جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

صعود و سقوط در بوندسلیگا؛ مسی تمام نشدنی

نازک بین: براساس اعلام وزیر امور خارجه قطر، این کشور به منظور واکسیناسیون تمامی شرکت کنندگان در جام جهانی ۲۰۲۲، مذاکرات خود را با تولیدکنندگان واکسن کرونا آغاز کرده است. «شیخ محمد بن عبدالرحمن الثانی» وزیر خارجه قطر امروز (شنبه) گفت که کشورش آماده میزبانی از جام جهانی سال آتی بوده و به منظور حصول اطمینان از واکسینه شدن تمام حاضران در جام جهانی ۲۰۲۲، مذاکرات خود را با تولیدکنندگان واکسن آغاز کرده است.خبرگزاری رسمی قطر به نقل از وزیر خارجه این کشور نوشت: در حال حاضر در راستای تامین واکسن برای تمام شرکت کنندگان در جام جهانی، برنامه‌هایی در حال انجام است. امیدواریم بتوانیم از یک جام جهانی عاری از کرونا میزبانی کنیم.جیانی اینفانتینو» رییس فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) نیز در ماه فوریه اعلام کرد که دیدارهای جام جهانی ۲۰۲۲ با ظرفیت کامل ورزشگاه‌ها در قطر برگزار خواهد شد.الثانی که سمت معاون نخست وزیر قطر را نیز برعهده دارد، در ادامه تاکید کرد که به اعتقاد وی جام جهانی ۲۰۲۲ نخستین رویداد جهانی خالی از گازهای گلخانه‌ای مضر یا به اصطلاح «کربن خنثی» خواهد بود.

امان از دست ویروس ریزه!

به نقل از Kyodo news،ویروس ریزه و میزه و میکروسکوبی کرونا چنان کرده که  توماس باخ رییس کمیته بین المللی المپیک در ماه می ،راهی ژاپن کند تا در دیدار با نخست وزیر کشور میزبان بازیهای المپیک خاطر جمع شود،این بازیها در توکیو برگزار می شود.پیش بینی می شود باخ در مراسم حمل مشعل المپیک شرکت می کند. با توجه به اینکه مراسم حمل مشعل المپیک ۱۷ می (۲۷ اردیبهشت) در شهر هیروشیما برگزار می شود، باخ نیز در هیروشیما حاضر خواهد شد.هیروشیما در جنگ جهانی دوم بر اثر بمباران اتمی ویران شد و ژاپن  قرار است آباد شدن این شهر را به مردم جهان نشان دهد.طبق آنچه منابع آگاه اعلام کرده اند، باخ سپس دیداری با یوشیهیده سوگا نخست وزیر ژاپن و کمیته برگزاری بازی ها خواهد داشت  و انتظار می رود در این  دیدار ژاپن بار دیگر متعهد به برگزاری المپیک توکیو حتی در شرایط شیوع ویروس کرونا شود.

