جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

فراخوان مسی برای تحریم کوپا آمریکا؛ اتحاد اسپانیا و پرتغال؛ برزیل در صدر ماند

نازک بین: نشریه «موندو دپورتیوو» اسپانیا خبر داد لیونل مسی کاپیتان تیم ملی آرژانتین به دلیل شرایط کرونایی می‌خواهد مسابقات کوپا آمریکا را تحریم کند و در این مسابقات حاضر نشود.البته مسی در این راه تنها نیست تمام بازیکنان تیم ملی برزیل با سردمداری نیما , و نمایندگی کاسیمرو، قصد دارند این مسابقات را تحریم کنند تا در شرایط خطرناک کرونایی این رویداد فوتبالی در کشورشان برگزار نشود.مسی  در فراخوانی از جمله با بازیکنان سرشناس مسابقات کوپا آمریکا،نیز صحبت کرده و بازیکنان تیم ملی آرژانتین نیز با مسی در این مسیر همفکر هستند. مسابقات کوپا آمریکا قرار بود به میزبانی آرژانتین و کلمبیا برگزار شود ولی در کلمبیا به دلیل شرایط بحرانی امنیتی و در آرژانتین به دلیل شرایط کرونایی این مسابقات لغو شد.کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی بعد از لغو میزبانی آرژانتین و کلمبیا در نهایت هفته گذشته برزیل را به عنوان میزبان جدید انتخاب کرد ولی به دلیل شرایط کرونایی شدید با اعتراض بسیاری از شهروندان برزیلی شده است

کاسیمیرو: همگی مخالف میزبانی کوپا آمه‌ریکا هستیم

کاپیتان تیم ملی فوتبال برزیل تاکید کرد که او و هم تیمی هایش مخالف میزبانی کوپا آمه‌ریکا هستند. نقل از گلوبو اسپورت، شیوع ویروس کرونا در آرژانتین و کلمبیا باعث شد تا برزیل به عنوان میزبان کوپا آمه ریکا انتخاب شود.کاسیمیرو به عنوان یکی از بازیکنان باتجربه برزیل گفت: باوجود آنکه همه می دانند که نظر ما چیست اما نمی توانیم درباره کوپا آمه ریکا زیاد صحبت کنیم. ما مشکلی با این رقابت نداریم اما مشکلی با میزبانی آن داریم. دور قبل به میزبانی برزیل برگزار شد و باید ترتیب هرمی رعایت شود. باید نظر خود را بیان کنیم اما متاسفانه عده ای اجازه نمی دهند.او ادامه داد: تیته نظر ما را درباره کوپا آمه ریکا گفت. به عنوان کاپیتان تیم باید رای خود را اعلام کنم اما فعلا زمان آن نرسیده است. من تنها کسی نیستم که مخالف این میزبانی هستم بلکه همه تیم متحد هستند و همگی مخالف میزبانی هستیم.

تساوی دو غول

درادامه دیدارهای دوستانه ملی فوتبال تیم ملی فوتبال ایتالیا به مصاف چک رفت و با ۴ گل پیروز شد.گل‌های آتزوری توسط ایموبیله، بارلا، براردی و اینسینیه زده شد.در دیگر دیدار جدال اسپانیا و پرتغال در مادرید با تساوی بدون گل به پایان رسید.کریس رونالدو در این بازی نتوانست گلزنی کند و تعداد گل‌های ملی خود را افزایش دهد. آلوارو موراتا هم فرصت های زیادی را برای اسپانیا از دست داد.در دیگر دیدار مجارستان با یک گل ازسد قبرس گذشت.فنلاند هم با یک گل مغلوب استونی شد.اسلوونی هم با ۶ گل جبل الطارق را درهم کوبید و ایسلند در جدال با جزایر فارو با یک گل پیروز شد.

پیروزی برزیل با گلزنی نیمار مقابل اکوادور

تیم ملی فوتبال برزیل در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ مقابل اکوادور به پیروزی رسید.

