جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

فدائیان خلق (اکثریت): مبارز خستگی‌ناپذیر حقوق کارگران و زحمت‌کشان و سوسیالیستی برجسته دیده از جهان فروبست

با نهایت تأسف و اندوه از درگذشت رفیق فریبرز رئیس‌دانا مطلع شدیم.

دکتر فریبرز رئیس‌دانا مبارز خستگی‌ناپذیر حقوق کارگران و زحمت‌کشان، پای‌بندی راسخ به آزادی، عدالت اجتماعی و سوسیالیسم، عضو کانون نویسندگان ایران و کنش‌گر حقوق بشر بود. اما رفیق فریبرز بیش و پیش از هر چیز یاری صادق، انسانی صمیمی،مردمی و مردم‌دار و رهرو صدیق آزادی و عدالت اجتماعی برای توده‌های مردم بود. امروز آزادگان ایران در سوگ یاری نشسته‌اند، که هرگز از بیان باورهای خود خودداری نکرد، هرگز به ظلم تمکین ننمود و به خاطر پافشاری جسورانه بر اندیشه‌های انسانی خود در بیدادگاه‌های نظام ولایی جمهوری اسلامی محاکمه، محکوم و روانهٔ زندان شد.

در این دوران سخت و تلخ که بلای طاعونی ویروس کُروُنا در میان مردم ما جولان می‌دهد و قربانی می‌گیرد، خبر انتقال رفیق فریبرز به بیمارستان را دریافت کرده بودیم و با نگرانی وضعیت سلامتی وی را پی‌گیری می‌کردیم. با این حال خبر باز ایستادن قلب پرشور فریبرز ما فداییان خلق را نیز در اندوهی ژرف فروبرد.

شورای مرکزی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت) خود را صاحب‌عزای این فقدان بزرگ می‌داند و آن را به خانواده و دیگر دوستان و رفیقان فریبرز رئیس‌دانا، به هم‌رزمان دربند او، به کانون نویسندگان ایران، به همهٔ مبارزان راه آزادی، عدالت اجتماعی و سوسیالیسم، به همهٔ میهن‌دوستان ایران، به کوشندگان راه تأمین حقوق بشر و برقراری نظامی مبتنی بر ارادهٔ مردم و بر پایهٔ آزادی، عدالت اجتماعی و مردم‌سالاری و با آماج بهروزی و سربلندی مردم تسلیت می‌گوید.

نام و یادش بلند و راهش پررهرو باد

دوشنبه، ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ (۱۶ مارس ۲۰۲۰ میلادی)

دبیرخانهٔ شورای مرکزی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)

https://akhbar-rooz.com/?p=23115 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x