زمان نیمه نهایی لیگ قهرمانان و لیگ اروپا

 چهار تیم پایانی لیگ قهرمانان اروپا در حالی مشخص شدند که باید رئال مادرید را تنها تیم بزرگ باقی‌مانده در مرحله نیمه‌نهایی دانست. منچسترسیتی برای نخستین بار در پنجمین سال مربیگری پپ گواردیولا توانست به نیمه‌نهایی برسد و باید هشتم اردیبهشت در بازی رفت در پارک دپرنس به میهمانی پاری‌سن‌ژرمن برود. بازی برگشت ۱۴ اردیبهشت در ورزشگاه اتحاد به انجام می‌رسد. بازی خاصی است از آن جهت که تقابل نادری میان دو تیمی محسوب می‌شود که با ثروت دولتی سردمدار تحول در فوتبال اروپا شده‌اند. سیتی با مالکیت دولت ابوظبی و پاری‌سن‌ژرمن با پول قطری‌ها نظم سنتی فوتبال را تغییر داده‌اند. این دو تیم اشتیاق فراوانی برای نخستین قهرمانی اروپا دارند و وقتی موریسیو پوچتینو، مربی فعلی پاری‌سن‌ژرمن، مربی تاتنهام بود تیمش در مرحله یک‌چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ برابر سیتی قرار گرفت که در نهایت با یک بازی فوق‌العاده هیجان‌انگیز راهی نیمه‌نهایی شدند. چلسی هم که هفتم اردیبهشت در بازی رفت نیمه‌نهایی در ورزشگاه آلفردو دی استفانو مقابل رئال مادرید قرار می‌گیرد، از سال ۲۰۰۳ و خرید باشگاه توسط مالک روس، رومن آبراموویچ به یکی از تیم‌های مطرح قاره تبدیل شد. این تیم برای نخستین بار بعد از سال ۲۰۱۴ به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرده و به دنبال دومین قهرمانی تاریخش است. رئال مادرید که با ۱۳ قهرمانی پرافتخارترین تیم قاره محسوب می‌شود، در یک دهه گذشته به همراه بارسلونا و بایرن‌مونیخ بر لیگ قهرمانان سلطه داشته و این سه تیم در ۹ تا از ۱۲ دوره اخیر لیگ قهرمانان به عنوان نخست رسیده‌اند.

تمام انگلیسی لیگ اروپا

رم با تساوی یک بر یک مقابل آژاکس و برتری ۳ بر ۲ در مجموع دو دیدار با تیم هلندی حریف منچستریونایتد در نیمه‌نهایی لیگ اروپا شد. شاگردان اوله گونار سولشر در بازی برگشت مقابل گرانادا پیروزی ۲ بر صفر را تکرار کردند. یونایتد در بازی رفت ۹ اردیبهشت میزبان رم است در حالی که در سال ۲۰۰۷ در یک‌چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان ۷ بر یک تیم ایتالیایی را در هم کوبیده. در دیگر بازی نیمه‌نهایی لیگ اروپا، ویارئال ۹ اردیبهشت میزبان آرسنال است. تیم اونای امری که سه بار با سویا قهرمان این جام شده، با پیروزی ۳ بر یک در دو دیدار برابر دیناموزاگرب راهی نیمه‌نهایی شده و با آرسنال، تیم سابق این مربی اسپانیایی روبه‌رو می‌شود که در مجموع دو بازی ۵ بر یک اسلاویاپراگ را شکست داده. بازی‌های برگشت یک هفته بعد برگزار می‌شود.

