جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

طبیب تقی زاده بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان اوین منتقل شد

طبیب تقی زاده، روزنامه‌نگار روز چهارشنبه ۲۶ آذرماه در پی احضار به واحد اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان اوین منتقل شد. بازداشت آقای تقی زاده در حالی است که وی در سال ۹۷ توسط دادگاه انقلاب تهران به ۲ سال حبس تعلیقی و ۵ سال محرومیت های اجتماعی محکوم شده بود. اما تابستان امسال این حکم با اعتراض دادستان تهران مواجه شده و پس از تشکیل دادگاه تجدیدنظر بدون اطلاع آقای تقی زاده محکومیت او به ۱ سال حبس تعزیری تغییر داده شد.

یک منبع مطلع از وضعیت وی در این خصوص به هرانا گفت: “آقای تقی زاده اواخر تیرماه امسال از طریق سامانه الکترونیکی ابلاغ به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران فراخوانده شد. اما به دلیل آنکه چند سال از صدور حکم بدوی گذشته بود قاعدتا سامانه را چک نمی‌کرد و از این موضوع مطلع نشد. اخیرا از شعبه ۱ اجرای احکام با خانواده او تماس گرفتند که چرا او برای تحمل مدت محکومیت خود را معرفی نمی‌کند و تازه در این مرحله بود که سامانه را بررسی کرد و متوجه شد که شهریورماه امسال برای تحمل مدت محکومیت فراخوانده شده و باید ۱ سال را در زندان بگذراند. روز چهارشنبه برای پیگیری همین مساله به دادسرای اوین مراجعه کرده و در همانجا بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.”

آقای تقی زاده در سال ۹۴ توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. وی پس از ۳۶ روز و پس از سکته قلبی در بازداشتگاه با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

او اردیبهشت‌ماه ۹۷ توسط شعبه ۲۳ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی شهمیرزادی از بابت اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق همکاری با رسانه های معاند نظام به ۲ سال حبس که به مدت ۵ سال به حال تعلیق در آمده بود محکوم شد. این محکومیت مردادماه همان سال با افزایش مواجه شد. وی به مدت ۵ سال از فعالیت رسانه‌ای حرفه‌ای، به مدت ۳ سال از عضویت در احزاب و جریان‌های سیاسی، برای ۳ سال از فعالیت در فضای مجازی و مدت ۳ سال از خروج از کشور محروم شد.

دادگاه در خصوص مصادیق اتهام این روزنامه نگار به بازتاب اخبار وبسایت “بازتاب امروز” در رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور استناد کرده است.

سید طبیب تقی‌زاده، روزنامه نگار و از اعضای هیئت تحریریه سایت “بازتاب امروز” است. این وبسایت در اسفندماه ۱۳۹۰ فیتلر و نهایتا تعطیل شد.

https://akhbar-rooz.com/?p=97782 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x