پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

طوفان و بارش سنگین برف در اسپانیا سه قربانی بر جای گذاشت

نمای از شهر مادرید، ۹ ژانویه ۲۰۲۱

طوفان «فیلومنا» و بارش سنگین برف در اسپانیا که روز جمعه هشتم ژانویه آغاز شد، تا امروز یکشنبه دهم ژانویه، سه قربانی بر جای گذاشته است. مادرید پایتخت اسپانیا که بیشتر از دیگر مناطق این کشور تحت تاثیر این طوفان قرار گرفته است، انتظار می‌‌رود که در ۲۴ ساعت آینده شاهد موج بی سابقه سرما و بارش شدید برف باشد.

به گزارش خبرنگار رادیوی بین‌المللی فرانسه در مادرید طوفان «فیلومنا» و بارش سنگین برف که از دو روز پیش در این کشور آغاز شده، تا امروز یکشنبه دهم ژانویه، جان سه نفر را گرفته است. به گزارش سازمان هواشناسی اسپانیا، انتظار می‌رود مادرید پایتخت و بخش وسیعی از اسپانیا در ۲۴ ساعت آینده شاهد موج بی سابقه سرما و بارش شدید برف باشد.

فرناندو گراند مارالاسکا٬ وزیر کشور اسپانیا، طوفان «فیلومنا» و بارش برف در این کشور را بی سابقه خواند و تائید کرد که تاکنون سه تن براثر برف، سرما و طوفان جان خود را از دست داده ‌اند.

بر اساس تازه ترین گزارش‌ها، بارش برف بی‌پیشینه در مادرید مترو و خیابان‌های اصلی این شهر را مسدود کرده است.

در همین حال، خوزه لوئیس مارتینز-آلمید، شهردار مادرید عصر روز شنبه اعلام کرد: «در حال حاضر هدف ما اینست که پیش از فرا رسیدن موج سرما و قبل از آن که برف به یخ تبدیل شود، جاده‌های اصلی شهر را پاک کنیم.»

به گزارش رسانه‌های محلی، علاوه بر آتش نشان‌ها، نیروهای ارتش اسپانیا نیز برای پاکسازی باند‌های فرودگاه مادرید از برف به منطقه اعزام شده‌اند. این فرودگاه به دلیل بارش استثنایی برف از شامگاه جمعه ۸ ژانویه بسته شده است. تا کنون دست کم ۵۰ پرواز به مقصد مادرید، مالاگا، تنریف و سئوتا به دلیل وزش این طوفان و بارش سنگین برف لغو شده است.

از سوی دیگر، بنا بر اظهارات مقامات دولت اسپانیا، ترافیک اغلب نقاط این کشور تا روز یکشنبه به حالت تعلق درآمده و قرار است ارتش این کشور به خودروهائی که در جاده‌ها بدلیل آب و هوای نامساعد و بارش بی سابقه برف گیر افتاده‌اند، امدادرسانی کند.

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا، با انتشار یک پیام توییتری از مردم این کشور خواست از رفت و آمد غیر ضروری خودداری کنند و دستورالعمل‌های خدمات اورژانس را جدی بگیرند.

بنا بر پیشبینی سازمان هواشناسی اسپانیا، موج بی سابقه سرما و بارش سنگین برف ممکن است تا پنجشنبه هفته آینده ادامه یابد و دمای اغلب مناطق این کشور به منفی ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش پیدا کند.

https://akhbar-rooz.com/?p=100485 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x