جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران خواستار پیگرد قضایی قاضی منصوری در رومانی شد

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران روز دوشنبه ۲۶ خرداد ماه از دادستان رومانی خواستار پیگرد قضایی علیه «غلامرضا منصوری»، قاضی بازداشت شده ایرانی در خاک این کشور شد

وب سایت فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران خبر داد «آنتونی بلانگر»، دبیرکل این فدراسیون از «دولت و دادستان رومانی» خواسته تا غلامرضا منصوری به ایران استرداد نشود و پیگرد قضایی علیه او به علت اقدام‌هایش در تهدید و بازداشت و شکنجه روزنامه‌نگاران صورت بگیرد.

پیش از این سازمان گزارشگران بدون مرز نیز خواستار پیگرد قضایی علیه قاضی منصوری در رومانی به دلیل دستور بازداشت و شکنجه روزنامه‌نگاران در ایران را داده بود.

«کریستف دولوار»، دبیرکل سازمان گزارشگران بدون مرز پس از طرح شکایت از این قاضی در توییتی نوشت از دستگاه قضایی رمانی انتظار دارد تا در مقابل مصونیت در قبال جنایت علیه روزنامه‌نگاران بایستد.

غلامرضا منصوری، قاضی لواسان ۵۰۰۰ هزار یورو رشوه دریافت کرده و متهم ردیف نهم یک پرونده فساد اقتصادی است. پرونده‌ای که در راس آن اکبر طبری، معاون اجرایی رییس پیشین قوه قضاییه قرار دارد. خبر فرار غلامرضا منصوری با رشوه‌هایش در اولین جلسه دادگاه اکبر طبری رسانه‌ای شد.

غلامرضا منصوری که به کشور آلمان گریخته بود پس از طرح درخواست برای پیگیرد قضایی به کشور رومانی فرار کرد و در آنجا دستگیر شد.

«کاوه موسوی»، وکیل حقوق بشری در توییت‌های اعلام کرده بود با دریافت مدارکی از شاهدان و روزنامه‌نگارانی که از سوی قاضی منصوری آسیب دیده و شکنجه شده‌اند، پرونده‌ای علیه این قاضی تنظیم شده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=36258 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x