جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

عراق – هنگ کنگ در بصره، دعوت بازیکن افغان‌تبار به تیم ملی آلمان، برزیل و آرژانتین در ریاض

با وجود ناآرامی‌ها چند روز اخیر عراق، فیفا مشکلی با برگزاری بازی این تیم در انتخابی جام جهانی در بصره ندارد.

به نقل از اسپورت ۲۴، تیم ملی فوتبال عراق خود را آماده دیدار برابر هنگ‌کنگ در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر می‌کند. با وجود ناآرامی و اعترضات خیابانی که از هفته قبل در عراق ادامه داشته، فیفا اعلام کرد که دیدار تیم ملی عراق برابر هنگ کنگ به میزبانی عراقی‌ها و در شهر بصره برگزار خواهد شد.

فیفا پیش از این اجازه برگزاری بازی در خاک عراق را به خاطر درگیری و جنگ در این کشور نمی‌داد اما بعد از میزبانی عراقی‌ها از بازی‌های غرب آسیا طبق اعلام فیفا آنها مجوز برگزاری دیدارهای خانگی را گرفتند.

با توجه به اوضاع عراق پیش‌بینی می‌شد که بازهم فیفا برگزاری بازی در این کشور را لغو کند اما ظاهرا بصره مشکلی برای میزبانی ندارد.

تیم ملی فوتبال عراق در گروه ایران، بحرین، کامبوج و هنگ کنگ قرار دارد و در دیدار نخست خود برابر بحرین به تساوی دست پیدا کرد.

ندیم امیری زیر نظر یوآخیم لو
دعوت بازیکن افغان‌تبار به تیم ملی آلمان

بازیکن افغان‌تبار بایر لورکوزن به تیم ملی آلمان دعوت شد تا از این حیث رکورددار شود.

به گزارش “ورزش سه” جدید ترین سورپرایز فوتبال اروپا به یک بازیکن افغان اختصاص یافته است. ندیم امیری که از پدر و مادری افغان در آلمان متولد شده توسط یوآخیم لو به تیم ملی آلمان فراخوانده شد تا در دو مسابقه دوستانه برابر آرژانتین و استونی مورد آزمایش قرار گیرد. نکته جالب توجه این است که ندیم برادر دیگری به نام نوید دارد که او هم در لیگ‌هایی دسته پایین آلمان فعالیت می‌کند. اما ندیم راه ستاره شدن را با عضویت در آکادمی هوفنهایم پیش گرفت و حالا پیراهن یکی از تیم‌های پر افتخار جهان را بر تن می‌کند. 

 ناگلزمن، سرمربی حال حاضر لایپزیش آلمان در سال ۲۰۱۳-۲۰۱۴ ندیم امیری را در پست هافبک هجومی به بازی گرفت و در همان سال توانست با تیم زیر ۱۹ ساله‌های هوفنهایم قهرمان اروپا شود. همین امر باعث حضور ندیم در تیم بزرگسالان هوفنهایم شد. این هافبک از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ توانست ۱۲۷ بار پیراهن هوفنهایم را در بوندس لیگا و مسابقات اروپایی بر تن کند و در این مدت توانست ۱۵ گل نیز به نام خود ثبت کند. 

ندیم امیری
ندیم امیری

اولین گل امیری برای هوفنهایم برابر بورسیا دورتموند در جریان تساوی ۳-۳ به ثمر رسید. اولین گل اروپایی او نیز در جام یوفا به دست آمد. هنگامی که هوفنهایم در برابر استانبول باشاکشهیر قرار گرفت و امیری یکی از سه گل نماینده آلمان را به ثمر رساند. این بازیکن افغانی – آلمانی از جولای ۲۰۱۹ به بایرن لورکوزن پیوست تا کماکان در بوندس لیگا فعالیت کند. ندیم امیری که در پست هافبک هجومی بازی می‌کند ،تا به اینجا در سه بازی برای لورکوزن به میدان رفته و موفق به ثبت گل نشده است. 

