پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

علیه، حضور سلفی-داعشی ها درکردستان؛ در دفاع از آزادی و امنیت مردم!

شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست حضور نیروهای سلفی -داعشی را خطر جدی برای زندگی امروز و فردای مردم در شهرهای کردستان و سایر شهرهای ایران اعلام کرده و گفته است باید با تمام توان سد محکمی در مقابل تحرکات و تعرضات مرتجعین اسلامی ایجاد کرد

شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست شامل اتحاد فدائیان کمونیست، حزب کمونیست ایران، حزب کمونیست کارگری-حکمتیست، سازمان راه کارگر، سازمان فدائیان اقلیت و هسته اقلیت با انتشار اطلاعیه ای ضمن هشدار نسبت به حضور نیروهای سلفی – داعشی که با حمایت حکومت اسلامی در شهرهای کردستان دست به اغتشاش و ناامنی زده اند، از مردم کردستان و سراسر ایران دعوت کرده است در برابر این نیروها به سازماندهی خود بپردازند.

در یک ماه گذشته جریانات سلفی-داعشی در شهرهای کردستان در سایه امن حاکمیت سیاه جمهوری اسلامی دست به ارعاب و قمه چرخانی و اذیت و آزارشهروندان به بهانه ماه رمضان، ومشروب خواری زده اند. در ادامه این تحرکات، روزیکشنبه دوم خرداد جمعی ازاین آدمهای منفور و مرتجع به سبک داعشی های موصل و رقه، سوار بر موتوربا قمه و خنجر و با شعار الله اکبردر یکی از محلات معروف شهر سنندج “حاجی آباد” حضور پیدا کرده و به بهانه بی حجابی یک زن، دست به عربده کشی می زنند. حضور این مرتجعین، با تعرض متقابل، جواب قاطع و درخوری از مردم گرفته و آنان را فراری داده اند. مردم در سنندج همچون مردم مبارز محله دارسیران در شهر مریوان مرتجعین و اوباشان اسلامی را به عقب رانده اند.

مردم در شهرهای کردستان در ۴۲ سال گذشته علاوه بر تحمل مصائب و مشقات ناشی از حاکمیت سیاه جمهوری اسلامی، جنایات مکتب قرآنی وابسته به “مفتی زاده” سلفی ها ، داعشی ها و طالبان ها را در کردستان، سوریه و عراق و افغانستان دیده و تجربه کرده اند. این ها جریانات تروریستی، ضد جامعه، ضد مدنیت و ضد آزادی هستند که به تجربه ثابت شده هر جا که حضور پیدا کرده و قدرت گرفته اند با قمه و شمشیر و اسلحه بر مردم حاکمیت کرده و زندگی را بر آنان سیاه کرده اند. در واقع سلفی ها، کپی جریان ارتجاع اسلامی شیعه اند، که در اشکال کوناگون از جمله اسید پاشی به زنان، تعرض به زنان تحت عنوان بی حجابی و تعرض به همه مظاهر آزادی و سبک زندگی مردم عمل می کنند. دولت جمهوری اسلامی- داعش، نماینده سیاسی و حکومتی این فرهنگ و کنش ارتجاعی-اسلامی اند.

در شرایطی که مردم در سراسر ایران در مقابل تحمیل فقر و فلاکت و زورگویی و استبداد اسلامی دست به اعتراض و مبارزه زده اند و این اعتراض و نارضایتی و نفرت از رژیم اسلامی هر روز بیش از پیش گسترش می یابد، در کردستان جمهوری اسلامی با آزاد گذاشتن دست هم کیشان “آتش به اختیار” سلفی-داعشی، این موقعیت را برای آنان به وجود آورده تا ضدیتشان را با نمودهای آزادی و انسانیت، و مقابله با اعتراض و نارضایتی مردم و تهدید فعالین و نیروهای آزادی خواه و سوسیالیست به نمایش بگذارند.

تردیدی نیست که با اوجگیری اعتراض و نارضایتی و گسترش مبارزه کارگران و زحمتکشان، رژیم جمهوری اسلامی، برای مقابله با مردم نه تنها در کردستان، که در سراسر ایران از نیروها و جریانات مرتجع و ضدانسانی همچون سلفی های داعشی برای سرکوب نارضایتی مردم استفاده خواهد کرد. به همین منظوراست که امروز در شهرهای کردستان جریانات سلفی و مرتجع با قمه و شمشیر بدون مزاحمت و دخالت دستگاه های امنیتی رژیم، زندگی و آسایش مردم را تهدید می کنند.

شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست حضور نیروهای سلفی -داعشی را خطر جدی برای زندگی امروز و فردای مردم در شهرهای کردستان و سایر شهرهای ایران می داند و بر این باور است که باید با تمام توان سد محکمی در مقابل تحرکات و تعرضات مرتجعین اسلامی ایجاد کرد. در کردستان نیروهای کمونیست و انقلابی و مردم مبارزو آزادیخواه سابقه درخشانی در مقابله با ارتجاع اسلامی از هر نوع آن داشته و لازم است که دست در دست هم، ضمن افشای چهره و ماهیت و عملکرد ضد انسانی و ضد آزادی شاخه های مختلف این جریانات مرتجع، صف محکم مبارزاتی در مقابل تهدیدات سلفی -داعشی در دفاع از آزادی و امنیت مردم ایجاد کرد. شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست در کنار مردم کردستان و علیه ارتجاع سلفی خواهد بود و ضروری می داند که برای مقابله با حضور آنان درمحلات و محیط زندگی مردم، جوانان مبارز و انقلابی با کمک مردم دست به خود سازماندهی و ایجاد شبکه های مبارزاتی علیه سلفی های مرتجع بزنند و هر نوع تحرک و تهدیدی را از آنان سلب کنند.

سرنگون باد رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی!

زنده باد آزادی ، زنده باد سوسیالیسم

۷خرداد ۱۴۰۰-۲۸ مه ۲۰۲۱

امضاها:اتحاد فدائیان کمونیست،حزب کمونیست ایران،حزب کمونیست کارگری-حکمتیست، سازمان راه کارگر،سازمان فدائیان اقلیت، هسته اقلیت

https://akhbar-rooz.com/?p=114690 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کیا
کیا
2 سال قبل

تجربه کوبانی!
حاکمیت ولایی از هیچ رذالتی چشم پوشی نخواهد کرد،مردم باید آماده و مجهز بدفاع از خود شوند.

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x