جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

ضرب و شتم محمدحسین سپهری و کمال جعفری یزدی در زندان وکیل آباد مشهد

محمدحسین سپهری و کمال جعفری یزدی، زندانیان سیاسی در زندان وکیل آباد مشهد در روزهای پایانی خردادماه امسال توسط مسئول بند ۶/۱ این زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، اجواد لعل محمدی، فعال صنفی معلمان در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: “این دو شهروند در تاریخ ۳۰ و ۳۱ خردادماه، توسط علی تیماجی مسئول جدید بند ۶/۱ زندان وکیل آباد مشهد مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند. در زمان ضرب و شتم آقای سپهری، بنجامین بریر، توریست جوان فرانسوی که همبندی این دو است نیز تلاش کرده مانع این اقدام مسئول بند شود”.

به گفته آقای لعل محمدی، علی تیماجی مسئول بند ۶/۱ یک روز پس از ضرب و شتم آقای جعفری یزدی و هنگامی که او و محمدحسین سپهری در هواخوری زندان بودند ابتدا لوازم شخصی این دو زندانی سیاسی را از بند خارج کرده و در پاسخ به اعتراض محمدحسین سپهری ضمن بکار بردن الفاظ رکیک و توهین آمیز، او را نیز مورد ضرب و شتم قرار داده که منجر به شکستن دندان آقای سپهری شده است.

اواسط مردادماه ۹۸ نامه ای با امضای ۱۴ تن از کنشگران مدنی مبنی بر استعفای آیت الله خامنه ای منتشر شده بود. با انتشار این نامه شماری از امضاکنندگان بازداشت و برخی دیگر نیز تحت فشار قرار گرفتند. هم اکنون محمد نوری زاد، هاشم خواستار، محمد حسین سپهری، عبدالرسول مرتضوی و چند تن دیگر از امضاکنندگان این بیانیه دوران محکومیت خود را در زندان سپری می‌کنند.

محمد حسین سپهری پیشتر توسط شعبه ۴ دادگاه انقلاب مشهد به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد. این محکومیت فروردین‌ماه سال گذشته توسط دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی عینا تایید شد.

آقای جعفری یزدی نیز، اوایل مردادماه ۹۷ توسط نیروهای اداره اطلاعات مشهد بازداشت و پس از ۱۰ روز نگهداری در بازداشتگاه اداره اطلاعات مشهد به زندان وکیل آباد منتقل شد. این استاد دانشگاه نهایتا پس از ۳ ماه با تودیع قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی بصورت موقت آزاد شد. وی در اواخر فروردین‌ماه ۹۸ توسط شعبه ۴ دادگاه انقلاب این شهر از بابت اتهام “تشکیل دسته و گروه به قصد براندازی نظام” به ۱۰ سال حبس، از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس، از بابت اتهام “توهین به رهبری” به دو سال حبس و در مجموع به ۱۳ سال حبس تعزیری محکوم شده و حکم صادره در دادگاه تجدید نظر عینا تایید شد. کمال جعفری یزدی در تاریخ ۸ شهریورماه ۹۸ توسط نیروهای امنیتی و در منزل شخصی خود بازداشت و دیماه همان سال به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شد.

https://akhbar-rooz.com/?p=117311 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x