی و آرمان صالحی (لیبرو)  مقابل استرالیا صف‌آرایی کردن،و در پایان مغلوب حریف خود شد. نتیجه این مسایقه بشرح زیر است: 

ست اول: ایران ۲۳ ـ  ۲۵ استرالیا

ست دوم: ایران ۲۲-۲۵ استرالیا

ست سوم: ایران ۲۵ – ۲۳ استرالیا

ست چهارم: ایران ۲۵ – ۱۸ استرالیا

ست پنجم: ایران ۱۵ – ۱۲ استرالیا

ایران۱ عراق ۰

خیلی عجیب بود که مربی عراق در این دیدار بشار رسن را که یک هافبک بازیساز و تکنیکی است در خط حمله گذاشته بود. بشار دو موقعیت عالی گل را از دست داد و خیلی هم بد بازی کرد. صعود عراق موجب شه بود تا بازیکنان این تیم در دقایقی از بازی فوتبال را فراموش کنند . تیم ایران در نیمه نخست روی ضد حملات دلبسته بود و در یکی از همین موقعیت ها بود که اشتباه مدافع راست عراق باعث شد تا سایر مدافعین جا بمانند و گل اول بازی توسط آزمون به ثمر برسد. در نیمه دوم هم ایران سه موقعیت گل دیگر داشت که به نتیجه نرسید.سطح و کیفیت این بازی پائین بود. البته با شکست اردن از استرالیا در صورت تساوی با عراق، تیم ایران باز به مرحله بعد صعود میکرد. با توجه به اینکه در قرعه کشی  مرحله نهائی ،تفاوتی بین تیم اول و یا دوم صعود کننده از این مرحله امتیاز خاصی ندارد،لذا هم تیم اول و دوم در این مرحله که به مرحله بعد صعود کرده اند،موقعیت یکسانی دارند.تیم داوری بازی عراق و ایران قضاوت منصفانه و عادلانه داشتند و بوِژه داور ازبکستانی مدیریت عالی داشت و نکات ریز روانشناسی را فوق العاده رعایت و اجرا کرد.

اینجا ضروری است که اشاره شود برخلاف یاوه گوئی های رسانه های فارسی زبان در داخل و خارج و مسئولین فدراسیون فوتبال و به اصطلاح کارشناسان کیلوئی،بحرین و کنفدراسیون فوتبال آسیا در برگزاری تمام بازیهای سربلند بودند و انصاف و عدالت تا جائی رعایت شد که تیم بحرین در خانه ۳ بر صفر مغلوب ایران شد.تئوری توطئه جامعه ما را از حقایق دور کرده است که در ایندوره از بازیها بار دیگر این تئوری توطئه شکست خورد.البته هیچ بعید نیست اسکویچ مربی ایران هم ،حملاتی را علیه منتقدانش آغاز کند!

ایران ۱-۰ عراق

مرحله دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر | گروه C

سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰

ساعت ۲۱:۰۰

مکان: منامه – ورزشگاه المحرق

گل ها: سردار آزمون (دقیقه ۳۵)

کارت زرد: احمد نورالهی (دقیقه ۹) / همام طارق (دقیقه ۱۳) / علیرضا جهانبخش (دقیقه ۴۲) / سعد ناطق (دقیقه ۴۶) / صادق محرمی (دقیقه ۵۳) / سردار آزمون (دقیقه ۷۸) / مهدی طارمی (دقیقه ۸۲)

کارت قرمز:

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، احسان حاج صفی (تعویض دقیقه ۶۹ با میلاد محمدی)، شجاع خلیل زاده، سعید عزت الهی (تعویض دقیقه ۶۹ با میلاد سرلک)، علیرضا جهانبخش (تعویض دقیقه ۷۸ با سامان قدوس)، مهدی طارمی، محمدحسین کنعانی زادگان، احمد نورالهی، علی قلی زاده (تعویض دقیقه ۹۳ با کاوه رضایی) و سردار آزمون (تعویض دقیقه ۷۸ با مهدی قائدی)

سرمربی ایران: اسکوچیچ

ترکیب عراقجلال حسن، میثم جبار، سعد ناطق، احمد ابراهیم، علی عدنان، امجد عطفان، صفاهادی، علی مهاوی، همام طارق، بشار رسن، مهند علی (تعویض دقیقا ۵۹ با ایمن حسین)

سرمربی عراق: کاتانچ

تیم داوری

داور: ایلگیز تانتاشف از ازبکستان

کمک اول: آندری تسپنکوف از ازبکستان

کمک دوم: دونگ هونگ کانگ از کره جنوبی

داور چهارم: جان کینگ از کره جنوبی

ناظر داوری: چیا انگ جان از سنگاپور

نماینده مسابقه: علیم اریموف از ازبکستان

دقایق مهم بازی:

دقیقه ۹

ارسال قلی‌زاده روی دروازه عراق را مدافعان این تیم از روی سر خلیل‌زاده دور کردند.

دقیقه ۱۵

ضربه محکم صفا هادی بعد از برخورد به خلیل‌زاده راهی کرنر شد.

دقیقه ۱۸

ضربه دیدنی آزمون دروازه عراق را باز کرد اما داور این توپ را آفساید اعلام کرد.

دقیقه ۲۹

ارسال محرمی برای آزمون فرصت خوبی نصیب این بازیکن کرد اما پاس در عرض وی به طارمی از روی کفش این بازیکن توسط مدافعان عراق دور شد تا موقعیت از دست برود.

دقیقه ۳۵ 

پاس دیدنی قلی‌زاده به حاج صفی و پاس در عرض و بدون نقص کاپیتان تیم ملی به آزمون با بغل‌پای حرفه‌ای این بازیکن دروازه عراق را باز کرد.

دقیقه ۴۷

فرصت بسیار خوب برای عراق و ضربه دیدنی بشار رسن را بیرانوند به زیبایی مهار کرد.

دقیقه ۵۹

ارسال کرنر روی دروازه ایران توسط صفا هادی با ضربه سر به بیرون زده شد.

دقیقه ۶۱

ارسال خطرناک روی دروازه توسط علی عدنان را بیرانوند مهار کرد.

دقیقه ۶۳

ضربه آزاد بشار رسن از بالای دروازه بیرانوند راهی اوت شد.

دقیقه ۶۵

پاس رو به جلوی حاج صفی از مقابل پای جهانبخش عبور کرد.

دقیقه ۷۰

پاس در عرض بازیکنان عراق با ضربه بسیار بد رسن راهی اوت شد.

دقیقه ۷۳

فرصت بسیار خوب برای بازیکنان تیم ملی با پاس دیدنی طارمی به ازمون شکل گرفت اما ضربه این بازیکن را دروازه‌بان عراق به زیبایی دفع کرد.

دقیقه ۸۰

فرصت خوب برای کشورمان توسط قلی‌زاده ایجاد شد اما ضربه وی را جلال حسن مهار کرد.

دقیقه ۸۵

ضربه پای چپ  قدوس را جلال حسن با پا برگشت داد.

https://akhbar-rooz.com/?p=116493 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x