تیم ملی برزیل در دور پنجم رقابت های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف اکوادور رفت و با نتیجه ۲ بر صفر به پیروزی رسید.گل های سامباها در این بازی را به ترتیب ریچارلیسون(۶۵) و نیمار از روی نقطه پنالتی(۹۰+۳) را به ثمر رساندند. برزیل با این پیروزی ۱۵ امتیاز شد و در صدر جدول رده بندی قرار گرفت. آرژانتین هم با ۱۱ امتیاز در رده دوم جدول ایستاد.

پرتغال متحد اسپانیا برای یورو۲۰۳۰

روسا و سران دو کشور اسپانیا و پرتغال امیدوار هستند که بتوانند میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ را به دست آوردند.پرتغال و اسپانیا در یک دیدار دوستانه به مصاف هم رفتند که دو تیم به تساوی بدون گل رسیدند اما پیش از این بازی طی مراسمی اعلام شد که فدراسیون دوکشور به دنبال میزبانی مشترک جام جهانی هستند.اسپو رت اسپانیا در این خصوص نوشت:، روسا و سران دو کشور اسپانیا و پرتغال امیدوار هستند که بتوانند میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ را به دست آوردند.در مراسمی که با حضور فیلیپ ششم پادشاه اسپانیا و ده سوزا رئیس جمهور پرتغال برگزار شد توافقنامه درخواست میزبانی مشترک جام جهانی ۲۰۳۰ امضا و قرار شد که به فیفا ارسال شود.جام جهانی ۲۰۲۲ به میزبانی قطر برگزار خواهد شد این درحالی است که جام جهانی ۲۰۲۶ به میزبانی مشترک سه کشور کانادا، مکزیک و ایالات متحده آمریکا برگزار خواهد شد.

چرا رئال سراغ مربی سابقش رفت؟

 کارلو آنچلوتی برای دومین بار و با امضای قراردادی سه ساله مربی رئال مادرید شد و باید این اقدام فلورنتینو پرس، رئیس باشگاه را نوعی انتقام جویی از زین‌الدین زیدان توصیف کرد. نامه سرگشاده زیدان و انتقاد از مدیریت باشگاه، پرس را به شدت آزار داد.هیچ مربی اخراج شده‌ای-در دو دوره ریاست پرس بر مادرید ۱۲ مربی این تیم را ترک کردند- مشکلات کار با پرس را به صورت علنی ابراز نکرده بود و او احساس می‌کرد با نامه زیدان که دوشنبه روزنامه آاس منتشرش کرد، اعتبار و آبرویش را از دست داده است.حالا پیام پرس در استخدام مجدد آنچلوتی کاملاً روشن است: کار کردن با من اصلاً بد نیست. او قبلاً با من کار کرده، اخراجش کردم و دوباره دارد بر می‌گردد.دوشنبه شب «کادنا سر» گزارش داد بعد از اینکه ماسیمیلیانو آلگری به نوعی رئال مادرید را قال گذاشت و موریسیو پوچتینو هم تمایلی نشان نداد که مسئولان پاری‌سن‌ژرمن را مجبور به فسخ قراردادش کند، رئال به آنچلوتی رو آورد. مارکا هم خبر داد آنچلوتی گزینه اول تیم برای جانشینی زیدان است و اگرچه در ابتدا مدعی شده بودند عجله‌ای برای انتخاب مربی ندارند اما با اقدام زیدان به این نتیجه رسیدند که هرچه زودتر کسی را برای مربیگری انتخاب کنند.نابسامانی به وجودآمده بعد از جدایی زیدان، رفتن آلگری به یوونتوس و تصمیم زیدان برای اینکه حمایت نشدنش از سوی باشگاه را علنی کند، پرس را به دردسر انداخت و حالا بازگشت آنچلوتی ثابت می‌کند زندگی روی نیمکت رئال مادرید غیرقابل تحمل است.کارلتو هم پیش از این طعم کار با پرس در مادرید را چشیده. اگر در ثانیه‌های آخر بازی با اتلتیکومادرید در فینال لیگ قهرمانان سال ۲۰۱۴ سرخیو راموس گل نزده بود و در وقت‌ اضافه پیروزی به رئال مادرید نمی‌رسید، او بعد از یک فصل اخراج شده بود. او فصل بعد هم ماند اما زمزمه اینکه کنترل رختکن تیم از دستش در رفته و اینکه جلسات تمرین بازده مناسب را ندارد، باعث شد جایش را به رافائل بنیتس بدهند.آنچلوتی توانست از دو سال آخر قراردادش با اورتون رها شود و به مادرید برگردد، حالا شاید دوباره همان داستان تکرار شود. باشگاه باور دارد با وجود تلخی جدایی کارلتو از رئال مادرید او باز هم با کمال میل به تیم برگشته.یک فرضیه هم هست که مادرید کارلتو را جذب کرد تا به پوچتینو نشان دهد باید از پاری‌سن‌ژرمن جدا می‌شد و به اسپانیا می‌آمد. لئوناردو، مدیر ورزشی پاری‌سن‌ژرمن، اصرار داشت که دو سال از قرارداد مربی آرژانتینی مانده و حالا که دست مادرید از خیلی جهات بسته شده، آنچلوتی بهترین گزینه برای پرس به حساب می‌آید و البته او بهترین پاسخ برای زیدان است.