 سه چالش بزرگ زیدان تا پایان فصل

فتح لیگ قهرمانان اروپا همیشه چیزی بوده که عملکرد مربیان رئال مادرید بر اساس آن قضاوت شده است. قهرمانی در اروپا بخشی از DNA این باشگاه بوده و ۱۳ قهرمانی‌اش در لیگ قهرمانان هم گواه آن است اما فتح همزمان اروپا و لالیگا در یک فصل چیزی بوده که رئالی‌ها اغلب برای تحقق آن مشکل داشته‌اند و زین‌الدین زیدان تنها یکی از سه مربی تاریخ این باشگاه است که موفق به انجامش شده است. در تاریخ باشگاه فقط سه بار – یک بار در فصل ۵۷-۱۹۵۶، دومین بار در فصل ۵۸-۱۹۵۷ و سومین بار در فصل ۱۷-۲۰۱۶ – دوگانه قهرمانی در لیگ و اروپا محقق شده است. سومین و آخرین مورد با هدایت زیدان رقم خورد و او به انتظار ۵۹ ساله هواداران برای کسب دوگانه پایان داد. حالا با رسیدن فصل ۲۱-۲۰۲۰ به اوج خودش، زیدان می‌تواند نام خود را در فهرست مربیان تاریخ‌ساز باشگاه رئال مادرید پررنگ‌تر کند اگر یک بار دیگر موفق به کسب دوگانه شود. تیم او به نیمه نهایی لیگ قهرمانان رسیده و در لالیگا هم تیم دوم جدول است. در طول تاریخ هیچ مربی موفق به کسب ۴ قهرمانی در لیگ قهرمانان نشده و این افتخاری است که زیدان با قهرمانی در این فصل لیگ قهرمانان آن را محقق خواهد کرد. باب پیزلی و کارلو آنچلوتی هم مانند زیدان موفق به کسب سه قهرمانی در لیگ قهرمانان شده‌اند. در نیمه نهایی امسال، رئال مادرید به مصاف چلسی می‌رود که سرمربی‌اش توماس توخل فصل گذشته توانست پاری‌سن‌ژرمن را به فینال این رقابت‌ها برساند. سومین چالش زیدان که تا یک ماه پیش شاید غیرممکن به نظر می‌رسید دفاع از قهرمانی تیمش در لالیگا است. تیم او فقط یک امتیاز کمتر از اتلتیکومادرید دارد اما از آنجا که اتلتیکومادرید در ادامه فصل باید به مصاف بارسلونا برود، این شانس برای کهکشانی‌‌ها وجود دارد که به صدر جدول هم برسند. از سال ۲۰۰۸ که برند شوستر موفق به انجام این کار شد، هیچ‌یک از مربیان رئال مادرید نتوانستند از قهرمانی‌‌ این تیم در لالیگا دفاع کنند و این شامل مربیانی مانند ژوزه مورینیو، کارلو آنچلوتی و خود زیدان می‌شود.

لیورپول به زانو درآمده اما تسلیم نشده

همین چند وقت پیش، صحبت از این بود که لیورپول سلطه بر فوتبال دنیا را آغاز کرده است. لیورپول تیمی بود که همه به دنبال شکست دادنش بودند. آنها «قهرمانان همه چیز» بودند اما حالا دست خالی مانده‌اند، بدون جام چهره بازیکنان در پایان مسابقه گویای همه چیز بود. محمد صلاح روی ترش کرده و به آسمان نگاه می‌کرد. ترنت الکساندر-آرنولد روی زمین افتاده بود. تیبو کورتوا داشت آلیسون بکر را تسکین می‌داد و اندی رابرتسون بدون آنکه کسی مقابلش باشد فریاد می‌زد. واینالدوم هم انگار گم شده بود.شب لیورپول نبود. فصل لیورپول هم نیست. در تابستان، افتخاری به عناوین لیورپول اضافه نخواهد شد.پس از دو سال قهرمانی، دو سال شب‌های پر زرق و برق و رکوردشکنی، امسال تیم یورگن کلوپ بدون جام فصل را به پایان می‌رساند. آنها مقابل رئال مادرید در مجموع دو دیدار شکست خوردند و حذف شدند.همین چند وقت پیش، صحبت از این بود که لیورپول میراث بزرگی برای آینده به جا می‌گذارد و سلطه بر فوتبال دنیا را آغاز کرده است. لیورپول تیمی بود که همه به دنبال شکست دادنش بودند. آنها «غول‌های ذهنیت» و «قهرمانان همه چیز» بودند. لبخند کلوپ می‌توانست اسکله آلبرت داک در بندر لیورپول را روشن کند اما اوضاع عوض شده است. لیورپول شاید با قهرمانی فصل گذشته لیگ برتر به تخت سلطنت برگشت اما زیاد در آنجا نماند. زندگی سریع می‌گذرد، حتی وقتی در اوج قله باشید.

