جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

فاجعه در هند؛ ۳ هزار مرگ در یک روز، ۲ میلیون ابتلا در یک هفته

شمار جان‌باختگان ویروس کرونا در هند روز چهارشنبه از مرز ۲۰۰ هزار تن گذشت و مطابق آمارهای رسمی، مرگ‌ومیر ناشی از این ویروس برای نخستین بار ظرف ۲۴ ساعت رکورد بالای ۳۰۰۰ نفر را ثبت کرد.

طبق اعلام وزارت بهداشت هند، تنها در فاصلهٔ سه‌شنبه تا چهارشنبه در این کشور ۳۲۹۳ تن در اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند، حال‌آنکه کارشناسان این وزارتخانه معتقدند رقم واقعی تلفات بالاتر از اینهاست.

به گزارش یورو نیوز، ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ظرف ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۳۶۰ هزار مورد گزارش شده و به این ترتیب شمار کل مبتلایان به کرونا در هندوستان از مرز ۱۸ میلیون نفر گذشته است. تنها در یک ماه گذشته ۶ میلیون نفر در این کشور گرفتار کووید شده‌اند.

فوران شمار مبتلایان به کرونا در هند که حاصل شیوع گونهٔ تازهٔ این ویروس، و برگزاری تجمعات سیاسی و مذهبی است بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این کشور را فلج کرده است. بحران در دهلی نو بیش از همه‌جا به‌چشم می‌آید،‌ درحالی‌که بیماران بسیاری از تنگی‌نفس جلوی در بیمارستان‌ها جان می‌دهند.

هندی‌ها تا کنون ۱۵۰ میلیون دوز واکسن زده‌اند و طبق اعلام دولت، از شنبهٔ پیش رو تمامی بزرگسالان این کشور یعنی حدود ۶۰۰ میلیون تن دیگر مشمول واکسیناسیون سراسری خواهند شد.

اما بسیاری از ایالت‌های هند اعلام کرده‌اند که واکسن کافی در اختیار ندارند و کارشناسان دولت از آنان خواسته‌اند که گروه‌های آسیب‌پذیرتر را در اولویت واکسیناسیون قرار دهند.

ظهور گونهٔ تازهٔ ویروس کرونا در هند با قابلیّت انتشار سریع‌تر و بازهٔ بیماری طولانی‌تر، موج تازه‌ای از همه‌گیری کووید-۱۹ را در این کشور و برخی از دیگر نقاط جهان سبب شده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=111575 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x