کارلتو در نخستین حرف‌هایش بعد از قبول پیشنهاد مربیگری در رئال مادرید ابتدا از اورتون به خاطر همه چیز تشکر کرد و بعد گفت فرصت غیرمنتظره کار در رئال چیزی بوده که نمی‌توانسته رد کند.

منبع: دیلی میل، پیت چنسن  

پیش‌بینی بخت‌های قهرمانی در یورو ۲۰۲۰؛ فرانسه شانس اول

بازار بیش بینی در باره نتایج یورو ۲۰۲۱ داغ است .سایت «Stats Perform» که یک شرکت تجزیه و تحلیل داده‌های ورزشی و مستقر در شیکاگو است، اقدام به پیش‌بینی بخت تیم‌ها برای برنده شدن در مسابقات یوور ۲۰۲۰ بر اساس عملکردشان کرده است که بر این اساس فرانسه با ۲۰.۵ درصد شانس قهرمانی، بالاترین بخت برای فتح یورو ۲۰۲۰ را دارد.بلژیک با ۱۵.۷ درصد، اسپانیا با ۱۱.۳ درصد، آلمان با ۹.۸ درصد، پرتغال با ۹.۶ درصد، ایتالیا با ۷.۶ درصد، هلند با ۵.۹ درصد، دانمارک با ۵.۴ درصد و انگلیس با ۵.۲ درصد شانس قهرمانی در این رقابت‌ها، در رده‌های دوم تا دهم رده‌بندی پیش‌بینی شانس‌های قهرمانی در یورو ۲۰۲۰ هستند.

در زیر شانس دیگر تیم‌ها برای قهرمانی در شانزدهمین دوره مسابقات جام ملت‌های اروپا را می‌بینید:

این مسابقات که برگزاری‌اش به خاطر شیوع ویروس کرونا یک سال به تعویق افتاده بود، قرار است جمعه ۲۱ خرداد با برگزاری دیداری بین دو تیم ایتالیا و ترکیه در شهر رُم آغاز شود.

