سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

عربستان برای مقابله با شیوع کرونا در یمن آتش‌بس اعلام کرد

ائتلاف نظامی تحت رهبری عربستان سعودی در یمن شامگاه چهارشنبه، هشتم آوریل برای «جلوگیری از شیوع ویروس کرونا» آتش‌بس یکجانبه اعلام کرد.

ترکی مالکی، سخنگوی ائتلاف نظامی کشورهای عربی به رهبری ریاض اعلام کرد توقف درگیری‌ها از نیمه شب چهارشنبه به مدت دو هفته اجرا می‌شود.

هفته گذشته رسانه‌های عرب‌زبان از تمایل نیروهای وابسته به دولت عبد ربه منصور هادی برای برقراری آتش‌بس در این کشور جنگ‌زده خبر داده بودند.

سازمان ملل متحد پیشتر خواستار توقف فوری مخاصمات مسلحانه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و بروز یک فاجعه انسانی دیگر در یمن شده بود.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) آتش‌بس اخیر را فرصت دوباره برای حوثی‌ها به منظور بازگشت به مذاکرات صلح سازمان ملل متحد توصیف کرده است.

تا زمان تنظیم این خبر جنبش انصار‌الله به مرکزیت حوثی‌ها، واکنش رسمی به این آتش‌بس نشان نداده است.

از زمان ورود نیروهای ائتلاف به جنگ داخلی یمن و مغلوبه شدن نبردها، نیروهای متخاصم بارها با میانجیگری سازمان ملل متحد آتش‌بس موقت و محدود اعلام کرده اند. با این حال جنگ در این کشور، بدون تعیین تکلیف، وارد ششمین سال خود شده است.

ائتلاف نظامی تحت رهبری ریاض از ماه مارس سال ۲۰۱۵ با هدف بازگرداندن قدرت به دولت عبد ربه منصور هادی، وارد میدان جنگ داخلی در یمن شد. این جنگ‌ ده‌ها هزار کشته و میلیون‌ها آواره و قحطی زده بر جای گذاشته است. نهادهای بین‌المللی بارها نسبت به مرگ و میر میلیون‌ها کودک بر اثر سوء تغذیه و بیماری هشدار داده اند.

https://akhbar-rooz.com/?p=25569 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x