سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

غوغای بورسیا و آتلیتکو با شکست لیورپول و سن ژرمن؛ قصه تلخ کشتی گیر ایرانی؛ چهار تیم ایرانی و یک امتیاز

نازک بین: خبرگزاریهای داخلی خبری را روی خروجی خود قرار دادند که در آن آمده بود در جریان دیدار نیمه نهایی وزن ۸۷ کیلوگرم کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در دهلی پایتخت هند، بهروز هدایت در حالی که با نتیجه قاطع ۷ بر صفر از حریف قرقیزستانی پیش بود و کشتی را به خوبی در دست داشت، در فاصله ۶ ثانیه مانده به پایان مبارزه به روی تشک نشست و اعلام کرد بدلیل مصدومیت زانو توان ادامه مبارزه را ندارد تا دست رقیب به نشان فرد پیروز بالا برود، اتفاقی که حتی تعجب داور این مبارزه را نیز بدنبال داشت. در ادامه اضافه شده است: . این در حالی بود که با توجه به اختلاف امتیازی وی نسبت حریف حتی در صورت مصدومیت شدید، می توانست ثانیه های باقی مانده را اداره کرده تا به فینال راه پیدا کند و مدال نقره اش را قطعی کرده باشد.پس از این اتفاق تیم پزشکی مسابقات روی تشک آمد تا اقدامات لازم برای تسکین درد زانوی این کشتی گیر را انجام دهد اما در کمال تعجب با ممانعت بهروز هدایت مواجه شدند و وی با اصرار به داور اعلام کرد توان ادامه مبارزه را ندارد. جالب اینکه محمد بنا سرمربی تیم کشتی فرنگی در کنار تشک حضور نداشت و داود اخباری مربی تیم ملی هدایت را کوچ می کرد و او نیز هیچ گونه واکنش خاصی به این اتفاق نداشت و این اقدام هدایت با اعتراض یا ممانعت او روبرو نشد! در نهایت بعد از اینکه دست آزات سالیندینوف قرقیز در نهایت ناباوری به عنوان کشتی گیر برنده بالا رفت، هدایت به تنهایی و بدون کمک پزشکان و مربی تیم ملی از تشک بیرون رفت.

اتحادیه جهانی کشتی در گزارش خود درباره رقابت های دور مقدماتی ۵ وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در هند، به انصراف کشتی‌گیر ایرانی از مبارزه نیمه نهایی وزن ۸۷ کیلوگرم پرداخت.اتحادیه جهانی کشتی در مطلبی پیرامون نتایج بدست آمده در دور مقدماتی ۵ وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی آسیا، به این اقدام هدایت نیز واکنش نشان داد و عنوان کرد: بهروز هدایت نماینده وزن ۸۷ کیلوگرم ایران در حالیکه ۷ بر صفر از حریف خود پیش بود در ثانیه‌های پایانی مبارزه ظاهرا به علت مصدومیت از ناحیه زانو حاضر به ادامه این مبارزه نشد.

اما نمایندگان ایران در پایان مسابقات روز نخست رقابت‌های کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی آسیا به ۲ مدال طلا، یک نقره و یک برنز دست یافتند. مسابقات پنج وزن نخست سی‌امین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی آسیا در شهر دهلی نو هند برگزار شد که در پایان پویا ناصرپور و امین میرزازاده در اوزان ۵۵ و ۱۳۰ کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند و پژمان پشتام و میثم دلخانی نیز به ترتیب در اوزان ۷۷ و ۶۳ کیلوگرم صاحب مدال نقره و برنز شدند.

برد آتلیتکو و پیروزی بورسیا دورتمند در غوغای سکوها

دیشب اتوبوس لیگ قهرمانان اروپا در دورتموند آلمان و مادرید اسپانیا پارک کرد تا تیمهای مهمان وارد این دو شهر شوند و شب هنگام دوبازی از مرحله یک هشتم را برابر میزبانان خود برگزار کنند.