۳۰ سال طول کشید تا قهرمانی لیگ به دست بیاید، ولی همه چیز در عرض هفت ماه از بین رفت. این فصل لیورپول در زمستانی سرد از هم گسیخت؛ آنها مصدومان فراوانی داشتند، بدشانسی آوردند و البته فرمشان به شکلی هشداردهنده افت کرد.رکورد شکست‌ناپذیری آنها در خانه از دست رفته و آنها شش بار پیاپی در آنفیلد شکست خوردند. آن عامل ترس از لیورپول دیگر وجود ندارد.لیورپول در فصل گذشته ۹۹ امتیاز کسب کرد و فصل پیش از آن هم ۹۷ امتیاز به دست آورده بود اما در فصل جاری، در صورتی که بهترین اتفاقات برایشان رقم بخورد، به آمار ۷۳ امتیاز خواهند رسید. آنها در فصل ۲۱-۲۰۲۰، به اندازه کل سه فصل قبل از آن شکست خورده‌اند. لستر سیتی بیشتر از آنها گل زده و استون ویلا کمتر از آنها گل خورده است.

حالا مسأله این است که آیا این مشکلات موقتی است؟ آیا این سیستم که در ماه‌های گذشته فروپاشیده، می‌تواند از نو شروع کند؟ آیا ماشین لیورپول را می‌توان دوباره راه انداخت؟ آیا می‌توان این فصل را به عنوان استثنا در نظر گرفت که در آن این شرایط سخت و بدشانسی به لیورپول ضربه زده و گفت که لیورپول مشکلات عمیق‌تر و ساختاری ندارد؟لیورپول در سال‌های اخیر واکنش خوبی به مشکلات داشته است. آنها در سال ۲۰۱۶ در فینال جام اتحادیه و لیگ اروپا شکست خوردند، ولی توانستند با سرعت خوبی به روند خوبشان برگردند. لیورپول دو سال قبل هم در فینال لیگ قهرمانان در کیف مقابل رئال مادرید شکست خورد اما بازگشتی خیره‌کننده داشت.زمانی که آنها در سال ۲۰۱۹ با فاصله‌ای ناچیز قهرمانی در لیگ را از دست دادند، دوباره متحد شدند، لیگ قهرمانان را فتح کردند و شاید قاطعانه‌ترین فصل تاریخ باشگاه در لیگ برتر را ثبت کردند.آیا آنها می‌توانند دوباره این کار را انجام دهند و از ناامیدی بهره بگیرند تا به رویایشان برسند؟ریو فردیناند، کارشناس بی‌تی اسپورت گفت: «لیورپول در حال حاضر در تعقیب تیم‌های دیگر است». شاید این برای لیورپول و کلوپ خوب باشد؛ چون هر دو، زمانی که شانسشان را کم می‌دانند، بهتر کار می‌کنند.تعقیب می‌تواند جذاب و هیجان‌انگیز باشد اما لیورپول در این فصل آن شرایط را نداشته است. آنها پرنوسان بوده‌اند و خستگی و فشار مبارزه با موجی که برابرشان خیز برداشت، از پایشان درآورد.آنها بی‌تردید با بازگشت یک بازیکن کلیدی‌شان بهتر می‌شوند. غیبت ویرجیل فن‌دایک بسیار تأثیرگذار بوده است. مصدومیت‌های جو گومز و یوئل ماتیپ هم اوضاع را ده برابر بدتر کرده است. حضور جوردن هندرسون در خط میانی و در رختکن هم غیر قابل جایگزینی است. از دست دادن بازیکنان یک چیز است و از دست دادن رهبران تیم چیز دیگری. لیورپول هر دو مشکل را داشت.

