پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

فراخوان تشکل های مستقل بازنشستگان: تجمع اعتراضی سراسری؛ سه‌شنبه ۷ بهمن مقابل وزارت کار

تشکل های مستقل کارگری و بازنشستگان تامين اجتماعی با انتشار فراخوان اعلام کرده اند که روز سه شنبه ۷ بهمن، تجمع اعتراضی سراسری بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی، برگزار خواهد شد. محل این تجمع‌ در تهران، مقابل ساختمان وزارت کار می‌باشد

تشکل های مستقل کارگری و بازنشستگان تامین اجتماعی با انتشار فراخوان اعلام کرده اند که روز سه شنبه ۷ بهمن، تجمع اعتراضی سراسری بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی، برگزار خواهد شد. محل این تجمع‌ در تهران، مقابل ساختمان وزارت کار می‌باشد. روز دوشنبه “خانه کارگر” با آگاهی از این فراخون، با هدف ایجاد اختلاف بین کارگران، بازنشستگان تامین اجتماعی و سایر مستمری بگیران، با بسیج همه ی امکاناتی که در اختیار دارد تجمع هایی در تهران و برخی از مناطق کشور برگزار کرد. محجوب و نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه با حضور در تجمع اعتراضی تهران و دادن وعده ی پیگیری همسان سازی مستمری بازنشستگان، پروژه دولتی مقابله با فراخوان تشکل های مستقل کارگری و بازنشستگان را اجرا کردند. علیرغم اقدام تفرقه افکنانه ی “خانه کارگر”، تجمع اعتراضی سراسری بازنشستگان روز سه شنبه ۷ بهمن در تهران و سایر شهر ها برگزار می شود.

در همین ارتباط “اتحاد بازنشستگان” اعلام کرده است:

«ما بازنشستگان سراسر ایران هرنوع تفرقه افکنی در صفوف خودرا برنتابیده وبه همین دلیل به شورایعالی کار واتاق فکر آنهااعلام میداریم ،تمام برنامه هایتان ازجمله تجمع امروز یعنی ۶بهمن،کوچکترین تاثیری در روند مبارزه ما برای احقاق حقوق به تاراج رفته خود وایجاد جدایی وتفرقه در صفوف ما نخواهد داشت. بنابراین ما بازنشستگان ایران اعلام می کنیم که با تمام توان وکاملا متحد در تجمع ۷بهمن ،ساعت۱۰.۳۰ ودرمکان های اعلام شده شرکت خواهیم کرد تا به حقوق زیر خط فقر-بخوان خط مرگ-را با ورشکسته شدن صندوق ها توسط یغماگران،بیمه کار آمد ودرمان رایگان و.علیه بیکاری وهرنوع تبعیض وخواست واکسن استاندارد ورایگان و….فریاد زده وخواستار اجرایی شدن فوری خواسته های خود هستیم. تا حق خود نگیریم از پا نمی نشینیم.»

سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه هم ضمن تاکید بر برگزاری تجمع ۷ بهمن اعلام کرده است:

«در روز ۷ بهمن ماه، دستهایمان را متحدانه به هم گره خواهیم زد و یکصدا فریاد خواهیم زد ، زندگی شایسته و انسانی حق ماست.
شادی، رفاه، آسایش، امنیت، تفریح، داشتن امکانات و معیشت برای یک زندگی مرفه همراه با استاندارهای جهانی حق ماست.
۷ بهمن ماه، دست در دست هم برای رسیدن به خواست های یمان تجمع خواهیم کرد تا یک بار دیگر نشان دهیم که ما خواستار جامعه ای عاری از ستم و استثمار،عاری از تبعیض و نابرابری ها هستیم.
دست در دست هم برای داشتن زندگی پر از رفاه و شادی، برای زندگی آزاد و برابر، برای نابودی هر گونه ستم و استبداد و تبعیض و نابرابری ها ‌و…به خیابان خواهیم آمد.»

روز سوم بهمن بازنشستگان تأمین اجتماعی طی بیانیه‌ای، ضمن تشریح هدف خود از برگزاری چنین تجمعی، از همه بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی درخواست نمودند تا در تجمع ۷ بهمن شرکت کنند.

متن فراخوان تـجمع اعتراضی سـراسری بازنشستگان تأمین اجتماعی به شرح زیر است:

«در تجمع ۷ بهمن شرکت می کنیم!

چندین سال است که ما بازنشستگان، ازکارافتادگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی، با فریادهای خود؛ خواهان افزایش حقوق و دیگر خواسته های برحق خود میباشیم. در این میان، کسانی که خود را نمایندگان ما میدانند با فریب و تزویر، هر روز در تلاش بوده‌اند و هستند تا با شیوه‌هایی همچون نامه نگاری و پتیشن اعتراضات ما را خاموش کنند.

اما مدتی است که ما راهی جدید پیدا کرده‌ایم و تصمیم گرفته‌ایم که اعتراضات خود را در کف خیابان نشان دهیم و بعد از چند تجمع، در این چند روز خود را آماده میکنیم که برای روز ۷ بهمن، یک تجمع سراسری کشوری برگزار کنیم (تهران در مقابل وزارت کار ، هماهنگ با همکاران بازنشسته در شهرستانها).

مسلماً، این راه جدید، به مذاق مدعیان دروغین مدافعان بازنشستگان (در راس آنها خانه کارگر و کانون عالی بازنشستگان)، خوش نمیآید و هر روز در مقابل این حرکت سیل آسای ما سنگ اندازی میکنند!

خانه کارگر، در طول چهل سال گذشته، تنها تعدادی تجمعات فرمایشی براه انداخته است و تلاش نموده که مبادا شعارهای آبکی حضار، مزاحمتی برای مسئولین ایجاد نماید چه برسد به آنکه مسئولین را بر آن دارد که خواسته‌ای را برای کارگران برآورده کنند.

در چند سال گذشته، همین تجمعات فرمایشی نیز آب رفته و به فراموشی سپرده شده‌اند.

اما هم اکنون که ما خود را برای ۷ بهمن آماده میکنیم، خانه کارگر فراخوان تجمع در روز دیگری را داده است (در تهران در مقابل سازمان برنامه و بودجه). این عمل خانه کارگر، نه نتیجه جبران عقب افتادگی از اعتراضات کارگران، بلکه از ماهیت نفاق افکنانه و استفاده ابزاری از کارگران برای اهداف جناحی خود؛ ناشی میشود! این ماهیت کثیف و منفور خانه کارگر، سالها است که از طرف کارگران(شاغل و بازنشسته) طرد گردیده است.

ما، ضمن محکوم کردن این اهداف نفاق افکنانه و استفاده ابزاری از بازنشستگان توسط خانه کارگر، اعلام میداریم هرچه باشکوه تر، در تجمع ۷ بهمن شرکت کرده و وحدت سراسری بازنشستگان، ازکارافتادگان و مستمری بگیران را مستحکمتر خواهیم نمود. ما در این تجمع، یک صدا خواسته های خود، که در راس آنها «افزایش حقوق متناسب با نرخ تورم» است را، فریاد خواهیم زد.

تشکل مستقل بازنشستگان تامین اجتماعی ۳ بهمن ۱۳۹۹»

https://akhbar-rooz.com/?p=101994 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
nader
nader
3 سال قبل

چرا اینها هیچ کدام ماسک نزده اند؟

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x