 نکته جالب توجه این است که ندیم امیری برای تمام رده‌های پایه آلمان بازی کرده است. از تیم زیر ۱۸ ساله‌ها تا زیر ۲۱ ساله‌های آلمان که افتخارات خوبی هم به ارمغان آورده است. این بازیکن ۲۲ ساله چند ماه قبل در جریان جام ملت‌های اروپا زیر ۲۱ ساله موفق شد همراه با ژرمن‌ها تا فینال برود اما در این مرحله با نتیجه ۲-۱ مقابل اسپانیا شکست خوردند و نایب قهرمان شدند. تک گل مانشافت در این دیدار را ندیم امیری در دقایق پایانی بازی به ثمر رساند. 

به نظر می‌رسد که یوآخیم لو پروژه جوان کردن آلمان را بیش از پیش با جدیت دنبال می‌کند و حالا با دعوت از بازیکنانی مثل گنابری، امیری، سوله، کیمیچ و ورنر به دنبال بازگشت به جمع قدرتمندان قاره سبز خواهد بود.

با صدور حکم دادگاه CAS؛ قهرمانی پرسپولیس در سوپرجام سال ۹۷ تایید شد

دادگاه عالی ورزش قهرمانی تیم فوتبال پرسپولیس در سوپرجام سال ۹۷ را به رسمیت شناخت.

به نقل از سایت رسمی باشگاه پرسپولیس و بنا بر اعلام امیر علی حسینی مدیر بخش روابط بین‌الملل و با تایید بخش حقوقی باشگاه، C.A.S امروز ۷ اکتبر برابر با ۱۵ مهرماه ۱۳۹۸ بالاخره به انتظارها پایان داد و رای خود در ارتباط با پرونده دربی سوپرجام ایران در سال ۹۷ را اعلام کرد. بر اساس این رای، دادگاه عالی ورزش حکم صادره برای این بازی از سوی کمیته انضباطی و کمیته استیناف فدراسیون فوتبال مبنی بر نتیجه ۳ بر صفر به سود پرسپولیس را مورد تایید قرار داد.

در بخشی از این رای ۳۰ صفحه ای که امروز دوشنبه برای باشگاه پرسپولیس ایمیل شد، چنین آمده است؛ «رای صادره توسط کمیته استیناف فدراسیون فوتبال ایران به تاریخ ۶ شهریور ۱۳۹۷ که رای صادره کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در تاریخ یکم مرداد ۱۳۹۷ حمایت می کند، مورد تایید است.»

این رای بخش های دیگری هم دارد اما در مجموع نتیجه بازی همان ۳ بر صفر به نفع پرسپولیس خواهد بود. به این ترتیب  قهرمانی پرسپولیس در سوپرجام رسمی شد.

سوپر کلاسیکو بین برزیل و آرژانتین در ریاض

سوپر کلاسیکو بین برزیل و آرژانتین در ریاض
سوپر کلاسیکو بین برزیل و آرژانتین در ریاض

تیم ملی فوتبال برزیل در دیداری دوستانه در ریاض به مصاف آرژانتین خواهد رفت.

 به نقل از اسپورت، هواداران فوتبال در عربستان خود را آماده استقبال از ستاره های بزرگ دنیای فوتبال می‌کنند. قرار است که تیم ملی فوتبال برزیل و آرژانتین با ستاره‌های بزرگ خود در دیداری دوستانه در ریاض به مصاف هم بروند.

فدراسیون فوتبال عربستان به دنبال این است که مثل سال گذشته رقابت دوره‌ای را با حضور چهار تیم برگزار کند که در بین آنها برزیل و آرژانتین هم حضور دارند.

سال گذشته این رقابت‌ها با حضور چهار تیم برزیل، عربستان، آرژانتین و عراق برگزار شد که در نهایت برزیل توانست عنوان قهرمانی را به دست آورد.

امسال هم این رقابت‌ها که به سوپر کلاسیکو مشهور است بین برزیل و آرژانتین برگزار خواهد شد و قرار است که بازی خداحافظی هم برای یاسر القحطانی ستاره برزگ تیم ملی فوتبال عربستان و باشگاه الهلال برگزار شود.

سال گذشته تیم ملی فوتبال برزیل با همه ستاره‌های بزرگ خود مثل نیمار، فرمینیو و کوتینیو در این رقابت شرکت کرد این درحالی بود که مسی با تیم ملی آرژانتین نبود اما ایکاردی و دیبالا تیم را همراهی کردند که در نهایت بزریل توانست با شکست یک بر صفر آرژانتین جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

https://akhbar-rooz.com/?p=6989 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x