لیورپول همچنین نمی‌توانست روی حمایت تماشاگرانش حساب باز کند. رقیبان شاید این را مسخره کنند اما بسیاری از موفقیت‌های لیورپول در سال‌های اخیر به دلیل جو یکتای آنفیلد بوده است؛ آن هم‌افزایی شگفت‌انگیز بین تیم و جمعیت. تیم کلوپ به نحوی ساخته شده که در میان سروصدای تماشاگران اوج بگیرد. سکوت برای آنها مناسب نیست. بازگشت Kop هر چه سریع‌تر اتفاق بیفتد بهتر است.اما مسائل دیگر را سخت‌تر می‌توان توضیح داد. آیا روبرتو فیرمینو تنها یک فصل بد را پشت سر می‌گذارد یا اینکه سقوطش آغاز شده است؟ شماره ۹ لیورپول در تمامی رقابت‌ها در این فصل ۴۱ بار به میدان رفته و تنها ۶ گل زده است. او در ۲۰ بازی اخیرش تنها یک گل به ثمر رسانده است و به اندازه کافی به تیم کمک نمی‌کند.سادیو مانه هم دچار مشکل است. او در ۱۷ بازی اخیر سه گل زده و در کل فصل در لیگ تنها هفت گل به ثمر رسانده است. این ستاره سنگالی از نظر ذهنی و فیزیکی در هم شکسته است. او همچنان اراده‌ای قوی دارد اما پاها و ذهنش دیگر یاری نمی‌کنند. مانه نیاز به استراحت دارد.لیورپول قطعاً باید جانشینی برای واینالدوم پیدا کند که در تابستان به صورت آزاد این تیم را ترک خواهد کرد. آنها باید تصمیم بگیرند که آیا نبی کیتا یا الکس اکسلاید-چمبرلین می‌توانند جایی در میان بازیکنان جاه‌طلب لیورپول پیدا کنند یا نه.هر دو نفر استعدادش را دارند و کلوپ طرفدارشان است اما هیچ‌کدام نتوانسته‌اند به اندازه کافی آماده باشند تا تأثیر خود را بگذارند. جیمز میلنر در ۳۵سالگی همچنان در دیدارهای بزرگ به آنها ترجیح داده می‌شود.

پنجره نقل و انتقالات پیش رو بسیار مهم است. مانند سال ۲۰۱۸ که در آن لیورپول ستاره خرید و خریدهایی عالی داشت. آنها آلیسون، فابینیو و فن‌دایک را در عرض شش ماه جذب و ستون فقرات تیمشان را تقویت کردند. این بازیکنان کلاس جهانی یک تیم در کلاس جهانی ساختند.اگر در تابستان پیش رو هم همین اتفاق بیفتد عالی می‌شود. این جالب بود که هر سه خرید لیورپول در تابستان ۲۰۲۰ مقابل مادرید نیمکت‌نشین بودند. البته دیوگو ژوتا عالی بوده و کلاس بالای تیاگو آلکانتارا باعث می‌شود به او فرصت داده شود اما کاستاس تسیمیکاس هیچ کاری نکرده تا نشان دهد رقیبی جدی برای اندی رابرتسون در پست مدافع چپ است.این ملی‌پوش یونانی از زمانی که از المپیاکوس به لیورپول پیوسته، تنها پنج دقیقه در لیگ برتر بازی کرده و با این حال پنج دقیقه بیشتر از بن دیویس به میدان رفته که از پرستون نورث ‌اند در ژانویه خریداری شد.کلوپ به این اشاره کرده که آنها نیاز به زمان دارند تا جا بیفتند و با سبک بازی او آشنا شوند اما آیا روزی می‌رسد که آنها آماده شوند؟

