جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت سمانه نوروز مرادی در زندان لاکان رشت

سمانه نوروز مرادی، زندانی سیاسی در زندان لاکان رشت علیرغم تشخیص پزشکان مبنی بر بیماری لوپوس مفصلی و دستور تخلیه سینه از رسیدگی پزشکی محروم است. تاکنون دستکم ۳ پزشک خارج از زندان مشکلات و عدم توان تحمل کیفر خانم نوروز مرادی را تایید کرد‌ه‌اند اما پزشکی قانونی هنوز نظر نهایی خود را صادر نکرده و خانم نوروز مرادی بلاتکلیف است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به گفته یک منبع مطلع پس از پایان مراحل اداری در پزشکی قانونی در تهران به صورت ناگهانی در تاریخ ۳۰ مهرماه امسال از زندان اوین به زندان لاکان رشت منتقل شد. این امر موجب آن شده است که تمامی مراحل در رشت مجددا تکرار شود. به گفته این منبع وضعیت سلامت سمانه نوروز مرادی نگران کننده است.

این منبع مطلع از شرایط خانم نوروز مرادی در این خصوص به هرانا گفت: “پزشکان در رشت نیز تایید کرده اند که سمانه نیازمند بستری و درمان فوری است. تمامی مدارک نیز به تهران فکس شده است، اما پزشکی قانونی کماکان پاسخی نداده و او بلاتکلیف است”.

سمانه نوروز مرادی شهریورماه ۹۷ به اتهام هواداری یکی از گروه‌های مخالف نظام از طریق فعالیت در فضای مجازی توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و پس از دو هفته با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت آزاد شد.

خانم نوروز مرادی سپس توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری به ۸ سال حبس تعزیری محکوم شد. بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی ۵ سال آن قابلیت اجرایی داشت. این حکم نهایتاً به دلیل عدم اعتراض و تسلیم به رای به ۳ سال و ۹ ماه حبس کاهش پیدا کرد.

این زندانی سیاسی ۳۴ ساله در تاریخ ۴ اردیبهشت ۹۸ پس از احضار به دادسرا مجددا بازداشت و جهت تحمل مدت محکومیت خود به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

خانم نوروز مرادی در پرونده‌ای که نوروز امسال در دوره اعزام وی به مرخصی برای او گشوده شد، به “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام” متهم شده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=95129 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x