غذاخوردن اجباری بنزما و ژیرو با هم

بازگشت به تیم ملی فرانسه پس از ۶ سال برای کریم بنزما اتفاقی بسیاری خوشحال کننده بوده اما در اردوی خروس‌‌ها همه چیز هم بر وفق مراد او نیست. دیدیه دشان سرمربی فرانسوی‌ها اگرچه به مهاجم رئال مادرید لطف کرد و او را به تیم ملی برگرداند اما اقدامی انجام داده که شاید خیلی به مذاق این بازیکن ۳۳ ساله خوش نیامده باشد. دشان موقع غذا خوردن در اردو، بنزما و دیگر مهاجم تیم اولیویه ژیرو را مجبور کرده که در کنار هم بنشینند. خب مشکل این کجاست؟ مشکل به چند ماه قبل برمی‌گردد که بنزما در آن روزهایی که از دعوت نشدن به تیم ملی فرانسه خشم داشت، خودش را به اتومبیل فرمول یک تشبیه کرد و مهاجم چلسی را که به تیم ملی دعوت می‌شد، به ماشین کارتینگ.طبق اعلام روزنامه اکیپ، بنزما هنگام صرف ناهار باید کنار ژیرو، آنتوان گریزمان، لئو دوبوا، رافائل واران، لوکاس هرناندس، بنژامین پاوار و هوگو یوریس بنشیند. به این ترتیب شاید بنزما برای فرار از احساس شرمندگی مجبور شود از ژیرو دلجویی کند.ماه  مارس بود که بنزما در یک جلسه پرسش و پاسخ با طرفدارانش در توئیتر به یکی از کاربران فضای مجازی که از او خواست خودش را با ژیرو مقایسه کند، گفت: «این کار سخت و زمانبری نیست. هیچ کسی ماشین فرمول یک را با ماشین کارتینگ اشتباه نمی‌گیرد و من مهربانانه این را می‌گویم. سؤال بعد … . و من می‌دانم که ماشین فرمول یک هستم. ژیرو فقط آنجاست تا توپ‌هایی که گریزمان یا امباپه می‌آورند را داخل دروازه قرار دهد. کار او همین است و به نظر تماشایی هم نیست. شما از او حرکتی دیوانه‌کننده نخواهید دید. آیا کسی هست که این مدل بازی را دوست داشته باشد؟ نمی‌دانم.»

بنزما نه تنها بدون هیچ گونه تعارفی، با توصیف‌هایش ژیرو را نابود کرد بلکه بعدها هم حاضر نشد نظرش را درباره او تغییر دهد و گفت: «حرف‌هایی که درباره ژیرو زدم، فقط بیان حقیقت بود. البته من یادم نمی‌‌آید که درباره او چه گفتم بخصوص درباره کارهایی که برای تیم ملی فرانسه انجام می‌‌دهد. فقط یادم هست که گفتم من ماشین فرمول یک هستم و او ماشین کارتینگ. از این نظر من فکر می‌کنم که حقیقت را گفتم و واقعاً هم همین است».ژیرو هم البته آن زمان ساکت ننشست و گفت: «آن وقتی که من به خاطر غیبت کریم مورد انتقادات غیرمنصفانه قرار می‌گرفتم، واقعاً برایم سخت گذشت اما کارم را ادامه دادم و ثابت کردم که لایق بازی در تیم ملی هستم. این رقابت خیالی که میان من و کریم شکل گرفته هم ساخته بعضی از مردم است. من هیچ توجهی به آن ندارم. ما دو نفر فقط در یک پست بازی می‌کنیم. بله این اتفاق افتاد اما من به تمام مشکلات خوب واکنش نشان دادم.