تاکومی مینامینو هم همینطور. او در ژانویه ۲۰۲۰ آمد و ۱۲ ماه بعد به ساوتهمپتون قرض داده شد. دیووک اوریگی هم هست که البته جایگاه خاصی نزد طرفداران لیورپول دارد اما پس از شش سال حضور در لیورپول و تنها ۶۳ بار حضور در ترکیب ثابت، نیاز به چالش جدیدی دارد. ژردان شکیری هم احتمالاً باید به تیم دیگری برود.کلوپ گفته تیمش نیاز به خانه‌تکانی در تابستان ندارد اما مشخص است که او باید دست کم سه خرید باکیفیت داشته باشد. لیورپول یک مدافع میانی با کلاس بالا می‌خواهد، چه ابراهیما کوناته باشد و چه فرد دیگری. آنها یک هافبک جنگنده و فیزیکی می‌خواهند که بتواند در سطحی خوب بیش از ۳۰ بازی در طول فصل انجام دهد و یک مهاجم مرکزی هم نیاز دارند که رقیب فیرمینو باشد؛ شاید هم جانشین او شود.پیدا کردن این بازیکنان کار آسانی نخواهد بود، به‌ویژه اگر لیورپول در جمع چهار تیم برتر لیگ قرار نگیرد و به لیگ قهرمانان نرسد. آنها البته هفت بازی بسیار مهم تا پایان فصل پیش رو دارند. فشار بر لیورپول بالاست و کلوپ این را می‌داند.هنگامی که پس از بازی با رئال از او درباره راهیابی به لیگ قهرمانان سؤال شد، گفت: «ما مجبوریم به این مسابقات راه پیدا کنیم. ما عاشق این رقابت‌ها هستیم و به دلایل مختلف، حضور در آن برای باشگاه بسیار مهم است.»از حالا به بعد، او و تیمش باید متحد شده و تمرکزشان را پیدا کنند. لیورپول در گذشته این کار را انجام داده است اما این فصل حتی سرسخت‌ترین افراد را هم به چالش کشیده است. لیورپول به زانو درآمده اما تسلیم نشده است. نبرد در آنفیلد ادامه خواهد داشت. آنها مجبورند به مبارزه ادامه دهند. این تنها راهی است که کلوپ بلد است.

منبع: سایت گل، نیل جونز

صعود و سقوط

تیم‌های بایرن مونیخ و شالکه با نتایجی که شنبه شب در هفته بیست و نهم بوندسلیگا به دست آوردند به قهرمانی و سقوط نزدیک‌تر شدند. شاگردان «هانسی فیلک» در حالیکه به قهرمانی‌های متوالی دراین رقابت ها عادت کرده‌اند، شنبه شب تیم وولفسبورگ را  در «فولکس واگن» با نتیجه ۳ بر ۲ شکست دادند تا بار دیگر به رویای تکرار قهرمانی نزدیک شوند. جمال موسیالا» در دقایق ۱۵ و ۳۷ و «چوپوموتینگ» در دقیقه ۲۴ گل‌های باوارایی ها را به‌ثمر رساندند و این پیروزی را برای تیم شان به ارمغان آوردند.این درحالی است که «وگهارست» در دقیقه ۳۵ و «ماکسیمیلین فیلیپ» در دقیقه ۵۴ گل‌های میزبان را درون دروازه بایرن مونیخ جای دادند.بایرن مونیخ با پیروزی در این دیدار سه امتیاز دیگر به اندوخته های خود اضافه و با ۶۸ امتیازی شدن در صدر جدول رده بندی بوندسلیگا باقی ماند. این درحالی است که تیم لایپزیگ با ۶۱ امتیاز در جایگاه دوم این جدول جای دارد.وولفسبورگ نیز با قبول پنجمین شکست فصل خود با ۵۴ امتیاز جایگاه سوم را نزد خود حفظ کرد.در دیگر دیدار همزمان و حساس امروز شالکه بخت برگشته که با ۱۳ امتیاز در قعر جدول این رقابت ها قرار دارد مغلوب فرایبورگ شد.بازیکنان فرایبورگ در این دیدار شالکه را با نتیجه پر گل ۴ بر صفر شکست داده  و این تیم را به لبه پرتگاه سقوط بردند.در سایر دیدارهای همزمان دیگر نیز این نتایج به دست آمد:

