چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

غلامعباس توسلی عضو نهضت آزادی ایران درگذشت

غلامعباس توسلی از اعضای نهضت آزادی، استاد دانشگاه، مولف و مترجم حدود بیست جلد کتاب در زمینه جامعه‌شناسی، روز جمعه ۲۵ مهر بعد از یک دوره بیماری و کهولت سن، در سن ۸۵ سالگی درگذشت.

علت درگذشت وی ایست قلبی گزارش شده است.

وی مولف کتاب هایی از جمله ن‍ظری‍ه‌ه‍ای ج‍ام‍ع‍ه‌ش‍ن‍اس‍ی‎، جامعه‌شناسی شهری‎، جامعه‌شناسی و آموزش و پرورش، ج‍ام‍ع‍ه‌ش‍ن‍اس‍ی دی‍ن‍ی و مترجم آثاری چون «ب‍ی‍ن‍ش‌ه‍ا و گ‍رای‍ش‍‌ه‍ای ع‍م‍ده در ج‍ام‍ع‍ه‌ش‍ن‍اس‍ی م‍ع‍اص‍ر» است.

وی قبل از انقلاب از نیروهای ملی ‌مذهبی و عضو نهضت آزادی بود.

آقای توسلی بعد از انقلاب برای مدتی مشاور رادیو و تلویزیون بود به ریاست دانشگاه اصفهان نیز انتخاب شد.

وی همچنین کارنامه حضور در شورای انقلاب فرهنگی را در دوران فعالیت خود دارد.

آقای توسلی از موسسان و اولین رئیس انجمن جامعه شناسی ایران بوده و در سال ۱۳۶۴ به عنوان مدیر گروه جامعه‌شناسی دانشگاه تهران انتخاب شد. یک سال بعد وی به سمت ریاست دانشکده منصوب گردید.

این استاد حوزه جامعه‌شناسی در سال ۱۳۸۶ از دانشگاه تهران اخراج شد.

https://akhbar-rooz.com/?p=50726 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کارو
کارو
3 سال قبل

این جناب جامعه نشناس در کتابی که تحت عنوان «نظریه های جامعه شناسی» نوشته اند و در جمهوری اسلامی با هزینۀ دولتی از طرف انتشارات سمت به چاپ رسیده و به عنوان کتاب درسی در دانشگاه ها تدریس می شد، مارکس را به عنوان یک تحولگرا در کنار داروینیست های اجتماعی طبقه بندی کردند! ایشان در پایان فصل در کتابی با ادعای آکادمیک بودن نوشته اند: «…آنچه در مقابل چنین نظریه ای بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد “اختیاری” است که نوع انسان و جوامع بشری در انتخاب راه های کمال و بهبود زندگی جمعی و عمومی در پیش دارند و این راهی است که اسلام پیش پای ما قرار داده است». (توسلی، نظریه های جامعه شناسی، تهران: سمت، چاپ اول ۱۳۶۹، ص ۱۰۰) این خزئبلات تا سال ۱۳۹۶ دستکم ۱۹ بار تجدید چاپ شده و در دانشگاه های ایران تدریس شده و دانشجویان هم با خواندن آن جامعه شناس شده اند!!! بد نیست به جای بزرگداشت های الکی و بیهوده اندکی از تفکر انتقادی چپ را نیز در سایت ها و رسانه های بی خاصیت چپ ایرانی ترویج کنیم.

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x