یکه تازی روی خاک سرخ پاریس

رافائل نادال تلاش برای رسیدن به چهاردهمین قهرمانی در اوپن فرانسه را با پیروزی ۳ بر صفر برابر الکسی پوپیرین استرالیایی شروع کرد. تنیسور اسپانیایی که با قهرمانی در رولان گاروس می‌تواند با ۲۱ جام قهرمانی در گرنداسلم‌ها بالاتر از راجر فدرر پرافتخارترین مرد تاریخ شود، در دور دوم به مصاف ریشار گاسکه از کشور میزبان می‌رود که در سه ست پیاپی هموطنش، هیو گاستون را شکست داده بود.پوپیرین ۲۱ ساله و مرد شماره ۶۱ جهان بعد از باختن دو ست اول تلاش کرد کار بزرگ دانیل برندز و جان ایسنر را تکرار کند و سومین نفری شود که در دور اول اوپن فرانسه از دارنده ۱۳ قهرمانی ست می‌گیرد اما ست سوم را نیز ۶-۷ باخت.نادال در صد و سومین بازی‌اش در تنها گرنداسلم رسی فصل به پیروزی صد و یکم رسید آن هم در دو ساعت و ۲۳ دقیقه.سلطان کلی کورت که شانس سوم قهرمانی محسوب می‌شود، در هر ۱۶ بازی قبلی خود با گاسکه به پیروزی رسیده و جالب اینکه آخرین بار که گاسکه نادال را شکست داده وقتی بوده که هر دو ۱۲ سال بیشتر نداشتند!

خبر بد برای کسانی که می‌خواهند نادال را متوقف کنند و اجازه ندهند رکوردش را در فرانسه بهبود بخشد، اینکه مسابقات به شرایط ایده‌آل نادال برگشته. سال گذشته به خاطر شیوع ویروس کرونا بازی‌ها به تعویق افتاد و اوایل پاییز برگزار شد با این حال او بدون واگذاری حتی یک ست و با پیروزی مقابل نوواک جوکوویچ در فینال به قهرمانی رسید اما امسال دوباره مسابقات در هوای گرمی برگزار می‌شود که این تنیسور اهل مایورکا عاشقش است. او که در نخستین حضور بر خاک سرخ پاریس در سال ۲۰۰۵ نخستین قهرمانی‌اش را به دست آورد و امروز ۳۵ ساله می‌شود، ترجیح می‌دهد در هوای گرم بازی کند تا فورهندهایش مانند یک اسب سرحال غرش کند: «شرایط پارسال هم خوب بود چون قهرمان شدم! اما قطعاً اینکه دمای هوا سه، چهار درجه باشد مثل بعضی بازی‌هایم در شب برای من ایده‌آل نیست. کمی وحشت داشتم که آسیب ببینم. به هر حال هرچه بود گذشت و امسال دوباره شرایط عادی شده.»

منبع: رویترز

کره جنوبی ترکمنستان را درهم کوبید

کره‌جنوبی در رقابت‌های مقدماتی راه‌یابی به جام جهانی در مصاف با ترکمنستان به پیروزی پرگل دست یافت. در ادامه رقابت‌های فوتبال مقدماتی راه‌یابی به جام جهانی، کره جنوبی به مصاف ترکمنستان رفت و به پیروزی پرگل ۵ بر صفر دست یافت.کره جنوبی با این برد ۱۰ امتیازی شد و در رده اول گروه H قرار دارد.در دیگر دیدار این گروه گروه لبنان با نتیجه ۳ بر ۲ از سد سریلانکا گذشت.لبنان با این برد ۱۰ امتیازی شد و هم امتیاز با کره جنوبی در رده دوم گروه H قرار دارد.

درخواست تعویق بازی‌ها توسط اسپانسرها

به نقل از خبرگزاری کیودوی ژاپن، کمیته برگزاری المپیک توکیو  خبر امروز (شنبه) Financial Times مبنی بر درخواست رسمی اسپانسرها برای به تعویق انداختن رقابت‌‌ها تا ماه سپتامبر یا اکتبر سال جاری میلادی به دلیل شرایط همه‌گیری ویروس کرونا را رد کرد.کمیته برگزاری المپیک توکیو اعلام کرد هیچ درخواستی از اسپانسرهای این بازی‌ها جهت تعویق آن دریافت نکرده است.در گزارش Financial Times آمده است: برخی اسپانسرهای المپیک توکیو خواهان تعویق چند ماهه بازی‌ها برای افزایش حضور تماشاگران و تاثیر بیشتر سرمایه‌گذاری‌شان در بخش بازاریابی هستند. تاکنون ۴۷ شرکت ژاپنی بیش از ۳ میلیارد دلار برای المپیک توکیو پرداخت کرده‌اند.

