جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

علیه جنگ و برای صلح – فراخوان به تظاهرات در برلین

 علیه جنگ و برای صلح

نه به اقدامات انتقام جویانه دولت های امریکا و  جمهوری اسلامی ایران

بعد از ترور  سردار قاسم سلیمانی  توسط آمریکا و پرتاب موشک به پایگاه های نظامی امریکا در عراق توسط جمهوری اسلامی ایران بار دیگر منطقه خاورمیانه دستخوش نا آرامی  شدید شده و خطر جنگ مستقیم بین دولت ترامپ و جمهوری اسلامی افزایش یافته است.

 وضعیت خطرناک کنونی حاصل اقدامات وسیاست های توسعه طلبانه جمهوری اسلامی و سیاست های ماجراجویانه آمریکا و متحدین آن در منظقه است.

مردم ایران نمی خواهند بیش از این هزینه سیاست های  ماجراجویانه دو دولت را بپردازند. به ویژه در شرایطی که در اعتراضات خیابانی سراسری در آبان امسال دو ماه قبل متقبل صدها قربانی شده اند.

به باور ما تشدید تنش در منطقه  و رویاروئی مستقیم بین جمهوری اسلامی و دولت امریکا، می تواند به جنگی گسترده فاجعه آمیز در سراسر منطقه تبدیل گردد. ما ترور دولت امریکا را بشدت محکوم می کنیم و اقدامات ایذائی جمهوری اسلامی و گروه های شبه نظامی وابسته به آن و هرگونه اقدام انتقام جویانه در شرایط ملتهب کنونی را افتادن در سیکل معیوب کنش و واکنش و در خدمت راه اندازی جنگ و ناقض صلح و امنیت منطقه و منافع ملی کشورمان میدانیم.

به نظر ما آغاز مذاکرات بدون پیش  شرط بین دو دولت ایران و امریکا و عمل به تعهدات متقابل از جمله در چارچوب برجام،  پایان دادن به سیاست های توسعه طلبانه و مداخلات سیاسی و نظامی در کشورهای منطقه تنها راه رفع بحران دیرپای کنونی است.

در این راستا ما از فراخوانی که نهادهای آلمانی مدافع صلح در مخالفت با جنگ اعلام کرده اند پشتیبانی کرده و در آن شرکت خواهیم کرد.

زمان: شنبه ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

مکان: برلین دروازه براندنبورگ

ساعت : ۱۱ صبح

حزب چپ ایران (فدائیان خلق) ـ برلین

اتحاد جمهوری خواهان ایران ـ برلین

https://akhbar-rooz.com/?p=17508 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x