مونشن گلادباخ ۴ – فرانکفورت صفر

یونیون برلین ۲  – اشتوتگارت یک

آگزبورگ صفر  – آرمینابیلفلد صفر

واکنش منصور برزگر به درگذشت کشتی گیر

فریدون قنبری که از روز اول فروردین ۱۴۰۰ به دلیل بیماری پانکراس در بیمارستان بستری شده بود، روز بیستم ماه جاری با تشخیص پانکراتیت نکروزان، شدیدترین نوع بیماری لوزالمعده به اتاق عمل رفت. با وجود اینکه قنبری در ۲۴ ساعت ابتدایی بعد از عمل، وضعیت خوبی را سپری کرده بود، در ادامه حالش رو به وخامت رفت که در نهایت ظهر ۲۸ فروردین در بیمارستان کرمانشاه دار فانی را وداع گفت.منصور برزگر در سال‌هایی که هدایت تیم ملی کشتی آزاد را برعهده داشت، یکی از مربیان دلسوزی بود که می‌خواست این کشتی‌گیر به حقش در کشتی دنیا برسد و تلاش فراوانی کرد که این اتفاق رخ دهد، اما قنبری با وجود شایستگی‌های فنی فراوان نتوانست سهمش را از مدال‌های جهانی و المپیک بگیرد و دنیای قهرمانی او بدون مدال تمام شد.قنبری همیشه از منصور برزگر به نیکی یاد کرده و او را مثل پدرش دوست داشت. برزگر که در این چند روز، درست مثل روزهایی که قنبری دچار حادثه تیراندازی شده بود، پیگیر وضعیتش بود.سرمربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد پس از درگذشت قنبری به تسنیم گفت: متاسفانه تقدیرش تلخ بود. جز تاسف و تاثر نمی‌توانم چیزی بگویم. از درگذشت این جوان خیلی ناراحتم و به خانواده‌اش تسلیت می‌گویم.برزگر در مورد این ستاره بی‌مدال کشتی ایران در سطح جهانی بزرگسالان ادامه داد: فریدون جوانی بود که متاسفانه درست راهنمایی نشد و می‌توانست خیلی موفق شود، اما به‌خاطر محیط اطرافش به چیزهایی که در کشتی می‌خواست، نرسید. او مدال‌های طلای جوانان جهان ۱۹۹۷ و طلای بزرگسالان آسیا ۲۰۰۴ را در کارنامه خود داشت و علی رغم شایستگی‌های فنی به دلیل برخی مشکلات که بارها باعث محرومیت و دوری اش از تشک شد، نتوانست در دنیای قهرمانی به آنچه استحقاق اش را داشت برسد.

بارسلونا فاتح کاپ حذفی اسپانیا

مسی مهار نشدنی. مسی تمام نشدنی .مسی به تنهائی یک تیم است. دیشب لیونل مسی در فینال جام حذفی اسپانیا درخشش فوق العاده و همیشگی اش را داشت. بارسلونا به دو مدافع میانی و یک هافبک جنگنده نیاز دارد تا تیمی نتواند در برابر آن خودنمائی کند. با این وجود دیشب در بازی فینال تیم جوان بارسلونا به همراه کاپیتان همیشه در صحنه خود نمایش فوق العاده ای داشت. دیدار فینال کوپا دل‌ری، بامداد یکشنبه بین تیم‌های بارسلونا و اتلتیکو بیلبائو برگزار شد و بارسلونا با کولاکی که در نیمه دوم به راه انداخت صاحب برتری چهار بر صفر شد تا جام قهرمانی را از آن خود کند.بارسلونا که پس از وداع با لیگ قهرمانان اروپا و همچنین شکست در ال‌کلاسیکو مقابل رئال‌مادرید، تمام امیدهای خود را به قهرمانی در جام حذفی معطوف کرده بود بازی را تهاجمی آغاز کرد اما بیلبائو حریف آسانی نبود. نماینده باسک که همواره رقیب سرسختی برای بارسلونا بوده است در نیمه اول به خوبی روش تدافعی را در زمین به اجرا گذاشت و در ضد حملات نیز خطرناک نشان می‌داد اما در نیمه دوم همه چیز تغییر کرد.مقاوت بیلبائو در نیمه نخست جواب داد و گلی به دست نیامد تا امیدها به نیمه دوم معطوف شود.در ابتدای نیمه دوم پاس مناسب «لیونل مسی» به «آنتوان گریژمان» رسید و این مهاجم فرانسوی به طرز عجیبی نتوانست دروازه بیلبائو را باز کند.حملات بارسلونا در دقیقه ۵۹ جواب داد و ارسال کوتاه «دی‌یونگ» به گریژمان رسید و این مرتبه مهاجم فرانسوی موفق به گلزنی شد.سه دقیقه پس از آن ارسال خوب «یوردی آلبا» در محوطه جریمه با ضربه سر دی‌یونگ همراه شد تا هافبک هلندی زننده گل دوم کاتالان‌ها لقب بگیرد.در دقیقه ۶۸، همکاری دی‌یونگ و لیونل مسی موجب شد تا ستاره آرژانتینی به زیبایی گل سوم بارسلونا را به ارمغان آورده و سند قهرمانی تیمش را امضا کند.چهار دقیقه بعد، پاس آلبا و ضربه مسی بارسلونا را به چهارمین گل رساند تا بیلبائو هیچ حرفی برای گفتن نداشته باشد.این برای سی و یکمین بار بود که بارسلونا فاتح کوپا دل‌ری شد تا با اقتدار، پرافتخارترین تیم این مسابقات باشد.بیلبائو هم با ۲۳ قهرمانی در رتبه دوم قرار دارد. این تیم با شکست برابر بارسلونا برای پانزدهمین مرتبه در فینال شکست خورد.