باخ: تحریم‌های ورزشی با الهام از سیاست بی‌احترامی محسوب می‌شود

توماس باخ در نشستی با عنوان استفاده از ورزش به عنوان ابزار دیپلماتیک که به میزبانی رئیس‌جمهور پرتغال در شورای اتحادیه اروپا برگزار شد، گفت: تحریم‌های سیاسی رویدادهای ورزشی نوعی بی‌احترامی و مغایر با اهداف رقابت‌هاست. المپیک باید غیرسیاسی باقی بماند و جایگاهی برای گردهمایی مردم جهان باشد.رئیس IOC افزود: آزاردهنده‌ترین اظهارات نشان دهنده بی‌احترامی به ورزش، درخواست تحریم رویدادها و کشورهای میزبان است. چنین تحریم‌های ورزشی بر خلاف رسالت بازی‌های المپیک که ساختن پلی برای مردم است محسوب می‌شود. این افراد سیاست بی‌طرفی را از بین می‌برند و همیشه ثابت شده دستاوردی ندارند. بازی‌های المپیک نمی‌تواند به همه چالش‌های سیاسی و اجتماعی  جهان که نسل‌های سیاسیون قادر به حل آنها نبودند بپردازد. البته المپیک می‌تواند الگویی برای جهان در احترام به یکدیگر و قانون باشد.

یروزی قاطع تیم ملی والیبال مقابل بلغارستان

به گزارش ایسنا، تیم ملی والیبال مردان ایران در ششمین دور از رقابت‌های لیگ ملت‌ها، شنبه ۱۵ خرداد از ساعت ۲۲ به مصاف بلغارستان رفت و به پیروزی ۳ بر صفر رسید تا در هفته دوم هر سه بازی خود را برنده شود.ملی پوشان والیبال ایران در حالی مقابل بلغارستان قرار گرفتند که در دو بازی اول مقابل ژاپن و روسیه شکست خورده بودند. بلندقامتان ایران که با ترکیب های متفاوتی در این رقابت ها در زمین حضور پیدا می کنند در بازی سوم، چهارم و پنجم به ترتیب مقابل هلند، کانادا و ایتالیا پیروز شدند.  والیبالیست های ایران که با سه برد پیاپی در این رقابت حضور پیدا کردند با ترکیب سید محمد موسوی، رضا عابدینی،  محمدطاهر وادی،  امیرحسین اسفندیار، میثم صالحی، بردیا سعادت و محمد رضا حضرت پور (لیبرو) مقابل بلغارستان قرار گرفتند.ملی پوشان بلغارستان در بازی اول مقابل فرانسه قدرتمند با نتیجه ۳ بر صفر شکست خوردند. آنها در بازی دوم مقابل استرالیا موفق شدند اولین پیروز خود را به ثبت برسانند. ملی پوشان بلغارستان در بازی سوم مقابل آلمان، در بازی چهارم مقابل ایتالیای میزبان و در بازی پنجم مقابل کانادا شکست خوردند.بلغارستان درحالی مقابل ایران ظاهر شد که در ۵ بازی اخیر خود تنها به یک پیروزی رسیده بود و با این نتیجه در جایگاه ۱۲ رده بندی این مسابقات قرار داشت درحالی که ایران با ۳ پیروزی و دو باخت در رده هفتم این رقابت ها ایستاده بود.

ست اول: ایران ۲۵ – ۲۰ بلغارستان

ست دوم: ایران ۳۳ – ۳۱ بلغارستان

ست سوم: ایران ۲۵  – ۲۲ بلغارستان

https://akhbar-rooz.com/?p=115446 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x