بورسیا دورتموند میزبان تیم گرانقیمت پاریس سن ژرمن بود .یک بازی فشرده با برخوردهای فیزیکی زیاد و همراه با چندکارت زرد تا دقیقه ۵۵ بدون گل تساوی ادامه داشت و از این دقیقه به بعد بود که ابتدا دورتموند با درخشش – ارلینگ هالند – ستاره نروژی خود اولین گل را وارد دروازه یاران نیمار کرد و هنوز آتش بازی هواداران بورسیا خاموش نشده بود که نیمار گل تساوی را وارد دروازه میزبان کرد و بازی یک بر یک شد. چند دقیقه بعد باز نوبت به -هالند- رسید تا با شوتی سرکش و زیبا دروازه سن ژرمن را باز کند تا بورسیا این بازی را در پایان با نتیجه دو بر یک بسود خود تمام کند.

در مادرید لیورپول قهرمان فصل گذشته اروپا فکر نمی کرد که در مادرید زیاد با مشکلی روبرو شود اما وقتی در دقیقه چهار بازی -سائول-هافبک تیم کارگران مادرید دروازه قهرمان اروپا را باز کرد تازه کلوپ سرمربی تیم لیورپول متوجه شد در چه جهنمی افتاده. سیمونه مربی آتلیتکو چنان با فراخوانهای خود از تماشاگران برای تشویق تیم محبوب شان کمک می خواست که بجای هدایت تیم بیشتردر نقش یک بوقچی خود را نشان می داد.این دیدار با همان یک گل به سود اتلتیکو به پایان رسید. تا قهرمان اروپا دست خالی مادرید را ترک کند.

در ادامه این دیدارها چهارشنبه شب دو دیدار برگزار می‌شود که تاتنهام در خانه برابر لایپزیگ آلمان و آتالانتا با والنسیا دیدار خواهند داشت.

ادعای منچسترسیتی؛
باشگاه‌های بزرگ، یوفا را تحت‌ فشار قرار دادند

باشگاه منچسترسیتی معتقد است باشگاه‌های بزرگ اروپایی، اتحادیه فوتبال اروپا را برای محروم کردن این باشگاه انگلیسی تحت‌فشار قرار دادند.

اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) روز جمعه به طور رسمی اعلام کرد باشگاه منچسترسیتی به دلیل نقض قوانین بازی جوانمردانه مالی یوفا و به اتهام سندسازی و اعلام غیرواقعی رقم درآمدهایش برای توجیه خریدهای نجومی بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ به مدت دو سال از حضور در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا محروم است. این باشگاه انگلیسی که حالا تنها امیدش برای نجات از این شرایط، تغییر این حکم توسط دادگاه حکمیت ورزش (‌CAS) است، معتقد است باشگاه‌های بزرگ اروپایی از جمله رئال مادرید و بایرن مونیخ در محرومیت آنها نقش اصلی دارند.

 نشریه انگلیسی «اتلتیک» گزارش داد، یکی از اعضای باشگاه منچسترسیتی که نامش فاش نشده مدعی شده که باشگاه‌های بزرگ اسپانیایی و آلمانی، در کنار باشگاه‌های انگلیسی، با فشار به یوفا خواهان محرومیت آبی‌پوشان شهر منچستر شده‌اند. ظاهراً پاری‌سن‌ژرمن هم جزو این گروه بوده که یوفا را تحت‌فشار قرار داده‌، این در حالی است که خود این باشگاه فرانسوی هم به اتهام نقض قوانین بازی جوانمردانه مالی زیر ذره‌بین است.

پیروزی نماینده‌های کره و ژاپن در لیگ قهرمانان آسیا

در ادامه دیدارهای هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا دو دیدار برگزار شد که در اولین بازی توکیو ژاپن با یک گل توانست در خانه پرث گلوری استرالیا را شکست دهد.لآندرو در دقیقه ۸۲ برای تیم ژاپنی گلزنی کرد. در دیگر دیدار، سئول کره جنوبی توانست در خانه خود، ملبورن ویکتوری را شکست دهد و سه امتیاز این دیدار را به دست بیاورد.پارک چو یونگ در دقیقه ۸ تک گل بازی را برای میزبان به ثمر رساند

پیروزی التعاون مقابل الدحیل قطر در جدال حریفان پرسپولیس

در ادامه هفته دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، التعاون عربستان در ورزشگاه خانگی خود میزبان الدحیل قطر بود و با نتیجه دو بر صفر به پیروزی رسید.این دیدار رویارویی دو هم‌ گروهی پرسپولیس بود. الدحیل در اولین بازی با دو گل پرسپولیس را شکست داده بود و التعاون هم مقابل شارجه پیروز شده بود.گل‌های این بازی را شهلاوی ۳۴ و سوات ۵۵ به ثمر رساندند.التعاون با این برد ۶ امتیازی شد و در صدر قرار گرفت. الدحیل هم در امتیاز ۳ باقی ماند و در رده دوم ماند.رویارویی پرسپولیس و شارجه هم با تساوی دو بر دو خاتمه یافت تا دو تیم با یک امتیاز در قعرجدول حضور داشته باشند.

