پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

عدم پاسخگویی مقامات رسمی در ارتباط با بازداشت کارگران هپکو

تلاش‌های خبرنگار ایلنا برای تماس با مقامات استان مرکزی در ارتباط با بازداشت کارگران معترض هپکو بی‌نتیجه ماند. منابع خبری از بازداشت حدود ۲۵ کارگر خبر داده اند.

تجمع کارگران هپکو روز ۲۶ شهریور ماه هم مقابل شرکت ادامه یافت. کارگران خواستار پرداخت مطالبات مزدی خود و همچنین تعیین تکلیف سهامدار هستند؛ این درحالی‌ست که منابع خبری از بازداشت حدود ۲۵ کارگر این مجموعه پس از تجمع روز دوشنبه کارگران خبر می‌دهند.

با این وجود، پیگیری بازداشت کارگران و چندوچون آن از منابع رسمی به نتیجه نرسیده است. دادستان استان مرکزی در پاسخ به خبرنگار ایلنا گفت: در حال حاضر آمادگی صحبت با شما را ندارم.

تماس‌های خبرنگار ایلنا با استاندار مرکزی و معاون سیاسی این استانداری تا این لحظه، علیرغم بارها تماس تلفنی، به نتیجه نرسیده است و هر بار اعلام شده که مقامات استانی جلسه دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز در رابطه با بازداشت کارگران اظهار بی‌اطلاعی کرد.  

پیش از ظهر روز سه‌شنبه نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور اعلایی، مدیرکل حراست وزارت تعاون در اراک برگزار شد. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در این جلسه اظهار داشت: امسال تاکنون دو هزار و ۱۱۵ شکایت کارگری به مراجع حل اختلاف استان وارد شده است و برخی واحدهای استان به دلیل بی‌تدبیری‌های خصوصی‌سازی با مشکلات مواجه هستند.

در عین حال در این جلسه عنوان شد که شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان مرکزی سفر خواهد کرد. به نظر می‌رسد یکی از هدف‌های این سفر، مشکلات کارخانه هپکو باشد.

https://akhbar-rooz.com/?p=4118 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x