رئال مادرید، رقیب سنتی بارسلونا در پیامی این قهرمانی را به بلوگرانا و هوادارانش تبریک گفت:

تبریک به بارسلونا و هوادارانش به خاطر قهرمانی در کوپا دل ری ۲۰۲۱ که کاملا شایسته اش بودند

  لیگ قهرمانان آسیا

فولاد یک – الوحدات صفر-دیدار تیم‌های فولاد و الوحدات اردن با پیروزی فولادی‌ها به پایان رسید. این دیدار در پایان با برتری یک بر صفر فولادی‌ها به پایان رسید. فولادی‌ها با این پیروزی با چهار امتیاز صدرنشین گروه D این رقابت‌ها شدند.

تراکتور صفر – شارجه صفر-تیم فوتبال تراکتور ایران با درخشش دروازه‌بان خود برابر شارجه امارات میزبان به تساوی بدون گل دست یافت. دو تیم فوتبال تراکتور ایران و در امارات و در چارچوب هفته دوم مرحله گروهی به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با  با نتیجه تساوی بدون گل به اتمام رسید تا تراکتور به دومین تساوی پیاپی خود در این رقابت‌ها دست پیدا کند.

صدرنشینی مقتدرانه شاگردان یحیی-پرسپولیس با نتیجه ۳ بر یک الریان را شکست داد و با اقتدار در صدرجدول گروهش قرار گرفت. از هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس و الریان قطر در ورزشگاه فاتوردا هند به میدان رفتند که پرسپولیس با وجود دریافت گل نخست، در ادامه بازی را نتیجه ۳ بر یک به نفع خود تمام کرد. نایف الحضرمی در در دقیقه ۱۹ برای الریان و کمال کامیابی‌نیا در دقیقه ۴۷ و شهریار مغانلو در دقیقه ۴۹ و ۵۷  برای شاگردان گل‌محمدی گلزنی کردند.با این نتیجه، پرسپولیس ۶ امتیازی شد و با اختلاف در صدر جدول قرار گرفت. گوا با ۲ امتیاز دوم است و الوحده و الریان نیز با یک امتیاز در رتبه‌های سوم و چهارم قرار گرفته‌اند.

شنبه شب در دیدار همزمان گروه D لیگ قهرمانان آسیا تیم النصر عربستان ۳ بر یک السد قطر را شکست داد. حمدالله عبدالرزاق (۳۷ – پنالتی)، عبدالمجید الصلیهم (۷۹)  و خالد الغانم (۴+۹۰) گل‌های النصر را زدند. تک گل السد هم توسط سانتی کاسورلا در دقیقه ۵۹ به دست آمد.النصر با کسب این پیروزی ۴ امتیازی شد و در رده دوم جدول قرار گرفت.

https://akhbar-rooz.com/?p=110451 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x