یک امتیاز پرسپولیس حاصل کار چهار نماینده ایران

در ادامه هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، از گروه C تیم فوتبال پرسپولیس میهمان شارجه امارات بود که این دیدار  در نهایت با تساوی دو بر دو به پایان رسید.برای پرسپولیس در این دیدار علی علیپور در دقایق ۱۰ و ۲۶ گلزنی کرد و برای شارجه هم محمد خلفان در دقیقه ۲۵ و ریان مندیز در دقیقه ۲+۴۵ به ثمر رساند. در این بازی خط دفاع پرسپولیس روی هر دو گل اشتباهات عجیبی داشت و در نهایت این موضوع باعث شد تا سرخ‌پوشان سه امتیاز بازی را براحتی از دست بدهند.

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی (۴۶ کنعانی‌زادگان)، شجاع خلیل‌زاده، مهدی شیری، محمد انصاری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، وحید امیری (۷۵ بشار رسن)، مهدی ترابی، علی علیپور و اوساگونا(۷۰ استوکس).

ترکیب شارجه: عادل الحوسنی، الحسن صالح، شاهین، کایو، محمد عبدالباسط (۷۳ ماجد سورو) ، سالم سلطان، علی الظنحانی، عبدالله غانم، ریان مندیز، خلفان و شوکوروف.

سپاهان صفر – السد قطر ۳

۲ تیم فوتبال السد قطر و سپاهان اصفهان در دومین دیدار خود در فصل ۲۰۲۰ لیگ قهرمانان آسیا  به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با نتیجه ۳ بر صفر به سود شاگردان ژاوی به پایان رسید تا السد شدرنشین گروه چهارم لیگ قهرمانان آسیا شود.گل‌های السد را در این دیدار اکرم عفیف در دقیقه ۵۱ و حسن الهیدوس در دقایق ۷۲ و ۷۸ به ثمر رساند.در دیگر دیدار این گروه تیم فوتبال النصر موفق شد در زمین العین، با نتیجه ۲ بر یک از سد این تیم عبور کند. در جدول این گروه السد با ۴ امتیاز و تفاضل بهتر در صدر قرار دارد و النصر با همین تعداد امتیاز در جایگاه دوم است. شاگردان قلعه‌نویی نیز با ۳ امتیاز در رده سوم قرار گرفتند.

ترکیب السد: سعد الشیب، طارق سلمان، پدرو میگل، بوعلام خوخی، یاسر عیسی، گابی فرناندز، جونگ وو ینوگ، نام تائه هی، حسن الهیدوس، اکرم عفیف، بغداد بونجاح.

ترکیب سپاهان: پیام نیازمند، مرتضی منصوری(۷۰- رضا میرزایی)، محمد طیبی، شایان مصلح، سعید آقایی، مهدی کیانی، امید نورافکن، سروش رفیعی(۵۷- شجاد شهباززاده)، محمدرضا حسینی، محمد محبی و علی قربانی(۸۳- محسن الغصانی).

دیروز دوشنبه نیز استقلال ۲ بر یک مغلوب الشباب کویت شد و شهر خودرو نیز ۳ بر صفر برابر نماینده ازبکستان مغلوب شد تا حاصل چهار تیم ایرانی حاضر در این مسابقات سه شکست و یک تساوی و یک امتیاز باشد.

جدول رده‌بندی گروه C و D| پرسپولیس قعرنشین ماند/سپاهان در رده سوم

در گروه D این مسابقات هم سپاهان با نتیجه ۳ بر صفر مقابل السد مغلوب شد تا پیروزی شیرین بازی اول این تیم مقابل العین خیلی زود تلخ شود.

السد با این برد در صدر گروه خود ایستاد. النصر عربستان هم با ۴ امتیاز دوم است.

شاگردان قلعه نویی با یک برد و یک شکست در رده سوم قرار دارند.

https://akhbar-rooz.com/?p=20589 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x