جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

علی شکوری راد دبیرکل حزب اتحاد ملت: چالش ما با براندازان و نودوشیشی ها به بعد است!

روز گذشته علی‌شکوری‌راد دبیرکل حزب اتحاد ملت، از برنامه ی انتخاباتی این حزب تحت عنوان «جامعه قدرتمند- دولت توانمند» رونمایی کرد.

مطابق ارزیابی بسیاری از کارشناسان سیاسی کاندیداهای احتمالی این حزب با تیغ تیز تصفیه ی شورای نگهبان مواجه هستند و بعید است که این حزب بتواند کاندید مورد علاقه ی خود را در این انتخابات شرکت دهد. با این حال و در حالی که عمده ترین مانع شرکت این حزب ارکان اصلی قدرت و جناح اصولگرای آن هستند، شکوری راد می گوید چالش این حزب با براندازان و معترضینی است که از دی ماه ۹۶ اعلام موجودیت کرده اند. او گفت که بین جناح های حکومتی در ایران هشتاد درصد اشتراک و بیست درصد اختلاف نظر وجود دارد و مهم ترین هدف حزب او افزایش مشارکت در انتخابات است.

به گزارش شرق دبیرکل حزب اتحاد ملت گفت: «اگر حکمرانی خوب را مدنظر قرار دهیم، ۸۰ درصد اشتراک نظر وجود دارد و ۲۰ درصد اختلاف نظر. ما فکر می‌کنیم که در سطوح عالی کشور نیاز به این توجه وجود دارد که وفاق ملی در کشور شکل بگیرد. این وفاق ملی برای پیگیری مشترکات است. ما در انتخابات قبلی ریاست‌جمهوری دو جناح اصلی داشتیم که این جناح‌ها برای نامزدهایشان با یکدیگر رقابت می‌کردند. برخی نیز با اصل نظام مشکل داشتند، اما کنشگری نمی‌کردند. از دی‌ماه ۹۶ عملا جامعه به سه بخش تقسیم شد، علاوه بر بخش اصلاح‌طلب و اصولگرا بخش جدیدی تحت عنوان بخش برانداز اعلام موجودیت کرد».

دبیر کل حزب اتحاد ملت ادامه داد: «جبهه اصلاحلات در چالش با براندازان است؛ به‌گونه‌ای که روش اصلاح‌طلبانه را دنبال کند نه روش براندازان را. بنابراین جبهه اصلاحات با کسانی که با اصل مشارکت مخالف هستند، در چالش است».

او همچنین ضمن اشاره به مصوبه شورای نگهبان، بیان کرد: «جناح اصولگرا دارای تشتت بسیاری است، بر همین اساس نهادهای حاکمیتی نقش اجماع‌ساز را برای جناح اصولگرا ایفا می‌کنند».

او درباره حمایت اصلاح‌طلبان از حسن روحانی در دو انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته هم گفت: «ما در انتخابات گذشته از آقای روحانی حمایت کردیم و این حمایت مبتنی بر دستاوردهای ایشان بود، اما در دوره دوم به‌دلیل خروج آمریکا از برجام دولت دچار تحریم اقتصادی شد. طبیعتا بسیاری از برنامه‌های در دست اجرا،‌ اجرائی نشد. دستاورد دوم دولت آقای روحانی، عدم خروج ایشان از برجام بود که فرصت احیای مجدد برجام را داد. امیدواریم بتوانیم با مذاکرات و تصویب FATF با افزایش مشارکت مردم در انتخابات مواجه شویم».

https://akhbar-rooz.com/?p=112775 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x